Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawowe budynki finansowe | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Podstawowe budynki finansowe

Innym sposobem na zmaksymalizowanie zysków jest budowa odpowiednich struktur w mieście i prowincjach. W każdej kategorii budynków możemy znaleźć przynajmniej kilka obiektów, które w jakiś sposób zwiększają przychody królestwa lub minimalizują jego straty. O tym, które z nich powinniśmy zbudować, decyduje przede wszystkim charakter posiadanych przez nas prowincji. Przykładowo, jeśli nasz zamek otaczają same równiny, to powinniśmy zainwestować w chłopskie targowisko [Farmers Market], które pozwoli nam na wybudowanie intratnych wiatraków [Mill] w prowincjach. Z drugiej strony, jeśli grę rozpoczęliśmy otoczeni wzgórzami, najlepszą możliwą decyzją będzie budowa gildii kopaczy [Diggers Guild] oraz rozwinięcie sieci kopalni [Mine]. W wypadku gdy nasze państwo obfituje w nietypowe surowce - takie jak arcanit czy mithril - powinniśmy zaś zainwestować nieco środków w budowle zwiększające zyski z nich płynące (patrz: rozdział Ekonomia: Surowce).

To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej - budynków zwiększających przychody jest naprawdę mnóstwo, a jako całość tworzą one bardzo skomplikowaną sieć zależności - Podstawowe budynki finansowe | Ekonomia | Eador Władcy rozdartego świata - Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry

To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej - budynków zwiększających przychody jest naprawdę mnóstwo, a jako całość tworzą one bardzo skomplikowaną sieć zależności. Gra przekazuje potrzebne informacje w bardzo czytelny sposób: wystarczy otworzyć ekran miasta i rozejrzeć się po różnych kategoriach budowli, a następnie wybrać takie, które odpowiadają naszemu otoczeniu oraz stylowi rozgrywki. Poniżej przedstawiono te budowle, które nie wymagają żadnych zasobów do działania (te opisano w rozdziale Surowce: Budynki związane z surowcami), lecz praktycznie od razu gwarantują odczuwalne zyski, czyli zwiększają przychód w stolicy i otwierają dostęp do intratnych budynków prowincjonalnych.

Budynki zwiększające przychód

Nazwa budynku

Kategoria

Koszt budowy

Premia

Umożliwia budowę w prowincji

Koszt budynku w prowincji

Premia od budynku w prowincji

Tavern [Tawerna]

Trade [Handel]

I poziom

30 złota

+1 do złota na turę

Pozwala na rekrutowanie najemników

Brak

Brak

Brak

Inn [Karczma]

Trade [Handel]

II poziom

90 złota

1 koń

+2 złota na turę

Pozwala na rekrutowanie lepszych najemników

Pozwala na zatrudnienie straży awanturników

Pub [Oberża]

25 złota

+1 złota na turę

Jeśli w stolicy zbudowano teatr [Theater], daje +1 do zadowolenia w prowincji

Farmers Market [Chłopski targ]

Trade [Handel]

II poziom

100 złota

2 konie

Zwiększa wzrost populacji w stolicy

Mill [Wiatrak]

Tylko równiny!

80 złota

+5 złota na turę

Market

[Targ]

Trade [Handel]

III poziom

300 złota

1 żelazo

1 mandragora

1 drewno

3 konie

+5 złota na turę

Zmniejsza koszt kupowania surowców o 10%

Storehouse [Magazyn]

50 złota

+1 złota na turę

Bohater obecny w prowincji może handlować przedmiotami tak, jakby był w stolicy

Merchant Court [Dwór kupiecki]

Trade [Handel]

III poziom

200 złota

1 drewno

2 konie

+4 złota na turę

Pozwala na rekrutowanie lepszych najemników

Pozwala na zatrudnienie dwóch dodatkowych straży awanturników

Oberżę [Pub] można teraz ulepszyć do prowincjonalnej tawerny [Tavern]

50 złota

+3 złota na turę

Jeśli w stolicy zbudowano teatr [Theater], daje +1 do zadowolenia w prowincji

Zwiększa morale obrońców prowincji o 2

Chamber of Commerce

[Izba handlu]

