ARL Pro Badge - Drift Battle | USA | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Drift Battle - Ecko Unltd US Drift Battle
Liczba wyścigów: 3
Rodzaje tras: Long Beach - Classic Circuit B; Washington - Sprint Circuit B; Long Beach - Classic Circuit
Proponowany samochód: Dysponujesz tu naprawdę dużym wyborem aut. Jeśli uważasz się za doświadczonego gracza, wybierz jedną z japońskich maszyn, spośród aut kosztujących powyżej 100000 euro. Może to być Mazda RX-7 FD3S lub Toyota Soarer. Ja jednak sądzę, że lepszym wyborem będzie najtańsza Toyota Corolla GT-S. Maszyna ta pomimo kiepskich osiągów jest bowiem bardzo łatwa w prowadzeniu.
Dodatkowe wskazówki: Nie ukrywam, że wszystkie trzy wyścigi są stosunkowo ciężkie, głównie dlatego, że trasy, na których rozgrywane są zawody, nie są przeznaczone do driftu. Musisz się przede wszystkim liczyć z tym, że wszystkie tory okażą się bardzo wąskie. Zawody, do których przystąpisz łączą w sobie elementy wyścigu oraz driftu. Oznacza to, że należy próbować utrzymywać się w czołówce, gdyż umożliwi to zebranie większej liczby punktów. Radziłbym celować w okolice trzeciego/czwartego miejsca. Nie próbuj za wszelką cenę doganiać lidera, a skup się na zarzucaniu autem. Nie śpiesz się też zbyt na starcie, szczególnie jeśli startujesz z końca stawki. Pamiętaj, że drift najlepiej wychodzi wtedy, gdy nikt w wykonywaniu poślizgów Ci nie przeszkadza.
W pierwszym wyścigu szczególnie ważny jest długi lewy łuk, do którego dojedziesz już po kilku sekundach (screen). Umiejętnie pokonując ten fragment toru, powinieneś nabić sporo punktów. Pamiętaj o tym, żeby przejeżdżać jak najbliżej pachołków, gdyż zostaniesz wtedy sowicie nagrodzony. Obawiam się, że ciężej będzie za to z utrzymaniem wysokiego mnożnika. Skupiaj się więc na niskich mnożnikach, ale wykonuj wysoko punktowane drifty. Szczególnie pilnuj się podczas przejeżdżania przez tunele, gdyż jest tam bardzo wąsko. Zwróć też uwagę na sekcję z wysepką. Pozostań tu na głównej trasie, dzięki czemu zdobędziesz bonusy za przejechanie obok pachołków. Jednocześnie nie stracisz kontroli nad autem w wyniku przejechania przez wysepkę.
Drugi wyścig wydaje się być jeszcze trudniejszy. Nie skupiaj się za bardzo na pierwszym prawym łuku, gdyż ciężko jest tu zdobyć dużą liczbę punktów. Zamiast tego skoncentruj się na lewym nawrocie, do którego po chwili dojedziesz (screen). Punkty staraj się zdobywać głównie podczas przejeżdżania przez łagodne łuki, choć nie daj się tu wyprzedzać zbyt wielu kierowcom. Szczególnie uważaj na ostrzejsze zakręty, znajdujące się przy długich prostych. Nie możesz w tych miejscach uderzyć w opony, choć lekkie wyjechanie na trawę jest dozwolone. Druga część okrążenia jest już bardzo prosta. Czekają Cię łatwe, prostopadłe zakręty. Uzyskiwanie wysokich wyników punktowych w tych sekcjach wydaje się być na porządku dziennym.
Trzeci wyścig rozgrywany jest na trasie, którą miałeś okazję poznać kilka minut wcześniej. Różnica polega na tym, że przemieszczasz się w odwrotną stronę. Jak się zapewne domyślasz, konieczna okaże się całkowita zmiana taktyki. Koncentruj się na długich łukach oraz prostopadłych zakrętach. Tradycyjnie już uważaj też po dotarciu do każdego tunelu (screen). Można tu zyskać wiele punktów, ale tylko, jeśli nie uderzysz o bandę. Znany Ci z pierwszego wyścigu ostatni łuk w tę stronę pokonuje się nieco trudniej, ale mimo wszystko można tu fajnie zarzucić tyłem auta.