Cechy | Herosi | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Cechy
Herosi opisani są trzema ogólnymi cechami, wpływającymi na ich statystyki. Są to widoczne z lewej strony portretu: Command [Dowodzenie], Health [Zdrowie] oraz Magic [Magia] (screen powyżej). Każda z wymienionych cech ma istotny wpływ na charakter bohatera i jego możliwości na polu bitwy. Przyjrzyjmy się im z bliska.
Dowodzenie - odpowiada za ilość jednostek w armii bohatera oraz ich dopuszczalny poziom zaawansowania (I, II, III lub IV). Oznacza to, że aby posiadać duże wojsko wypełnione potężnymi potworami, musimy rozwijać właśnie tę cechę - najlepiej zainwestować do tego w dowódcę, który się w niej specjalizuje. Warto zwrócić uwagę na fakt, że dowodzenie najgorzej wychodzi czarodziejom - ci mogą jednak przywoływać istoty w trakcie samej bitwy, co jest dla nich pewną rekompensatą. |
Oto, jak wzrasta liczebność armii bohatera w zależności od jego współczynnika dowodzenia:
Poziom dowodzenia | Istoty 1 poziomu | Istoty 2 poziomu | Istoty 3 poziomu | Istoty 4 poziomu |
0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
1 | 4 | 0 | 0 | 0 |
2 | 4 | 1 | 0 | 0 |
3 | 4 | 2 | 0 | 0 |
4 | 4 | 2 | 1 | 0 |
5 | 5 | 3 | 1 | 0 |
6 | 5 | 3 | 1 | 1 |
7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
9 | 6 | 4 | 3 | 1 |
10 | 6 | 4 | 3 | 2 |
Zdrowie - odpowiada za ilość punktów życia, staminę oraz morale bohatera, jak również za ilość punktów życia regenerowanych poza bitwą. Jest to bardzo istotna cecha, rozwijana w szczególności przez wojowników. Pozwala ona na tworzenie bardzo żywotnych i trudnych do zabicia herosów. Czarodzieje rozwijają ją w najmniejszym stopniu, dlatego są podatni na obrażenia i mogą działać ograniczoną ilość razy (szybko się męczą). |
Tak wzrastają współczynniki bohatera wraz z kolejnymi poziomami zdrowia:
Poziom zdrowia | Całkowita premia do punktów życia | Całkowita premia do staminy | Całkowita premia do morale |
0 | 0 | 0 | 0 |
1 | +3 | +1 | +1 |
2 | +6 | +2 | +2 |
3 | +10 | +3 | +3 |
4 | +14 | +5 | +4 |
5 | +19 | +7 | +5 |
6 | +24 | +9 | +7 |
7 | +30 | +12 | +9 |
8 | +36 | +15 | +11 |
9 | +43 | +18 | +13 |
10 | +50 | +22 | +15 |
Magia - pozwala na naukę lepszych zaklęć oraz zwiększa ogólną ilość czarów, jakie może przyswoić bohater. Każdy heros rozwija tę cechę do pewnego poziomu, ale jedynie czarodzieje osiągnęli w niej mistrzostwo - tylko oni mają dostęp do najpotężniejszych czarów, częściej też z nich korzystają. Warto zwrócić uwagę na to, że umiejętność Wisdom [Wiedza] dodatkowo powiększa ilość czarów możliwych do zapamiętania. |
W taki sposób rośnie księga zaklęć:
Poziom magii | Czary 1 poziomu | Czary 2 poziomu | Czary 3 poziomu | Czary 4 poziomu |
0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
1 | 4 | 0 | 0 | 0 |
2 | 4 | 1 | 0 | 0 |
3 | 4 | 2 | 0 | 0 |
4 | 4 | 2 | 1 | 0 |
5 | 5 | 3 | 1 | 0 |
6 | 5 | 3 | 1 | 1 |
7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
9 | 6 | 4 | 3 | 1 |
10 | 6 | 4 | 3 | 2 |
Istnieją również trzy cechy pośrednie (wyświetlone po prawej stronie portretu bohatera - screen powyżej) które mają mniejszy wpływ na rozgrywkę. Podwyższa się je poprzez inwestycję w odpowiednie umiejętności. Są to odpowiednio:
Siege [Oblężenie] - przyspiesza tempo oblężenia. Cechę tę powiększa się poprzez inwestycję w umiejętność Logistics [Logistyka] (zdolność dowódcy).
Initiative [Inicjatywa] - decyduje o tym, kto rozpocznie bitwę. Cechę można zwiększyć dzięki umiejętnościom (odpowiednio: wojownika, zwiadowcy, dowódcy i czarodzieja): Athletics [Atletyka], Reaction [Reakcja] Maneuvering [Manewry] lub Wand Master [Mistrz różdżek].
Mobility [Mobilność] - decyduje o ilości punktów ruchu na mapie świata. Trzeba pamiętać, że wejście na pole pozbawione stajni [Stable] oznacza utratę sporej ilości punktów ruchu, zależnej od typu terenu. Cechę tę można podnieść poprzez rozwinięcie umiejętności Pathfinding [Znajdowanie drogi] ze sfery zwiadowcy lub Maneuvering [Manewry] u dowódcy.
Poza tym bohaterowie są opisani zwykłymi statystykami bojowymi - takimi samymi jak u konwencjonalnych wojsk. Współczynniki te opisano w rozdziale Jednostki - podstawy.