Trade [Handel]

IV poziom

1000 złota

1 koń

1 mithril

1 arkanit

3 marmur

+20 złota na turę

Zmniejsza koszt kupowania surowców o 10%

Prowincjonalne tawerny [Tavern] można teraz ulepszyć do karczem [Inn]

70 złota

+6 złota na turę

Jeśli w stolicy zbudowano teatr [Theater], daje +1 do zadowolenia w prowincji

Zwiększa morale obrońców prowincji o 3

Traders Guild

[Gildia kupiecka]

Trade [Handel]

IV poziom

550 złota

3 konie

1 mithril

1 arkanit

1 marmur

+15 złota na turę

Zmniejsza koszt kupowania surowców o 10%

Magazyn [Storehouse] można teraz ulepszyć do sklepu [Mall]

70 złota

1 koń

+5 złota na turę

Bohater obecny w prowincji może handlować przedmiotami tak, jakby był w stolicy

Crystal of Force

[Kryształ mocy]

Temple [Świątynna]

I poziom

50 złota

30 kryształów

1 mandragora

+1 kryształ na turę

Zmniejsza koszt wynajmowania herosów o 10%

Pozwala bohaterom na otrzymywanie prostych zadań

Brak

Brak

Brak

Crystal of Power

[Kryształ energii]

Temple [Świątynna]

II poziom

400 złota

50 kryształów

2 arkanity

+2 kryształy na turę

Zmniejsza koszt wynajmowania herosów o 15%

Pozwala bohaterom na otrzymywanie średnich zadań

Brak

Brak

Brak

Crystal of Might

[Kryształ potęgi]

Temple [Świątynna]

III poziom

900 złota

125 kryształów

2 arkanity

1 czarny lotos

+4 kryształy na turę

Zmniejsza koszt wynajmowania herosów o 20%

Pozwala bohaterom na otrzymywanie trudnych zadań

Brak

Brak

Brak

Pottery [Garncarnia]

Craftsmen [Rzemieślnicza]

I poziom

70 złota

1 drewna

+2 złota na turę

Spichlerz [Granary]

20 złota

Przyspiesza tempo wzrostu prowincji

Carpenters Guild

[Gildia drwali]

Craftsmen

[Rzemieślnicza]

II poziom

130 złota

1 żelazo

3 drewna

+3 złota ze wszystkich źródeł drewna na turę

Tartak

[Sawmill]

Tylko w lesie!

60 złota

1 drewno

+5 złota na turę

+3 złota ze źródła drewna w prowincji na turę

Diggers Guild

[Gildia kopaczy]

Craftsmen

[Rzemieślnicza]

II poziom

140 złota

2 żelaza

1 drewna

Brak

Kopalnia [Mine]

Tylko na wzgórzach!

70 złota

1 żelaza

+5 złota na turę

+2 złota z żelaza w prowincji na turę

+4 złota z marmuru w prowincji na turę

+6 złota z mithrilu w prowincji na turę

Shipbuilders Guild [Gildia szkutników]

Craftsmen

[Rzemieślnicza]

II poziom

400 złota

1 żelaza

4 drewna

Brak

Stocznia [Shipyard]

Tylko na wybrzeżu!

100 złota

3 drewna

+2 złota na turę

Pozwala herosom na przekraczanie pól wody

Seafarers Guild [Gildia żeglarska]

Craftsmen Quarters

[Kwatery rzemieślników]

III poziom

1200 złota

4 drewna

2 mithril

+1 złota na turę ze wszystkich prowincji przybrzeżnych

Pozwala ulepszyć stocznie [Shipyard] do portów [Port]

Tylko na wybrzeżu!

200 złota

1 żelaza

2 drewna

+7 złota na turę

Pozwala herosom na przekraczanie pól wody

Explorers Guild [Gildia odkrywców]

Craftsmen Quarters

[Kwatery rzemieślników]

IV poziom

1500 złota

2 drewna

1 marmur

3 konie

Przyspiesza eksplorację o 30%

Pozwala ulepszyć porty [Port] do latarni [Lighthouse]

Tylko na wybrzeżu!

