Euro B Licence - Endurance (GT1) | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Endurance - Le Mans Series (GT1)
Liczba wyścigów: 3
Rodzaje tras: Istanbul Park - Grand Prix Circuit; Spa Franchorchamps - Grand Prix Circuit; Donington Park - Grand Prix Circuit
Proponowany samochód: Tym razem możesz wybierać między kilkoma autami klasy GT1. Najlepiej zdecydować się na sprawdzonego Saleena S7R. Maszyna ta jest wystarczająco szybka, a ponadto bardzo prosta w prowadzeniu. Nie musisz się też obawiać nieoczekiwanych poślizgów, oczywiście, jeśli tylko znacznie nie przekroczysz dozwolonych prędkości.
Dodatkowe wskazówki: Wszystkie trzy wyścigi tego turnieju są stosunkowo proste. Ponadto z uwagi na podział na klasy nie musisz plasować się w ścisłej czołówce. W celu zapewnienia sobie zwycięstwa musisz dojechać na ósmym miejscu. W ramach ciekawostki dodam, że szczególnie na torze w Spa możliwe jest dogonienie i wyprzedzenie aut z wyższych klas. Nie jest to wymagane, a wręcz może zaszkodzić Twojej bezbłędnej jeździe, gdyż przez wyprzedzonych kierowców byłbyś bardzo agresywnie atakowany.
Pierwsza trasa (Istambuł) jest zdecydowanie najprostsza. Stosuj się do przedstawianych wcześniej wskazówek, zapewniając sobie zarówno dobry start jak i sukcesywnie wyprzedzając kolejnych kierowców. Tak na dobrą sprawę musisz pilnować się jedynie przy czterech łagodnych łukach (screen). Należy tu niestety zwalniać, gdyż w przeciwnym wypadku sterowane auto może wypaść poza tor. Znajduje się tam co prawda asfalt, ale mimo wszystko pojawia się ryzyko utraty kilku pozycji.
Tor w Spa właściwie niczym nowym Cię nie zaskoczy. Postaraj się idealnie wystartować, dzięki czemu przy pierwszym ostrym nawrocie będziesz mógł nadrobić jak najwięcej pozycji. Później już tylko walcz o utrzymanie się na trasie. Weź ponadto drobne poprawki na łagodne łuki w centralnej sekcji toru, których z racji posiadania szybkiego wozu nie możesz pokonywać z maksymalną prędkością.
Trzeci wyścig również umożliwi Ci szybkie wyjście na prowadzenie. W miarę możliwości unikaj wchodzenia w kontakt z innymi pojazdami, gdyż może się to bardzo źle skończyć. Z własnego doświadczenia mogę również doradzić, że warto mocniej przyhamować przed pokazanym na screenie zakrętem (środkowa część toru). Łatwo się tu bowiem pomylić i pojechać szybciej niż się powinno.