J-Speed Super One - Prototype | Japonia | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Prototype - Vertex Prototype Championship
Liczba wyścigów: 4
Rodzaje tras: Okutama - Grand Circuit; Okutama - Grand Circuit B; Okutama - Sprint Circuit; Okutama - Sprint Circuit B
Proponowany samochód: Dokonujesz wyboru pomiędzy dwoma prototypowymi bolidami. Mazda 787B jest znacznie lepsza od Nissana R390 GT-1 i to na nią powinieneś się zdecydować.
Dodatkowe wskazówki: Jak się zapewne domyślasz, wygranie tego turnieju nie będzie prostą sprawą. Wykorzystywane przez zawodników prototypowe bolidy są ekstremalnie szybkie i łatwo wpadają w trudne do opanowania poślizgi. Ponadto nie możesz sobie właściwie pozwolić na żadne stłuczki, gdyż tego typu akcje kończą się wypadnięciem poza trasę. Spróbuj wygrać co najmniej dwa z czterech wyścigów, a w pozostałych uplasuj się w czołówce. Powinno Ci to umożliwić znalezienie się na pierwszym miejscu w ogólnej klasyfikacji.
Pierwszą trasę miałeś już okazję poznać, ale tym razem musisz uwzględnić fakt, że sterowany bolid jest zdecydowanie szybszy. Szczególnie pilnuj się, jadąc przy skałach oraz wjeżdżając na most. W miejscach tych koniecznie zwolnij, by uniknąć uderzenia o bandy. Uważaj na szykanę, do której dojedziesz do przejechaniu przez most oraz na ostre dohamowanie, znajdujące się w środkowej sekcji toru (screen). Musisz tu maksymalnie zwolnić i równie ostrożnie przejechać przez kolejny zakręty. Znajdujące się w końcowej części toru łagodne łuki również są dość wymagające. Należy tu utrzymywać odpowiednią prędkość w celu uniknięcia wypadku. W końcówce możesz już zdecydowanie przyśpieszyć, zmniejszając dystans do liderów wyścigu.
Drugi wyścig zakłada pokonywanie tej samej trasy, tyle że w przeciwną stronę. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że jest nieco prościej, ale i tak musisz wykazać się sporymi umiejętnościami. Uważaj tuż po starcie, gdyż łatwo w tym miejscu o wypadek. Bez obawy - okazji do wyprzedzenia aut konkurentów będzie jeszcze wiele. Szczególnie pilnuj się podczas pokonywania sekcji zaczynającej się po wyjeździe z tunelu (screen), a kończącej w momencie dotarcia do poznanego w poprzednim wyścigu prostopadłego zakrętu. W dalszej części okrążenia dbaj głównie o to, żeby nie uderzyć o skały i pilnuj się przy ostrzejszych dohamowaniach.
Dwie ostatnie trasy tego turnieju pokonywałeś już wielokrotnie, co wcale nie oznacza, że wygranie tych wyścigów będzie prostą sprawą. Trudniejsza wydaje się być wersja zakładająca pokonywanie toru w odwrotną stronę. Musisz się tu bardzo pilnować, za wszelką cenę unikając kolizji. Przeciwników wyprzedzaj po pierwszym zakręcie lub w środkowej części toru. Uważaj jednak na znajdujące się tu dość ostre zakręty (screen). W końcówce nie zdejmuj nogi z pedału gazu, gdyż zostaniesz błyskawicznie doścignięty przez inne auta.