Euro B Licence - Open Wheel | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Open Wheel - Mintex European F3
Liczba wyścigów: 3
Rodzaje tras: Istanbul Park - Grand Prix Circuit; Donington Park - Grand Prix Circuit; Spa Francorchamps - Grand Prix Circuit
Proponowany samochód: Są to wyścigi bolidów Formuły 3, tak więc wszyscy zawodnicy korzystają z takich samych maszyn - Dallara Formula 3. To niestety dosyć kosztowne wehikuły (cena pojedynczego bolidu to ponad 300000 euro).
Dodatkowe wskazówki: Z zawodami Formuły 3 być może miałeś już do czynienia w przypadku zaliczania "amerykańskiego" drzewka. Jeśli nie, wyobraź je sobie jako znacznie szybsze bolidy Formuły 1000. W dalszym ciągu możesz liczyć na świetną przyczepność, choć przy niskich prędkościach (np. podczas pokonywania ostrych nawrotów) należy uważać na nagłą i często niespodziewaną utratę przyczepności. Lepsze osiągi tych bolidów wymuszą też na Tobie szybkie pokonywanie trudnych technicznie zakrętów.
Trasy, na których rozgrywane są wyścigi tego turnieju, nie są dla Ciebie niczym nowym. Po raz kolejny musisz jednak dostosować swój styl jazdy do możliwości maszyny. Pierwszy wyścig rozpocznij od dobrego startu. Przy odrobinie szczęścia już przy pierwszym nawrocie wyprzedzisz parę bolidów. Skup się teraz na umiejętnym przejeżdżaniu przez łagodniejsze łuki. Inne bolidy atakuj przy ciaśniejszych nawrotach, ale unikaj poważniejszych kolizji. Sporo problemów mogą Ci tym razem sprawić cztery łagodne skręty w lewo (screen). Możesz je pokonywać z niemalże maksymalną prędkością, ale musisz je wtedy maksymalnie ścinać i nie możesz sobie pozwolić na chwilę zawahania. W końcówce pilnuj się podczas przejeżdżania przez ostrzejsze nawroty. Jak już wspomniałem, łatwo wtedy doprowadzić do przypadkowego poślizgu kół.
Drugi wyścig jest stosunkowo prosty, głównie dlatego, że przeciwnicy często zwalniają. Staje się to szczególnie widoczne tuż po starcie, gdy dojedziesz do serii łagodnych łuków. Wykorzystaj okazję i wyprzedź parę bolidów. Uważaj przy wolniej pokonywanych zakrętach, a także unikaj sytuacji wypadnięcia poza tor. W końcówce umiejętnie pokonaj ciasną szykanę.
Trzeci wyścig jest już trochę trudniejszy, choć i tu zwycięstwo jest w pełni możliwe. Nie przeszarżuj przy pierwszym nawrocie w prawo, gdyż poważne uszkodzenie bolidu utrudni Ci dotarcie na sam szczyt. Wykorzystaj poznany już wcześniej podjazd na wzgórze. Proponuję zjechać tu bardziej w lewo, dzięki czemu szybciej wyminiesz inne bolidy. W środkowej części toru musisz rzadziej niż zazwyczaj zwalniać. Dotyczy to szczególnie pokazanego na screenie zakrętu, który możesz przejechać niemal na pełnym gazie. Nie zapomnij też o wyjątkowo trudnej szykanie, znajdującej się niedaleko linii mety.