Umiejętności zwiadowcy | Zwiadowca | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Umiejętności zwiadowcy
Umiejętności zwiadowcy w pierwszej kolejności pozwalają na zwiększenie statystyk bohatera w zakresie walki dystansowej oraz obrony przed magią i obrażeniami zasięgowymi. Są one szczególnie przydatne dla herosów z tej właśnie klasy, ale nie opłacają się za bardzo jeśli gramy przedstawicielem innej profesji. Nie należy jednak załamywać rąk, ponieważ zdolność Scouting [Podjazd] umożliwia sabotowanie wrogich zapasów - a to oznacza sporą przewagę w czasie bitwy. Ponadto powinniśmy pomyśleć nad skillami zwiększającymi przychody, a dla dowódców wyspecjalizowanych w walce na dystansie (Tactician [Taktyków]) przygotowano przydatne Znajdowanie drogi [Pathfinding]. Nie jest więc tak źle, jak można by sądzić.
Nazwa | Ikona | 1 poziom | 2 poziom | 3 poziom | 4 poziom | 5 poziom |
Markmanship [Strzelectwo] | Atak dystansowy +1 | Atak dystansowy +1 | Atak dystansowy +1 Zasięg strzału +1 | Atak dystansowy +2 | Atak dystansowy +2 Zasięg strzału +1 | |
Reaction [Reakcja] | Inicjatywa +1 Obrona dystansowa +1 Odporność +1 | Inicjatywa +1 Obrona dystansowa +1 Odporność +1 | Inicjatywa +1 Obrona dystansowa +1 Odporność +1 | Inicjatywa +1 Obrona dystansowa +1 Odporność +1 | Inicjatywa +1 Obrona dystansowa +1 Odporność +1 | |
Scouting [Podjazd] | Eksploracja +5 Pozwala na zwiad (podejrzenie jednostek wroga) | Eksploracja +5 Pozwala na wszczęcie fałszywego alarmu (zmniejsza staminę wrogów) | Eksploracja +5 Pozwala na zatrucie wrogich zapasów (zatruwa wrogów) | Eksploracja +10 Pozwala na wywołanie paniki (zmniejsza morale wrogów) | Eksploracja +10 Zwiad i sabotaż są o 50% tańsze | |
Archery [Łucznictwo] | Precyzyjny strzał +1 Amunicja +1 | Precyzyjny strzał +1 Amunicja +1 | Precyzyjny strzał +1 Amunicja +1 | Precyzyjny strzał +2 Amunicja +1 | Precyzyjny strzał +2 Amunicja +1 | |
Pathfinding [Znajdowanie drogi] | Znajomość lasów +1 | Znajomość wzgórz +1 | Znajomość bagien +1 Mobilność +1 | Znajomość terenu +3 | Znajomość terenu +4 Mobilność +1 | |
Diplomacy [Dyplomacja] | Nagrody +10% Ceny w sklepach -10% | Nagrody +10% Ceny w sklepach -10% | Nagrody +20% Ceny w sklepach -10% | Nagrody +30% Ceny w sklepach -10% | Nagrody +30% Ceny w sklepach -10% | |
Looting [Plądrowanie] | Łupy wojenne +10% | Łupy wojenne +10% | Łupy wojenne +10% | Łupy wojenne +20% | Łupy wojenne +20% |
Zwiadowcy powinni rozwijać trzy najważniejsze dla siebie zdolności - Marksmanship, Archery i Reaction. Pozwalają one na uzyskanie zadowalających wyników podczas walki dystansowej i równocześnie gwarantują pewną ochronę przed wrogimi strzelcami i magami. W dalszej kolejności warto zainteresować się dyplomacją lub plądrowaniem - obie opcje są w zasadzie równie dobre, ale powinno się inwestować tylko w jedną z nich (aby nie marnować punktów doświadczenia). Co prawda znajdowania drogi oraz podjazd okazują się być znacznie przydatniejsze w czasie bitew, jednak bez odpowiednich skilli reperujących nasze finanse z pewnością zbankrutujemy (lub przynajmniej ucierpimy wskutek zastoju gospodarczego) - dlatego to właśnie one mają pierwszeństwo. Oczywiście jeśli radzimy sobie bez nich, to tym lepiej dla nas.