Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Dowódcy są przystosowani do tego, aby zarządzać dużymi armiami i wspierać ich statystyki przy pomocy własnych umiejętności - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Dowódcy są przystosowani do tego, aby zarządzać dużymi armiami i wspierać ich statystyki przy pomocy własnych umiejętności. Sami w sobie nie stanowią żadnego zagrożenia - są niezbyt odporni na ciosy, a ich ataki mogą co najwyżej rozśmieszyć przeciwników. Z biegiem czasu gromadzą jednak bardzo silne i liczebne zastępy, które po wsparciu specjalnymi premiami stają się praktycznie niezwyciężone. Siła dowódców nie polega więc na nich samych, a na wojskach, którym przewodzą. Nie oznacza to jednak, że zakup ekwipunku dla tego typu bohaterów jest nieopłacalny - wręcz przeciwnie, wymagają oni wielu artefaktów ochronnych, aby w ogóle wyjść cało ze starcia. Co prawda posiadane przez nich umiejętności oddziaływują zarówno na armię, jak i na nich samych, ale często nie jest to wystarczające. Dlatego warto zainwestować w przynajmniej kilka podstawowych czarów, dzięki którym heros nie będzie całkowicie bezużyteczny na polu bitwy. Warto przy tym wspomnieć, że dowódcy najlepiej sprawdzają się na dużych i skomplikowanych planszach - na małych zostaną rozszarpani przez wrogich wojowników i zwiadowców.

Dowódcy mogą używać przedmiotów z grup: Common, Melee Weapon, Banner, Light Armor, Medium Armor, Shield.

Tabela awansu dowódcy

Poziom bohatera

Dowodzenie

Zdrowie

Magia

0

+1

-

-

1

+1

-

-

2

-

+1

-

3

+1

-

-

4

-

+1

-

5

+1

-

-

6

-

-

+1

7

+1

-

-

8

-

+1

-

9

+1

-

-

10

-

-

-

Suma:

6

3

1

Co chyba oczywiste, dowódcy rozwijają przede wszystkim dowodzenie, natomiast zdrowie pozostaje dla nich kwestią drugorzędną, a magią nie interesują się prawie wcale. Już samo to wyznacza podstawowy kierunek rozwoju tego bohatera i całą filozofię rozgrywki. Celem jest zgromadzenie jak największej armii, a następnie podbijanie kolejnych prowincji przy jej użyciu. Wiąże się to ze sporymi nakładami finansowymi - nie tylko trzeba wynająć żołnierzy, ale jeszcze opłacić ich żołd (oraz zastąpić poległych wojaków nowymi). To zaś wymaga rozbudowanej gospodarki, równoważącej solidne podstawy ekonomiczne z dużym potencjałem militarnym. Z tego wynika, że dowódcy są najbardziej kosztownymi ze wszystkich bohaterów.

Z chwilą awansu na 10 poziom dowódca może wybrać jedną z czterech specjalizacji bojowych, decydujących o jego przyszłych postępach. Są to odpowiednio: General [Generał], Warlord [Watażka], Tactician [Taktyk], Priest [Kapłan]. Oto ich zestawienie:

Nazwa

Ikona

Współczynniki

na 20 poziomie

Dopuszczalny ekwipunek

Premie klasowe

General [Generał]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

6 zdrowie

4 magia

Common, Melee Weapon, Banner Light Armor, Medium Armor, Shield

Zwiększa atak i kontratak wszystkich jednostek w armii o 1.

Może rozwijać zdolności dowódcy do maksymalnego, 5 poziomu.

Warlord [Watażka]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

8 życie

2 magia

Common, Melee Weapon, Banner, Heavy Weapon, Light Armor, Medium Armor, Heavy Armor, Shield

Zwiększa obronę wszystkich jednostek w armii o 1.

Może rozwijać umiejętności wojownika i dowódcy do 3 poziomu.

Tactician [Taktyk]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

7 zdrowie

3 magia

Common, Melee Weapon, Banner, Ranged Weapon, Light Armor, Medium Armor, Shield

Zwiększa obrażenia zadawane przez jednostki strzelające o 2 (nie dotyczy magicznych pocisków), zwiększa inicjatywę o 1.

