J-Speed Rookie - Pro Tuned | Japonia | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Pro Tuned - Jun Street Series
Liczba wyścigów: 2
Rodzaje tras: Yokohama - Docks Route B1; Yokohama - Docks Route C2
Proponowany samochód: Najlepiej byłoby zdecydować się na jeden z dostępnych modeli Nissana. Skyline GT-R cechuje się nieznacznie lepszymi parametrami, ale to 350Z prościej się steruje i to właśnie tę maszynę powinieneś wybrać. Na obu trasach ważniejsza będzie bowiem precyzja, a nie szybkość przemieszczania się.
Dodatkowe wskazówki: Turniej ten w doskonały sposób zaznajomi Cię ze specyfiką zawodów organizowanych w Japonii. Będziesz przemieszczał się po bardzo wąskich torach, na których rozmieszczone zostaną liczne przeszkody. Jedyne rozwiązanie polega na trzymaniu się centralnej części toru. Musisz także przyzwyczaić się do konieczności wykonywania licznych skrętów i to niekiedy w nietypowych miejscach. Ważną rolę odgrywa dobre poznanie możliwości maszyny oraz zaznajomienie się z samymi torami.
Pierwszy wyścig rozpocznie się od serii stosunkowo łagodnych zakrętów. Nie zdołasz tu niestety wyprzedzić zbyt wielu konkurentów, a ponadto nie możesz ścinać trasy, gdyż roztrzaskałbyś się o metalowe bariery. Po chwili dojedziesz do nawrotu. Tego typu zakręty musisz pokonywać jednym poślizgiem, dzięki czemu nie stracisz zbyt dużo czasu. Pierwszy niespodziewany zakręt wymusi na Tobie konieczność zjechania z asfaltowej drogi (screen). Nie uderz o przyczepy ani inne duże obiekty.
Za chwilę dojedziesz do kolejnej wolnej sekcji, stawiającej wyłącznie na precyzję. Nie uderz w metalową bramę, gdyż oznaczałoby to koniec wyścigu. W końcowej części okrążenia musisz pokonać ostry nawrót w lewo (screen). Do tego zakrętu należy odpowiednio wcześniej się przygotować, dzięki czemu nie stracisz zbyt wiele czasu. Na kolejnych okrążeniach przemierzaj bezbłędnie poznaną już trasę, starając się zmniejszyć dystans do lidera wyścigu.
Druga trasa będzie równie wymagająca, choć zdążyłeś się już zapewne przyzwyczaić do wozu oraz specyfiki torów, dzięki czemu szybciej powinieneś wyjść na prowadzenie. Po starcie czekają Cię głównie prostopadłe zakręty. Walcz tu o jak najlepsze miejsca. Zwróć uwagę na ostry nawrót w prawo, z którym za chwilę będziesz się musiał uporać. Najbardziej niespodziewany wydaje się jednak pokazany na screenie wjazd do garażu. Musisz tu maksymalnie zwolnić i od razu zacząć skręcać w prawo. W końcówce pilnuj, żeby nie uderzyć o żadne obiekty, utrzymując zdobyte prowadzenie.