Euro R Licence - Open Wheel | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Open Wheel - BMC Formula 1000
Liczba wyścigów: 2
Rodzaje tras: Donington Park - National Circuit; Nurburgring - Sprint Circuit
Proponowany samochód: Są to wyścigi bolidów Formuły 1000, tak więc wszyscy zawodnicy dysponują identycznymi maszynami - JRC FJ1000. Są one na szczęście bardzo tanie (kosztują niewiele ponad 37000 euro).
Dodatkowe wskazówki: Wyścigi Formuły 1000 są prostsze od zawodów Formuły 3, z którymi być może miałeś już do czynienia podczas pokonywania "amerykańskiego drzewka" trybu kariery. Są one przede wszystkim wolniejsze, a także rzadziej wpada się tu w trudne do wyprowadzenia poślizgi.
Pierwsza trasa pojawiała się już w wielu grach wyścigowych, tak więc istnieje duża szansa, że obiekt ten będzie Ci znany. Dla pewności zwrócę jednak uwagę na kilka najistotniejszych kwestii. Tuż po starcie umiejętnie przejedź przez pierwszy ostry łuk. Nie musisz tu zbyt zwalniać, gdyż jak już wspomniałem, sterowane bolidy są bardzo przyczepne. Pilnuj się na kolejnych szybkich łukach, wyprzedzając zwalniających przeciwników. Uważaj na dwa trudniejsze zakręty, do których dojedziesz za chwilę (screen). Nie możesz tu wypaść na pobocze, gdyż znalazłbyś się w pułapce żwirowej.
Znajdziesz się teraz na długiej prostej, którą należy pokonać z maksymalną prędkością (bolidy nie pojadą szybciej niż ~225km/h). Najtrudniejsza wydaje się być końcówka. Znajduje się tu wąska szykana (screen), którą musisz bezbłędnie przejechać. Na kolejnych okrążeniach skup się na bezbłędnej jeździe. Przeciwnicy nie powinni stanowić większego zagrożenia.
Drugi tor miałeś już okazję poznać, przy czym teraz musisz uwzględnić zwiększoną przyczepność sterowanego bolidu. Jest to szczególnie widoczne w środkowej części toru. Należy tu jak najrzadziej zwalniać, utrzymując idealną linię przejazdu. Nie próbuj też wjeżdżać zbyt mocno na "wysepki", gdyż możesz wtedy utracić kontrolę nad maszyną.