Może rozwijać umiejętności zwiadowcy i dowódcy do 3 poziomu.

Priest [Kapłan]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

4 zdrowie

6 magia

Common, Melee Weapon, Banner, Wand, Light Armor, Medium Armor, Shield

Zwiększa odporność [Resistance] wszystkich jednostek o 1 i morale o 2.

Może rozwijać umiejętności czarodzieja i dowódcy do 3 poziomu.

General [Generał] - ta specjalizacja pozwala na dodatkowe ulepszenie wojsk bohatera - umiejętności dowódcy na 4 i 5 poziomie dają bardzo przydatne premie, dlatego jeśli posiadamy duże wojsko, jest to szalenie opłacalny wybór. Co prawda sam heros nie będzie się nadawał niemal do niczego (co najwyżej rzuci kilka czarów), ale jego armia powinna poradzić sobie z zagrożeniem. Dodatkowa premia do ataku i kontrataku jest przy tym dość odczuwalna i daje pewną przewagę na polu bitwy.

Warlord [Watażka] - dzięki tej specjalizacji można uczynić z dowódcy całkiem niezłą jednostkę, ale wiąże się to z blokadą wszystkich bardziej zaawansowanych zdolności dowódczych. W ostatecznym rozrachunku nie jest to zbyt opłacalne, ponieważ zamiast odczuwalnie wzmocnić całą armię, otrzymujemy jednego dobrego żołnierza (ale wcale nie wybitnego).

Tactician [Taktyk] - po zainwestowaniu w tę specjalizację dowódca będzie mógł strzelać do wrogów i sabotować ich zapasy (umiejętność Scout [Podchody]), ale nie rozwinie już swego wojska. Premia do obrażeń zadawanych przez jednostki strzeleckie jest dość przyjemna, ale one same mają nieprzyjemną tendencję do umierania - zwłaszcza jeśli gramy przeciwko czarodziejowi albo zwiadowcy. Taktyk jest więc dość ciekawym wyborem, ale z pewnością nie optymalnym.

Priest [Kapłan] - Kapłani łączą w sobie zalety dowódców i czarodziejów - co prawda nie mogą rozwijać dalej zdolności dowódczych, ale w pewnym zakresie nadrabiają to czarami (szczególnie jeśli wyspecjalizowaliśmy się w szkole świętej magii, która wspiera sojusznicze jednostki). Pewną wadą tego rozwiązania jest ograniczenie do 6 poziomu magii - to zaś oznacza niewielką ilość zaklęć oraz ich niezbyt wysoki poziom. Mimo to, wybór kapłana pozostaje w miarę opłacalny.

Z powyższej tabeli wynika, że wybór generała albo kapłana pozostaje najbardziej optymalny - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Z powyższej tabeli wynika, że wybór generała albo kapłana pozostaje najbardziej optymalny. Pierwszy z nich znacząco wspiera sojusznicze jednostki przy pomocy pasywnych premii do wszystkich statystyk, podczas gdy drugi może rzucać zaklęcia przydatne na polu bitwy i nierzadko zmieniające jej przebieg i finał. Umiarkowanie przydatny jest też taktyk, o ile wyspecjalizuje się go w zatruwaniu wrogich zapasów (przydatna może też być zdolność Znajdowanie drogi). Zupełnie bezsensownym wyborem pozostaje zaś watażka, który znacznie zahamowuje rozwój armii, poświęcając ją na rzecz swojej własnej siły i odporności.

Po osiągnięciu 20 poziomu doświadczenia specjalizacja osiąga swój najwyższy pułap, co wiąże się z uzyskaniem dodatkowych bonusów do posiadanych wcześniej premii klasowych - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Po osiągnięciu 20 poziomu doświadczenia specjalizacja osiąga swój najwyższy pułap, co wiąże się z uzyskaniem dodatkowych bonusów do posiadanych wcześniej premii klasowych. Niestety jest to również równoznaczne z zahamowaniem rozwoju cech u herosa - cały czas pozostają one na dokładnie tym samym levelu (wybór specjalizacji jest więc nieodwracalny i wyjątkowo brzemienny w skutki).

