Global Racing League - Prototype | Global Racing League | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Prototype - Castrol Prototype Series
Liczba wyścigów: 5
Rodzaje tras: Long Beach - Classic Circuit; Washington - Grand Prix Circuit; Nurburgring - Grand Prix Circuit; Milan - Circuito di Milano; Spa Francorchamps - Grand Prix Circuit
Proponowany samochód: Zdecydowanie najlepszy wybór z całej stawki to najdroższe i najszybsze Audi R10 TDI. O świetnej jakości tej maszyny przekonałeś się zapewne chociażby podczas podchodzenia do wyścigu Le Mans. Jeśli z jakichś powodów samochód ten Ci się nie podoba, rozważ użycie niezwykle przyczepnego Forda Doran JE4.
Dodatkowe wskazówki: Zawody te będą średnio wymagające. Podstawowym utrudnieniem jest oczywiście ogromna moc używanych maszyn. Nie bez znaczenia jest również fakt, że niemal wszystkie bolidy z tej grupy są mało zwrotne i stają się niestabilne przy bardzo niskich prędkościach. Zakładam jednak, że masz co najmniej kilka ulubionych pojazdów i na jeden z takich wozów powinieneś się zdecydować. Wygranie pięciu wyścigów jest w pełni możliwe, choć nieobowiązkowe. Zadbaj jedynie o to, żeby uplasować się na pierwszym miejscu w końcowej klasyfikacji, gdyż tylko w taki sposób zdobędziesz pożądany puchar.
Pierwszy wyścig będzie jednym z tych nieco trudniejszych. Najwięcej problemów sprawi Ci umiejętne przebrnięcie przez serię bardzo ostrych zakrętów. Dodatkowo na pierwszym okrążeniu musisz zadbać o to, żeby nie uderzać zbyt mocno w inne bolidy, gdyż uszkodzonym wehikułem zdziałasz niewiele. Okazji do wyprzedzania aut konkurentów szukaj w dalszej części okrążenia (screen). Uważaj na niespodziewane zwężenia toru oraz na sekcję z tunelem.
Trasa w Waszyngtonie również wymusza bardzo ostrożną jazdę, szczególnie tuż po starcie. Pilnuj się podczas szybko pokonywanych łuków, gdyż w miejscach tych najwięcej można stracić. Przeciwników doganiaj na dohamowaniach. Manewry wyprzedzania muszą się jednak obejść bez niepotrzebnych stłuczek.
Tor Nurburgring nie będzie stanowił poważniejszego wyzwania, a ponadto przeciwnicy nie wykazują się tu zbyt dużymi umiejętnościami. Uważaj przede wszystkim na pierwszy ostry nawrót, którego nie warto przesadnie ścinać, gdyż można wpaść w poślizg. Tradycyjnie pilnuj się też w końcówce, czyli podczas przejeżdżania przez wąską szykanę.
Czwarta trasa turnieju może okazać się bardzo wymagająca, a to dlatego, że z racji wąskiego toru nie ma tu miejsca na żadne poważniejsze błędy. Mimo wszystko przebijanie się na czoło stawki powinno przebiegać dość sprawnie. Najtrudniejsze do pokonania są długie łuki poprzedzające i następujące po linii startu-mety (screen). Musisz tu osiągać maksymalne prędkości (w okolicach 340-360 km/h), gdyż przeciwnicy nie zwolnią. Wykonuj też ciągłe kontry w celu zapewnienia pozostania na właściwej drodze. Zwolnij dopiero po kilku sekundach po przejechaniu przez linię mety, a konkretnie niedługo przed dotarciem do ronda.
Tor Spa zamyka ten turniej, również nie stanowiąc dużego wyzwania. Nie zapomnij o zjechaniu na wewnętrzną przy pierwszym nawrocie. Później już tylko umiejętnie pokonuj dobrze znane zakręty. W końcówce uważaj na długą prostą. Nieumiejętne podejście do znajdującego się tu łagodnego zakrętu w lewo może wyrzucić Cię na zewnętrzną, choć nie jest to duży problem, gdyż ta konkretna sekcja toru pokryta jest asfaltem.