Sugerowane umiejętności dla czarodzieja | Czarodziej | Eador poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 19 września 2019
Sugerowane umiejętności dla czarodzieja
Istnieje wiele buildów dla bohaterów, ale tylko część z nich jest optymalna. W poniższej tabeli przedstawiono typy idealne: czyli takie, które dają największe korzyści podczas starcia z przeciwnikiem i poruszania się po mapie. Czarodziej to jedyna klasa postaci, która nie posiada żadnej zdolności zwiększającej przychody do skarbca - co potrafi być dość drażniące, ponieważ armie trzeba za coś utrzymywać, a czary kosztują sporo kryształów. Z tego też powodu po wybraniu specjalizacji warto pomyśleć o inwestycji w którąś z umiejętności finansowych (co może być szczególnie ważne dla nekromantów, ponieważ posiadanie armii umarlaków wiąże się ze znacznymi wydatkami kryształów).
Poniższe skille uszeregowano w kolejności zgodnej z ich istotnością (czyli im wcześniej znajduje się jakaś zdolność, tym jest ona ważniejsza). Niestety z każdym awansem bohater otrzymuje tylko trzy umiejętności do wyboru, co może zaburzyć podany niżej porządek. Nie należy się tym jednak przejmować, lecz rozwijać herosa w taki sposób, w jaki tylko możemy. Na marginesie trzeba wspomnieć, że grając czarodziejem musimy zainwestować kilka punktów w zdolności powiększające inicjatywę - tylko wówczas istnieje szansa, że w czasie bitwy to my rozpoczniemy starcie.
Generalnie istnieją dwa typy czarodziejów: wspierający (czyli rzucający czary okresowe, wzmacniające, osłabiające lub zadające obrażenia) i przywoływacze. Poniższe zestawienia uszeregowano według nich, dla pewnego uproszczenia.
Nazwa | Ikona | Sugerowane umiejętności | Komentarz |
Mage [Mag] | Dla przywoływacza: Necromancy, Wisdom, Summoning, Magic Power, Wand Master, Concentration Dla czarodzieja wspierającego: Wisdom, Necromancy, Magic Power, Concentration, Thaumaturgy, Wand Master | Pierwszy rodzaj maga powinien skupić się na umiejętnościach i czarach przywoływania oraz nekromancji, podczas gdy drugi zwiększyć swoją efektywność podczas rzucania wszystkich rodzajów zaklęć. | |
Battlemage [Mag bojowy] | Dla przywoływacza: Necromancy, Wisdom, Summoning, Magic Power, Athletics, Armor Master, Constitution, Wand Master, Thaumaturgy, Concentration Dla czarodzieja wspierającego: Wisdom, Necromancy, Magic Power, Concentration, Athletics, Wand Master, Armor Master, Constitution, Thaumaturgy, Summoning | Build zależy od preferowanych czarów - jeśli lubimy przyzywać istoty, lepszy będzie pierwszy z sugerowanych zestawów. Dla czarowników gardzących przywoływaniem dodatkowych wojsk przygotowano drugi schemat. | |
Necromancer [Nekromanta] | Dla przywoływacza: Necromancy, Wisdom, Summoning, Magic Power, Reaction, Scouting, Wand Master, Thaumaturgy, Concentration + dowolna z pozostałych Dla czarodzieja wspierającego: przy tej specjalizacji nie warto! | Nekromanta ze względu na swą specjalizację powinien zainwestować wszystko w zdolności przywoływania i nekromancji oraz wesprzeć je przez umiejętność Scouting [Podchody] umożliwiającą zatrucie wrogów. Przydają się też skille zwiększające inicjatywę: Wand Master i Reaction. | |
Enchanter [Zaklinacz] | Dla przywoływacza: przy tej specjalizacji nie warto! Dla czarodzieja wspierającego: Wisdom, Magic Power, Concentration, Thaumaturgy, Wand Master, Maneuvering, Offensive Tactics, Defensive Tactics, Discipline, Leadership (jeśli w armii mamy dużo strzelców, Discipline można zastąpić zdolnością Ranged Tactics) | Wszystkie umiejętności zaklinacza powinny skupiać się na wzmacnianiu jego czarów: przedłużających czas ich działania i zwykłą skuteczność. Poza tym warto rozwinąć kilka zdolności dowódczych, ponieważ gwarantują one spore premie dla całej armii. |