Global Racing League - Prestige - Head 2 Head | Global Racing League poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Prestige - Head 2 Head
Uwaga! Przystąpienie do pojedynku staje się możliwe dopiero po zdobyciu pucharów we wszystkich sześciu turniejach z tej grupy!
Dodatkowe wskazówki: Przed Tobą ostatnie już wyzwanie trybu kariery. Nie zdziwisz się zapewne na wieść, że odniesienie zwycięstwa w tym pojedynku gra będzie starała się utrudnić Ci w maksymalny sposób. Przede wszystkim, zmuszony zostaniesz do zabawy na najwyższym poziomie trudności, czyli Extreme. Oznacza to nie tylko zwiększone umiejętności komputerowego przeciwnika, ale także brak dodatkowych "wspomagaczy". Na cały wyścig otrzymasz zaledwie jeden flashback, w rezultacie czego będziesz go musiał zostawić sobie na przysłowiową "czarną godzinę".
Wyścig zakłada pokonanie skróconej wersji toru Le Mans. Niestety, wygranie tego pojedynku możliwe jest dopiero po przejechaniu pełnych trzech okrążeń, co zajmie Ci około ośmiu minut. Ponadto zmuszony jesteś do użycia bardzo niestabilnego modelu Koenigsegga. Musisz mieć to na uwadze, szczególnie podczas pokonywania wolniejszych łuków. Maszyna często wpada w poślizgi i takim sytuacjom musisz błyskawicznie zapobiegać. Nie możesz sobie też pozwolić na jakiekolwiek wycieczki poza tor, a nawet próby ścinania zakrętów poprzez wjeżdżanie na niewielkie wysepki. Najważniejsza jest jednak bezbłędna jazda, połączona z ewentualnym odpieraniem ataków ze strony konkurenta.
Prześledźmy najtrudniejsze momenty tego wyścigu. Po starcie przeciwnik zapewne obejmie prowadzenie. Niezwykle istotne jest to, żeby pozycję lidera zdobyć już przy pierwszej szykanie (screen). Spróbuj wepchnąć się po wewnętrznej, ale nie zjeżdżaj na żwirowe pułapki, gdyż błyskawicznie utracisz kontrolę nad swoim pojazdem. Dotyczy to także pokonywania tych zakrętów podczas przejeżdżania kolejnych okrążeń wyścigu.
Po przejechaniu kilku stosunkowo łatwych zakrętów znajdziesz się na wyjątkowo długiej prostej (screen). Najważniejszą sprawą jest jak najszybsze osiągnięcie maksymalnej prędkości - 364 km/h. Nie możesz sobie pozwolić na żadne błędy, gdyż zostaniesz błyskawicznie dogoniony. Dotrzesz w końcu do prostopadłego zakrętu, do którego odpowiednio wcześniej należy się przygotować. Maksymalnie tu zwolnij, dzięki czemu nie wylądujesz na żwirze.
Po przejechaniu nieco krótszej prostej dotrzesz do nowej serii zakrętów. Pierwszy łuk pokonaj jeszcze z maksymalną prędkością, ale przed kolejnym (screen) maksymalnie zwolnij. Jak już wcześniej zaznaczyłem, nie możesz sterowanym autem ścinać zakrętów. To samo dotyczy prostopadłego prawego zakrętu, do którego za chwilkę dojedziesz.
W końcowej części toru musisz poradzić sobie głównie z pięcioma łagodnymi łukami (screen). Radziłbym zwolnić jedynie przed pierwszym i czwartym zakrętem (oba w prawo). Na pozostałych możesz utrzymywać aktualną prędkość, maksymalnie je ścinając. Przed linią mety czekają na Ciebie pułapki z opon. Pokonaj dwie szykany, trzymając się z dala od tych obiektów.
Na kolejnych okrążeniach musisz zadbać wyłącznie o bezbłędną jazdę. Przeciwnik powinien przez cały czas pozostawać z tyłu, zakładając oczywiście, że na prostych będziesz poruszał się z maksymalną prędkością. Flashback pozostaw sobie na ostatnie kółko, gdyż to właśnie wtedy najłatwiej jest popełnić jakiś błąd. Powodzenia!