Euro B Licence - Endurance (GT2) | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Endurance - Le Mans Series (GT2)
Liczba wyścigów: 3
Rodzaje tras: Spa Francorchamps - Grand Prix Circuit; Istanbul Park - Grand Prix Circuit; Nurburgring - Grand Prix Circuit
Proponowany samochód: Możesz wybierać pomiędzy dwoma pojazdami. Spyker C8 Spyder jest nieco szybszy, ale gorzej hamuje i ogólnie jest dość niestabilny. Lepiej więc zdecydować się na porównywalnego cenowo Panoza Esperante. Świetne hamulce tego wozu docenisz szczególnie w pierwszym wyścigu tego turnieju.
Dodatkowe wskazówki: Wszystkie trzy trasy z tego zestawu powinny być Ci świetnie znane, choć musisz oczywiście uwzględnić różnice wynikające z wykorzystywania nowych rodzajów pojazdów. Zarówno Spyker jak i Panoz bywają dość niestabilne na zakrętach i bardzo łatwo wpadają w trudne do opanowania poślizgi. Dobrze byłoby więc troszeczkę potrenować, zanim zdecydujesz się na wzięcie udziału w tym turnieju. Zwróć ponadto uwagę, że w wyścigach biorą udział pojazdy z różnych klas. Ty musisz tryumfować w klasie GT2, co oznacza konieczność uplasowania się na 11 miejscu (zakładając, że żaden z zawodników z wyższej klasy nie wypadnie z wyścigu). Możesz oczywiście próbować atakować mocniejsze auta, ale tego typu manewry skazane są na niepowodzenie.
Pierwszy wyścig powinien zapewnić Ci wczesne prowadzenie, o ile tylko na pełnym gazie pokonasz charakterystyczne wzniesienie. Uważaj podczas pokonywania szykan i ostrzejszych zakrętów. Nie próbuj ścinać tych zakrętów, gdyż istnieje sporo ryzyko wypadnięcia poza trasę. Zamiast tego jedź nieco wolniej i skup się na blokowaniu konkurentów. Najtrudniejsza sekcja trasy pokazana została na screenie. Musisz tu utrzymać bezbłędną linię przejazdu. W końcówce okrążenia przejedź z maksymalną prędkością długą prostą, a następnie wyhamuj przed ostrą szykaną. Zauważ też, że okrążenie kończy się nieco wcześniej, gdyż jeszcze przed dotarciem do ostrego nawrotu w prawo.
Tor w Istambule wydaje się być najprostszą próbą spośród całej trójki, choć musisz oczywiście zadbać o pewne względy bezpieczeństwa. Należy tu umiejętnie przejeżdżać przez szybsze łuki, utrzymując się za autami przeciwników. Będziesz na szczęście dysponował wieloma okazjami do tego, żeby spróbować ich wyprzedzić. Pilnuj się w końcówce, a szczególnie podczas pokonywania serii trzech nawrotów.
Trzeci wyścig może okazać się nieco trudniejszy, choć i tu nie przewiduję większych komplikacji. Podobnie jak wcześniej, kluczem do sukcesu jest utrzymywanie odpowiedniej prędkości podczas przejeżdżania przez ostrzejsze zakręty (screen). Zapobiegaj jednocześnie wpadaniu w zbyt duże poślizgi. W końcówce okrążenia skup się jedynie na bezbłędnym przejechaniu przez ostrą szykanę.