Euro R Licence - Touring Cars | Europa | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Touring Cars - Goodridge Trophy
Liczba wyścigów: 2
Rodzaje tras: Istanbul Park - Grand Prix Circuit; Istanbul Park - Intermediate Circuit
Proponowany samochód: Ponownie nie możesz dokonać wyboru maszyny. Wszyscy zawodnicy używają przystosowanych do wyścigów Touring Cars Chevroletów Lacettti. Warto zdecydować się na wczesny zakup tego auta, tym bardziej, że przyda Ci się ono również w innych turniejach.
Dodatkowe wskazówki: Oba wyścigi rozgrywane są na tym samym obiekcie sportowym, tyle że zostaniesz zmuszony do przejechania nieco innej trasy. Nie sądzę, żebyś miał poważniejsze problemy z odniesieniem dwu zwycięstw, choć konieczne jest oczywiście dobre poznanie każdego z torów. Przemawia za tym między innymi to, że wiele ostrych zakrętów pokonuje się z dość dużą prędkością. Jadąc zbyt wolno nie będziesz mógł dogonić konkurentów. Z kolei jadąc zbyt szybko wypadniesz poza trasę.
Po starcie tradycyjnie już postaraj się zapobiec wyprzedzeniu Cię przez zbyt wielu przeciwników. Po chwili cała stawka dojedzie do pierwszego zakrętu, który wbrew pozorom nie jest zbyt ostry. Samochody konkurentów szybko przejadą przez tę sekcję, tak więc postaraj się jedynie do nich zbliżyć, nie próbując za wszelką cenę ich wyprzedzać. Analogicznie postąp z kolejnymi łagodnymi łukami. Utrzymuj tu wysoką prędkość, trzymając się idealnej linii przejazdu. Minimalnie zbliżysz się do liderów wyścigu. W dalszej części okrążenia zaczną się na szczęście pojawiać ostrzejsze zakręty (screen). Zacznij tu atakować konkurentów od wewnętrznej. Zakręty możesz trochę ścinać, ale lepiej z tym nie przesadzać.
Możliwie jak najszybciej przejedź przez cztery bardzo łagodne zakręty. Nie powinieneś zdejmować tu nogi z gazu. Jeśli tylko za każdym razem znajdziesz się wystarczająco blisko lewej wysepki, nie musisz obawiać się wypadnięcia na pobocze. W końcówce okrążenia ponownie zaczną pojawiać się ostrzejsze zakręty. Początkowo będzie to ostry skręt w lewo. Tuż przed dotarciem do linii mety będziesz musiał pokonać trzy nawroty (screen). To ostatnia okazja do wyprzedzenia przeciwników. Uważaj jednak, żeby zbyt mocno nie ścinać tych zakrętów, gdyż istnieje spore ryzyko uderzenia w opony lub utraty kontroli nad autem.
Trasa drugiego wyścigu początkowo będzie pokrywać się z ukończoną już próbą. Taktyka w tych miejscach pozostaje właściwie bez zmian. W początkowej fazie okrążenia staraj się w większym stopniu utrzymywać za konkurentami, a dopiero później przystępuj do ataków. W pewnym miejscu zostaniesz zmuszony do wykonania ostrego skrętu w lewo (screen). Generalnie nie masz się tu czego obawiać. Pozycję lidera powinieneś zdołać objąć stosunkowo wcześnie, a przeciwników można doganiać i wyprzedzać na większości ostrych zakrętów.