Euro A Licence - Prototype | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Prototype - Virgin Mobile Endurance Classic
Liczba wyścigów: 1
Rodzaj trasy: Le Mans - Circuit de la Sarthe 1968
Proponowany samochód: Gra da Ci możliwość dokonania wyboru pomiędzy dwoma autami. Nissan R390 jest nieco szybszy, ale słabo przyśpiesza i gorzej się prowadzi. Zdecydowanie lepiej wybrać więc Mazdę 787B.
Dodatkowe wskazówki: To bardzo nietypowy wyścig, głównie z uwagi na tor, na którym rozegrane zostaną zawody. Jeśli wcześniej brałeś udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to obiekt ten powinien być Ci dobrze znany. Zauważ jednak, że jest to skrócona wersja tego toru. Mimo wszystko dotarcie do mety zajmie Ci sporo czasu, tak więc nie możesz zbyt często popełniać błędów, gdyż nie wystarczy Ci flashbacków.
Pomimo tego, że jest to długi wyścig, warto zadbać o dobry start. Zwróć uwagę na ostry podjazd na wzgórze (screen), po którym musisz poradzić sobie z ostrą szykaną. Nie warto próbować tu zbytniego wjeżdżania na wysepki, gdyż łatwo wtedy utracić kontrolę nad autem. Uważaj też na kolejnych zakrętach, ale mimo wszystko próbuj przebijać się do ścisłej czołówki.
Wyścig ten od swojego "pełnoprawnego" odpowiednika różni się obecnością jednej długiej prostej. Musisz się tu bardzo pilnować, gdyż najmniejszy błąd z Twojej strony oznacza koniec marzeń o zwycięstwie. Jest to szczególnie ważne, gdy jadą przed Tobą jacyś przeciwnicy (screen). Maksymalnie możesz pojechać tu około 415 km/h. Ponadto pod koniec czeka Cię łagodny łuk. Staraj się nie wyjeżdżać na pomarańczowe sekcje, gdyż spowoduje to stopniowe wytracanie prędkości.
Do najtrudniejszego zakrętu wyścigu dojedziesz za chwilę (screen). Musisz tu nie tylko odpowiednio wcześniej wyhamować, ale także nie próbować zbyt ścinać nawrotu. W końcówce okrążenia czekają Cię głównie szybko pokonywane łuki. Nie przesadź z prędkością, gdyż stracisz dużo czasu, próbując powrócić na idealną linię. Uważaj też na dwie szybkie szykany, które pojawią się przed metą. Nie możesz tu uderzyć w żaden murek z opon.