Umiejętności dowódcy | Dowódca | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Umiejętności dowódcy
Umiejętności dowódcy polegają na pasywnym wzmacnianiu jego armii, ale oddziaływują również na niego samego. Dowódca nie jest on zbyt dobrą jednostką i łatwo ginie w starciu z potężniejszymi oponentami, ale jego atutem jest niezmordowane, odporne i bardzo silne wojsko. Pamiętać przy tym należy, że premie otrzymywane przez jednostki działają jedynie do śmierci dowódcy - dlatego jego ochrona jest bardzo istotna.
Jeśli gramy którąś z pozostałych klas bohatera i zdecydowaliśmy się na inwestycję w umiejętności dowódcze, to nasze wojska otrzymają wiele przydatnych premii. W wypadku gdy zdecydowaliśmy się na zabawę wojownikiem lub zwiadowcą, nie musimy się szczególnie troszczyć o bezpieczeństwo samych herosów - poradzą sobie sami. Gorzej sytuacja wygląda z czarodziejami, którzy są nadzwyczaj podatni na ataki. Ich należy otoczyć szczególną opieką.
Nazwa | Ikona | 1 poziom | 2 poziom | 3 poziom | 4 poziom | 5 poziom |
Logistics [Logistyka] | Utrzymanie wojska -10% Oblężenie +5 | Utrzymanie wojska -10% Oblężenie +5 | Utrzymanie wojska -10% Oblężenie +5 | Utrzymanie wojska -10% Oblężenie +10 | Utrzymanie wojska -10% Oblężenie +10 | |
Discipline [Dyscyplina] | Punkty życia +1 Odporność +1 | Punkty życia +1 | Punkty życia +1 Odporność +1 | Punkty życia +2 | Punkty życia +1 Odporność +1 | |
Offensive Tactics [Taktyka ofensywna] | Atak +1 | Kontratak +1 | Atak +1 | Kontratak +1 | Atak +1 Kontratak +1 | |
Defensive Tactics [Taktyka defensywna] | Obrona dystansowa +1 | Obrona +1 | Obrona dystansowa +1 | Obrona +1 | Obrona +1 Obrona dystansowa +1 | |
Ranged Tactics [Taktyka dystansowa] | Atak dystansowy +1 | Amunicja +1 | Atak dystansowy +1 | Amunicja +1 | Zasięg +1 | |
Maneuvering [Manewry] | Stamina +1 | Stamina +1 | Stamina +1 Mobilność +1 | Stamina +2 | Stamina +2 Mobilność +1 | |
Leadership [Przywództwo] | Doświadczenie +5% Morale +1 | Doświadczenie +5% Morale +1 | Doświadczenie +5% Morale +1 | Doświadczenie +5% Morale +2 | Doświadczenie +5% Morale +2 |
Podstawową zdolnością dla każdego dowódcy jest logistyka, zmniejszająca koszt utrzymywania armii. Sama w sobie daje ona jedynie premię do oblężeń (nieszczególnie przydatną), ale pozwala na szybkie zgromadzenie licznego wojska i ratuje królestwo przed bankructwem. Po niej warto skupić się na poszczególnych zdolnościach wzmacniających statystyki oddziałów. Szczególnie przydają się zdolności takie jak taktyka ofensywna, taktyka defensywna oraz manewry, ponieważ znacząco zwiększają one najważniejsze statystyki jednostek (atak, obronę i staminę). Przydaje się również dyscyplina zwiększająca ilość punktów życia oraz przywództwo, pozwalające na błyskawiczne uzyskanie doświadczonego i doborowego wojska (premia do morale nie jest zbyt przydatna). Jeśli w naszej armii posiadamy wiele jednostek strzelających - czyli co najmniej trzy - powinniśmy również rozważyć inwestycję w taktykę dystansową, wspomagającą wszystkich strzelców. Ta ostatnia daje jednak najmniej odczuwalne premie, więc można ją pominąć.