150 złota

1 żelazo

1 drewno

1 arkanit

+10 złota na turę

Pozwala herosom na przekraczanie dwóch pól wody

Winery [Winiarnia]

Craftsmen

[Rzemieślnicza]

III poziom

330 złota

1 mandragora

1 koń

2 drewna

Zwiększa zadowolenie w stolicy o 1 i morale obrońców o 2.

Pozwala ulepszyć wiatraki [Mill] do browarów [Brewery]

100 złota

8 złota na turę

Zadowolenie prowincji +1

Morale obrońców +2

Drivers Guild

[Gildia jeździecka]

Trade

[Handlowa]

II poziom

250 złota

2 drewna

4 konie

Brak

Pozwala ulepszyć prowincjonalne Spichlerze [Granary] do Stajni [Stables]

150 złota

2 konie

+2 złota na turę

+5 złota z koni w prowincji na turę

Pharmacy

[Apteka]

Temple

[Świątynna]

II poziom

550 złota

10 kryształów

1 marmur

3 mandragory

+5 złota ze wszystkich źródeł mandragory na turę

Brak

Brak

Brak

Hippodrome

[Hippodrom]

Entertainment [Rozrywka]

II poziom

700 złota

2 drewna

4 konie

+10 złota na turę

+1 do zadowolenia w stolicy

+5 złota ze wszystkich źródeł koni na turę

Brak

Brak

Brak

Arena [Arena]

Entertainment [Rozrywka]

II poziom

750 złota

10 kryształów

1 żelazo

2 konie

1 granit

1 mithril

Zwiększa zadowolenie w stolicy o 2. Pozwala herosom brać udział w turniejach i stawiać na zawodników.

Arena

[Arena]

150 złota

1 żelazo

2 konie

+3 złota na turę

+2 do zadowolenia w prowincji

Traveling Circus [Wędrujący cyrk]

Entertainment [Rozrywka]

III poziom

1500 złota

4 konie

Zwiększa zadowolenie w stolicy o 2. Zwiększa przychód złota w prowincjach z arenami o +3 oraz tamtejsze zadowolenie o 1.

Brak

Brak

Brak

Enchanted Grove [Zaczarowany gaj]

Forest [Leśnicza]

I poziom

200 złota

50 kryształów

2 mandragory

1 arkanit

+1 kryształ na turę

Pozwala na wynajęcie leśnej straży

Zmniejsza oczekiwanie pomiędzy rytuałami o 1

Brak

Brak

Brak

Magic Well [Magiczna studnia]

Forest [Leśnicza]

II poziom

50 złota

20 kryształów

1 arkanit

+10 złota na turę

Brak

Brak

Brak

Crystal Garden [Kryształowy ogród]

Forest [Leśnicza]

II poziom

50 złota

20 kryształów

1 arkanit

+2 kryształy na turę

Brak

Brak

Brak

Stonehenge [Stonehenge]

Forest [Leśnicza]

II poziom

600 złota

50 kryształów

3 arkanity

2 mandragory

+3 kryształy na turę

Pozwala wynająć strażników lasu

Zmniejsza oczekiwanie pomiędzy rytuałami o 1

Daje jeden schemat do piramidy przedwiecznych [Piramid of the Ancients]

Pozwala na rekrutowanie drzewców (tylko jeśli posiadamy nasiona!)

Brak

Brak

Brak

Source of Gold [Źródło złota]

Forest [Leśnicza]

III poziom

600 złota

40 kryształów

2 arkanity

1 dionium

Każdej tury zamienia 2 kryształy na 50 złota

Source of Crystals [Źródło kryształów]

Brak

Brak

Brak

Source of Crystals [Źródło kryształów]

Forest [Leśnicza]

III poziom

400 złota

50 kryształów

2 arkanity

1 czarny lotos

Każdej tury zamienia 15 złota na 10 kryształów

Wyklucza Source of Gold [Źródło złota]

Brak

Brak

Brak

Oracle [Wyrocznia]

Forest [Leśnicza]

III poziom

1500 złota

150 kryształów

2 arkanity

3 dionium

+3 kryształy na turę

Zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnych wydarzeń i zmniejsza negatywnych

Zmniejsza oczekiwanie pomiędzy rytuałami o 1