Oto zestawienie ostatecznych specjalizacji (nie można ich wybierać - awans przebiega automatycznie!):

Nazwa

Ikona

Współczynniki

Dopuszczalny ekwipunek

Premie klasowe

Marshal

[Marszałek]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

6 zdrowie

4 magia

Common, Melee Weapon, Banner Light Armor, Medium Armor, Shield

Zwiększa atak i kontratak wszystkich jednostek w armii o 2.

Może rozwijać zdolności dowódcy do maksymalnego, 5 poziomu.

Battlemaster

[Mistrz bitwy]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

8 życie

2 magia

Common, Melee Weapon, Banner, Heavy Weapon, Light Armor, Medium Armor, Heavy Armor, Shield

Zwiększa obronę wszystkich jednostek w armii o 2 i daje im jeden punkt regeneracji na turę.

Może rozwijać umiejętności wojownika i dowódcy do 3 poziomu.

Strategist

[Strateg]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

7 zdrowie

3 magia

Common, Melee Weapon, Banner, Ranged Weapon, Light Armor, Medium Armor, Shield

Zwiększa obrażenia zadawane przez jednostki strzelające o 4 (nie dotyczy magicznych pocisków), zwiększa inicjatywę o 2.

Może rozwijać umiejętności zwiadowcy i dowódcy do 3 poziomu.

High Priest

[Najwyższy kapłan]

10 dowodzenie - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

10 dowodzenie

4 zdrowie

6 magia

Common, Melee Weapon, Banner, Wand, Light Armor, Medium Armor, Shield

Zwiększa odporność [Resistance] wszystkich jednostek o 2 i morale o 4.

Może rozwijać umiejętności czarodzieja i dowódcy do 3 poziomu.

Marshal [Marszałek] - proste rozwinięcie premii klasowej generała daje wojsku jeszcze większą przewagę na polu bitwy. Nadal jest to bardzo opłacalny wybór.

Battlemaster [Mistrz bitwy] - premia klasowa otrzymana na 20 poziomie jest naprawdę kusząca, jednak na tym etapie rozgrywki będzie ledwie zauważalna - obrażenia zadaje się wówczas dziesiątkami, w związku z czym regeneracja jednego punktu życia na turę nie daje aż tak dużej przewagi.

Strategist [Strateg] - jeśli mamy w armii przynajmniej 3 jednostki strzelające, to jest to opłacalny wybór. W przeciwnym wypadku całkowicie traci on rację bytu, bo nie praktycznie nie zauważymy otrzymanych premii.

High Priest [Najwyższy kapłan] - premie klasowe otrzymywane na tym poziomie są ledwie zauważalne i niezbyt przydatne. Oznacza to, że pod koniec gry najwyższy kapłan znacznie ustępuje marszałkowi.

Powyżej 20 poziomu doświadczenia wybór specjalizacji generała (czyli późniejszego marszałka) staje się jeszcze bardziej uzasadniony - Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Powyżej 20 poziomu doświadczenia wybór specjalizacji generała (czyli późniejszego marszałka) staje się jeszcze bardziej uzasadniony. Warto zauważyć, że przy optymalnym rozdysponowaniu punktów doświadczenia gwarantuje on wszystkim swoim wojskom (oraz samemu sobie) bardzo odczuwalne premie, przedstawione w tabeli poniżej. Jako, że oddziaływują one na całą piętnastoosobową armię bohatera, dają one naprawdę dużą przewagę na polu bitwy. Niestety same zdolności i bonusy działają tak długo, jak żyje dowódca - jego ochrona jest więc bardzo ważna (warto zainwestować w dobry pancerz i stale chronić bohatera przy pomocy jednostek i czarów).

Maksymalne premie dla oddziałów marszałka

Współczynnik

Premia

Atak

+5

Kontratak

+5

Obrona

+3

Obrona dystansowa

+3

Punkty życia

+6

Odporność

+3

Atak dystansowy

+2

Amunicja

+2

Zasięg

+1

Inicjatywa

+5

Stamina

+7

Mobilność

+2

Doświadczenie

+25%

Morale

+7