Podstawy - rodzaje bohaterów | Herosi | Eador Władcy rozdartego świata poradnik Eador: Władcy rozdartego świata
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Podstawy - rodzaje bohaterów
W grze Eador: Masters of the Broken World bohaterowie odgrywają pierwszorzędną rolę. Tylko oni mogą dowodzić armiami, poruszać się po mapie świata, wypełniać zadania, zdobywać nowe tereny i oblegać wrogie zamki. To od ich cech i predyspozycji w ogromnej mierze zależy charakter rozgrywki oraz to, czy gracz osiągnie sukces. Imperium pozbawione zaawansowanego herosa to łakomy kąsek dla wrogich śmiałków - ci bez problemu wkroczą do naszej stolicy i pokonają jej obrońców. Dlatego też na odpowiednim rozwinięciu bohaterów oraz ich wyposażeniu należy skupić się w pierwszej kolejności.
Jak widać na ilustracji powyżej, herosi dzielą się na cztery kategorie: Warrior [Wojownik], Scout [Zwiadowca], Commander [Dowódca] oraz Wizard [Czarodziej]. Każdemu z nich poświęcono osobny rozdział poradnika - tutaj skupimy się na pewnych generalnych zasadach i prawidłowościach.
Zacznijmy od tego, że dwie pierwsze klasy postaci świetnie radzą sobie na początku rozgrywki, by potem nieco przyhamować z rozwojem. Dla wojownika czy zwiadowcy pierwsze starcia z potworami nie stanowią większego wyzwania - możliwe wręcz, że to właśnie oni będą tymi jednostkami, które jako jedyne wyjdą z walki cało. Wynika to przede wszystkim z tego, że obaj herosi zadają bardzo duże obrażenia podczas konwencjonalnej walki, a sami potrafią ich unikać (czy to ze względu na dobry pancerz, czy też umiejętność walki dystansowej). Stanowią więc podstawową siłę uderzeniową każdej armii - jej miecz oraz tarczę.
Sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie w przypadku dowódcy oraz czarodzieja. Ci są bardzo delikatni i podatni na zgony, ale z biegiem czasu stają się ekstremalnie przydatni ze względu na swoje nietypowe cechy. I tak, dowódca mimo niewielkich umiejętności bojowych potrafi kierować znacznie większą ilością jednostek (co jest bardzo dużym atutem), natomiast wysokopoziomowy czarodziej może odwrócić losy bitwy przy użyciu kilku ledwie zaklęć. Oznacza to, że o ile początkowo herosi tego typu nie są zbyt opłacalni i mogą często ginąć, to po osiągnięciu kilkunastu poziomów stają się praktycznie bezcenni.
Bohaterowie otrzymują doświadczenie za eksplorację terenu oraz zwycięskie bitwy w polu (ale tylko pod warunkiem, że przeżyją do ich zakończenia!). Z każdym awansem podnoszą jedną ze swoich cech oraz mogą wybrać dowolną z trzech sugerowanych umiejętności klasowych. W momencie osiągnięcia 10 poziomu doświadczenia wybierają też specjalizację, która decyduje o ich dalszym rozwoju. Szczegóły dotyczące tych elementów rozgrywki podano w następnych rozdziałach poradnika.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że wynajęcie bohatera automatycznie podnosi koszt wszystkich pozostałych śmiałków. W większości przypadków oznacza to, że przez kilkanaście początkowych tur będziemy mogli pozwolić sobie na jednego herosa - pozostali będą po prostu zbyt drodzy. Na późniejszym etapie rozgrywki warto jednak zainwestować w drugiego awanturnika - oczywiście o ile nie zrujnuje to budżetu. Jeśli uzyskaliśmy władzę nad dwoma herosami, pierwszy z nich powinien zajmować się walką z przeciwnikami, natomiast drugi eksplorować posiadane już włości (które mają tendencję do zbyt szybkiego wzrostu). Do tego drugiego zadania idealnie nadaje się zwiadowca [Ranger], któremu obowiązkowo należy rozwinąć umiejętność Exploration [Eksploracja].
Co zrobić, jeśli bohater poległ w boju? W takim wypadku mamy dwie opcje. Możemy porzucić nieszczęśnika i tym samym zlikwidować jego armię oraz wszystkie przedmioty, lub też... wskrzesić go w zamku, płacąc za to sumę zależną od jego poziomu (czasem możemy ożywić śmiałka na miejscu). Jeśli nie stać nas na opłacenie wskrzeszenia, możemy poczekać kilka tur i przywrócić herosa później, poprzez kliknięcie na ikonce bohaterów w lewym dolnym rogu (screen powyżej). Alternatywnym rozwiązaniem jest inwestycja w specjalne budynki z kategorii świątynnej [Temple], które obniżają koszt tego bolesnego procesu.