Sugerowane umiejętności dla dowódcy | Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Sugerowane umiejętności dla dowódcy
Istnieje wiele buildów dla bohaterów, ale tylko część z nich jest optymalna. W poniższej tabeli przedstawiono typy idealne: czyli takie, które dają największe korzyści podczas starcia z przeciwnikiem i poruszania się po mapie. Niestety specyfika dowódcy sprawia, że osiągnięcie doskonałej kombinacji jest w zasadzie niemożliwe - liczne i zaawansowane wojska wymagają bardzo wysokiego żołdu, a ten potrafi doprowadzić do bankructwa całego królestwa. Dlatego nieodzowna okazuje się inwestycja w zdolność Logistics [Logistyka], która znacznie obniża koszt utrzymania armii. Bez odpowiedniej zapłaty nasze wojsko rozpłynie się na wietrze!
Poniższe skille uszeregowano w kolejności zgodnej z ich istotnością (czyli im wcześniej znajduje się jakaś zdolność, tym jest ona ważniejsza). Niestety z każdym awansem bohater otrzymuje tylko trzy umiejętności do wyboru, co może zaburzyć podany niżej porządek. Nie należy się tym jednak przejmować, lecz rozwijać herosa w taki sposób, w jaki tylko możemy.
Nazwa | Ikona | Sugerowane umiejętności | Komentarz |
General [Generał] | Offensive Tactics, Maneuvering, Defensive Tactics, Leadership, Discipline jeśli posiadamy w armii sporo jednostek strzelających, należy dość szybko zainwestować w Ranged Tactics. W przeciwnym wypadku i tak trzeba rozwinąć logistykę. | Kombinacja wymieniona obok pozwala na uzyskanie maksymalnych premii, opisanych we wcześniejszej części poradnika. Pamiętać jednak należy, że w rzeczywistości jest to nieosiągalne bez odpowiednio rozwiniętej logistyki, która obniża koszt utrzymania wojsk. | |
Warlord [Watażka] | Offensive Tactics, Maneuvering, Defensive Tactics, Leadership, Discipline, Armor Master, Constitution, Willpower, Weapon Master, Combat | W przypadku watażki dobór umiejętności polega na wspieraniu własnych wojsk oraz inwestycji w różne rodzaje obrony dla samego bohatera (kiedy ten zginie, jego armia straci wszystkie premie!). Dopiero po tym można myśleć o zwiększeniu ataku herosa. | |
Tactician [Taktyk] | Offensive Tactics, Maneuvering, Ranged Tactics, Defensive Tactics, Leadership, Scouting, Archery, Marksmanship, Reaction, Logistics | Jako że taktyk jest niezłym strzelcem i gwarantuje premie do ataku dystansowego dla wszystkich jednostek strzelających, powinien zainwestować we wzmocnienie tego współczynnika (i wynająć kilku dodatkowych snajperów oraz obstawę dla nich). Przydatny będzie również skill Scouting, umożliwiający sianie zamętu w zastępach wroga. Poza tym dobrze jest poprawić nieco osiągi samego herosa. | |
Priest [Kapłan] | Offensive Tactics, Maneuvering, Defensive Tactics, Leadership, Wisdom, Discipline, następnie w zależności od preferowanych czarów: Necromancy i Summoning lub Magic Power i Concentration a na końcu: Thaumaturgy i jedna dowolna inna umiejętność | Po osiągnięciu specjalizacji należy jak najwięcej punktów doświadczenia zainwestować w zdolności magiczne - a w szczególności Wisdom. W zdecydowanej większości przypadków najlepiej sprawdzają się czary wspierające sojusznicze oddziały (zgrupowane głównie w szkole świętej magii), stąd wybór umiejętności Magic Power i Concentration wydaje się być bardziej opłacalny. |