Euro A Licence - Endurance (LMP2) | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Endurance - Le Mans Series (LMP2)
Liczba wyścigów: 4
Rodzaje tras: Donington Park - Grand Prix Circuit; Nurburgring - Grand Prix Circuit; Spa Francorchamps - Grand Prix Circuit; Jarama - Grand Prix Circuit
Proponowany samochód: Zmuszony jesteś do dokonania wyboru pomiędzy dwoma autami z klasy LMP2. Zdecydowanie lepsza jest Lola B05/40. Pomimo bardzo zbliżonej ceny do pojazdu Courage C65 cechuje się ona lepszym przyśpieszeniem.
Dodatkowe wskazówki: Wszystkie cztery wyścigi są stosunkowo trudne, a dzieje się tak za sprawą trudnego do opanowania pojazdu. Lola staje się bardzo niestabilna przy wolniej pokonywanych łukach, a przy ostrych nawrotach zachowuje się wręcz tragicznie. Musisz mieć się na baczności i błyskawicznie reagować na najmniejsze nawet poślizgi. Startujesz w klasie LMP2, tak więc trzeba uplasować się na czwartym miejscu. Dogonienie czołowej trójki jest raczej mało prawdopodobne, ale akurat takimi sprawami nie powinieneś się zajmować. Skoncentruj się wyłącznie na odnoszeniu kolejnych zwycięstw w swojej grupie.
Wyścig w Donington Park wydaje się być jednym z trudniejszych, a to dlatego, że musisz dostosować swój styl jazdy do możliwości pojazdu. Staje się to szczególnie uciążliwe w początkowej partii toru. Musisz nie tylko bezbłędnie przejechać przez pierwszy nawrót, ale także kontrolować sytuację przy zjeżdżaniu ze wzgórza. Manewry wyprzedzania proponowałbym stosować głównie w końcowej części okrążenia, czyli w okolicach szykany, oraz przy dwu ostrych nawrotach (screen). Tradycyjnie już uważaj tu na drugi "ślepy" nawrót. Na kolejnych kółkach kontroluj sytuację, dążąc do pozostania na właściwej linii przejazdu.
Drugi tor to Nurburgring i tu na szczęście jest zdecydowanie prościej. Wykorzystaj przede wszystkim pierwszy ostry nawrót do wyprzedzenia konkurentów. Nie powinno być ich na dodatek zbyt wielu. Uważaj jedynie na kolegę z zespołu. Pilnuj się na szybko pokonywanych łukach, zapobiegając ewentualnym poślizgom. Najtrudniejszy nawrót pokazany został na screenie. Zakrętu tego początkowo nie będziesz widział, tak więc siłą rzeczy musisz jechać na wyczucie. W końcówce bezbłędnie przejedź przez szykanę i ostatni nawrót.
Trasa w Spa wymusi na Tobie konieczność wykazania się stalowymi nerwami. Wiele zakrętów trzeba pokonać z dużą prędkością, bez zdejmowania nogi z gazu. Prowadzenie powinieneś objąć już po pierwszym nawrocie. Umiejętnie przejedź przez doskonale poznany podjazd na wzgórze (screen). Jeśli nie chcesz tu zbyt ryzykować, spróbuj zjechać bardziej w lewo. Nie możesz z tym jednak przesadzić. W środkowej sekcji toru utrzymuj wysoką prędkość na zakrętach, uważając jednak na ewentualne poślizgi, którym należy wcześniej zapobiegać.
Ostatnia próba to tor Jarama. Nie sugeruj się tym, że trasa może Ci być dobrze znana z innych wyścigów. Musisz uwzględnić osiągi, zwrotność oraz przyczepność aktualnie wykorzystywanej maszyny. Nie przeszarżuj na pierwszym ostrym nawrocie, gdyż łatwo tu o pomyłkę. Wiele zakrętów można pokonywać nieco szybciej, ale za to trzeba uważać przy ostrzejszych nawrotach. Nie zapomnij też o dwu wymagających zakrętach (screen), do których dojedziesz w końcowej części okrążenia. Kluczem do sukcesu na tym torze jest bezbłędna jazda.