Umiejętności czarodzieja | Czarodziej | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Umiejętności czarodzieja
Umiejętności czarodzieja skupiają się na wzmocnieniu jego zaklęć - czy to poprzez przedłużenie czasu ich działania, podstawową moc czy też potęgę przyzywanych istot. Czarodzieje nie są co prawda przeznaczeni do tego, aby strzelać z różdżek (dużo lepiej sprawdzają się podczas miotania "zwykłych" zaklęć), ale nie oznacza to, że można lekceważyć umiejętności Wand Master - zwiększa ona bowiem inicjatywę armii, a tym samym daje szansę na rozpoczęcie bitwy. Jeśli czarodziej będzie działał jako pierwszy, uzyska strategiczną przewagę nad przeciwnikiem - głównie ze względu na to, że będzie mógł wyeliminować wrogiego bohatera zanim ten go zabije.
Nazwa | Ikona | 1 poziom | 2 poziom | 3 poziom | 4 poziom | 5 poziom |
Magic Power [Moc magiczna] | Siła czarów +1 | Siła czarów +1 | Siła czarów +1 | Siła czarów +1 | Siła czarów +2 | |
Concentration [Koncentracja] | Czas działania czarów +1 Odzyskanie +1 | Czas działania czarów +1 Odzyskanie +1 | Czas działania czarów +1 Pierwsza pomoc +1 | Czas działania czarów +1 Odzyskanie +2 | Czas działania czarów +1 Pierwsza pomoc +2 | |
Summoning [Przyzywanie] | Moc przywołanych istot +2 Zasięg przywołania +1 | Moc przywołanych istot +2 Zasięg przywołania +1 | Moc przywołanych istot +2 Zasięg przywołania +1 | Moc przywołanych istot +2 Zasięg przywołania +1 | Moc przywołanych istot +2 Zasięg przywołania +1 | |
Thaumaturgy [Taumaturgia] | Odporność bohatera +1 Odporność wroga -1 | Odporność bohatera +1 Odporność wroga -1 | Odporność bohatera +1 Odporność wroga -1 | Odporność bohatera +1 Odporność wroga -1 | Odporność bohatera +1 Odporność wroga -1 | |
Wisdom [Wiedza] | Zdobywane doświadczenie +10% Dodatkowy czar I poziomu | Zdobywane doświadczenie +10% Dodatkowy czar I poziomu | Zdobywane doświadczenie +10% Dodatkowy czar II poziomu | Zdobywane doświadczenie +10% Dodatkowy czar III poziomu | Zdobywane doświadczenie +10% Dodatkowy czar IV poziomu | |
Wand Master [Mistrz różdżek] | Inicjatywa +1 Strzał z różdżki +1 | Inicjatywa +1 Strzał z różdżki +1 | Inicjatywa +1 Strzał z różdżki +1 | Inicjatywa +1 Strzał z różdżki +2 Amunicja +2 | Inicjatywa +1 Strzał z różdżki +2 Zasięg +1 | |
Necromancy [Nekromancja] | Moc przyzwanych nieumarłych +1 Regeneracja zdrowia umarłych poza bitwą +10% Pozwala zachować przyzwane szkielety | Moc przyzwanych nieumarłych +1 Regeneracja zdrowia umarłych poza bitwą +10% Pozwala zachować przyzwane zombie | Moc przyzwanych nieumarłych +1 Regeneracja zdrowia umarłych poza bitwą +10% Pozwala zachować przyzwane ghule | Moc przyzwanych nieumarłych +1 Regeneracja zdrowia umarłych poza bitwą +10% Pozwala zachować przyzwane duchy | Moc przyzwanych nieumarłych +3 Regeneracja zdrowia umarłych poza bitwą +10% Pozwala zachować przyzwane wampiry |
Dobór poszczególnych zdolności zależy od tego, jaką szkołę magii preferujemy i którą specjalizację wybraliśmy. Opisano to w poprzednim rozdziale niniejszego poradnika, jak również w części poświęconej czarom. Generalnie można jednak powiedzieć, że fani przywoływania istot powinni zwrócić szczególną uwagę na umiejętności takie jak Necromancy czy Summoning, natomiast pozostali czarodzieje mogą zainteresować się zdolnościami Concentration, Magic Power i Thaumaturgy. Wisdom jest umiejętnością przydatną dla wszystkich bohaterów parających się magią, ponieważ zwiększa ilość posiadanych czarów.