Magia | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Magia to bardzo potężne narzędzie, pozwalające nieraz całkowicie odwrócić losy przegranej już bitwy. Korzystać z niej mogą nie tylko czarodzieje, ale również bohaterowie z innych klas. Ci drudzy mają zwykle utrudniony dostęp do najpotężniejszych czarów, ale jako tacy również mogą narobić niemałego zamieszania przy pomocy prostych sztuczek (patrz rozdział: Herosi). Niezależnie od naszych sympatii czy antypatii dotyczących magii, każdego awanturnika powinniśmy wyposażyć w przynajmniej kilka podstawowych zaklęć, umożliwiających szybką reakcję na poczynania wroga - w przeciwnym wypadku wrodzy magowie byliby praktycznie niepokonani!
Rzucanie czarów jest obarczone kilkoma obostrzeniami. Przede wszystkim, czarodziej musi je skądś znać - nie jest przecież samoukiem. Właśnie do tego przydają się szkoły magii, budowane w stolicy. Na pierwszym poziomie (czyli "kręgu") można ich zbudować maksymalnie cztery, na drugim trzy, a dalej dwie i ostatecznie jedną ("najwyższego kręgu"). Zależność jest więc odwrotnie proporcjonalna, co widać w tabelce poniżej. Oznacza to, że o ile początkowo mag dysponuje bardzo zróżnicowaną bazą czarów, to prędzej czy później musi się wyspecjalizować. Nie dotyczy to oczywiście znajdywanych w zwojach, ale szansa na tego typu znalezisko jest całkowicie losowa.
Poziom budowli (krąg) | Ilość dopuszczalnych szkół |
Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie