Spis miejsc na mapie | Solucja Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika poradnik Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Główne miejsca - na mapie kolor NIEBIESKI:
Miasta [numer] - najważniejsze miejsca na mapie - patrz "Miasta". Nazwy miast w opisach poszczególnych etapów mogą odbiegać od rzeczywistości, gdyż są one losowane na nowo za każdym rozpoczęciem danego etapu.
Wieże strażnicze [W] - znacznie rozszerzają pole widzenia i dają ochronę kamiennych murów obronnych stacjonującym w nich lub blisko obok jednostkom.
Magiczny przekaźnik [M] - rozszerza wokół domenę Czarodzieja (o ile ten przebywa w mieście z Magiczną Wieżą).
Ruiny Miasta [R] - można je odbudować pionierami lub czarem Ożywienie Ruin (Animate Ruins), po odbudowaniu miasto ma wszystkie wcześniej wzniesione w nim budowle. Odbudowane pionierami, miasto należy do rasy, której byli pionierzy. Podniesione czarem Ożywienie Ruin miasto będzie nekropolią Nieumarłych.
Włości przynoszące zysk - na mapie kolor ZIELONY:
Wiatrak [W] - przynosi zysk w złocie, jeśli wokół są pola uprawne zysk się zwiększa. Przynosi podwójny przychód Czarodziejom sfery Powietrza.
Młyn Wodny [M] - przynosi zysk w złocie. Przynosi podwójny przychód Czarodziejom sfery Wody.
Kopalnia [K] - przynosi zysk w złocie. Przynosi podwójny przychód Czarodziejom sfery Ziemi.
Palenisko [P] - przynosi zysk w złocie. Przynosi podwójny przychód Czarodziejom sfery Ognia.
Źródła magii - na mapie kolor POMARAŃCZOWY:
Źródła magii [W, O, P, Z, S, Ż, M] - dostarczają one energię rozdzielaną później na punkty many i punkty odkryć (Research Points). Standardowo przynoszą one 10 punktów mocy ale Czarodziej konkretnej sfery czerpie podwójną moc (20 punktów) ze źródeł swojej sfery.
Pierwotne źródło magii [N] - (Rift Node) zazwyczaj jest bronione przez strażników źródła; po zdobyciu przemienia się na źródło magii sfery Czarodzieja, który je zajął.
Powyższe miejsca można zniszczyć a także, za pomocą pionierów, odbudować. Takie spalone miejsca na mapie oznaczyłem dodając małą literę "z" przy symbolu danego miejsca.
Miejsca kryjące skarby - na mapie kolor ŻÓŁTY:
Po przeszukaniu takiego miejsca staje się ono puste - wszystkie te miejsca są jednorazowego użytku i trzeba się spieszyć, by nie uprzedzili Cię przeciwnicy. Zazwyczaj miejsca te są bronione przez strażników. W wielu tych miejscach można znaleźć artefakty - można podnieść je Bohaterem lub przeteleportować do Maga lub Bohatera.
Antyczne ruiny [R] - można w nich znaleźć artefakty i złoto.
Krypta [K] - można w niej znaleźć artefakty i złoto.
Magiczny skarbiec [S] - przeszukując go możesz znaleźć manę oraz czar, który od razu ląduje w księdze zaklęć twojego Maga.
Jaskinia smoka [J] - można w niej znaleźć artefakty i złoto. Zazwyczaj ma bardzo silną obronę.
Obóz najemników [O] - najemnicy mogą zaoferować swoje usługi o ile należą do zaprzyjaźnionej rasy a Ty jesteś znanym Czarodziejem. Jeśli zaatakujesz obóz możesz znaleźć tam artefakt i trochę złota.
Magiczny katalizator [C] - po zajęciu go możesz wybrać pomiędzy 50 punktami rzucania magii (tylko na jedną turę) i 150 punktami odkryć (Research Points). Prawie w każdej sytuacji opłaca się wybrać "przyspieszenie" wynalezienia nowego czaru lub umiejętności.
Kraniec tęczy [T] - na krańcu tęczy można znaleźć garnek ze skarbem (w środku jest artefakt i złoto). Zazwyczaj jest chroniona przez Leprechaun'a - jest mały, ale twardy z niego skurczybyk.
Surowce produkcyjne [P] - ich zebranie pozwala na natychmiastowe wybudowanie nowej budowli w najbliższym Twoim mieście. Pojawiają się dwa i tylko dwa budynki do wyboru. Do wyboru pojawiają się tylko budowle możliwe do wybudowania w danym mieście (np. nie pojawi się Sanktuarium jeśli w mieście nie ma Klasztoru). Jeśli nie ma obawy, że surowce sprzątnie inny gracz, to czasem warto zaczekać i samemu wybudować tanie budowle, by w wyborze budynków do produkcji pojawiły się droższe rzeczy.
Artefakt [A] - czasem można znaleźć artefakt leżący na ziemi bez żadnej obrony. Artefakty pojawiają się też w miejscu śmierci Bohatera (o ile posiadał on jakieś przedmioty).
Złoto [z] - w niektórych miejscach można znaleźć leżące na ziemi monety.
Mana [m] - czasem można też natrafić na kupki many.
Tunele i teleporty - na mapie kolor FIOLETOWY:
Wejście do podziemi [numer] - pozwala na przejście z powierzchni ziemi do jaskiń i odwrotnie. Numer na powierzchni odpowiada temu samemu przejściu na mapie podziemi.
Teleport [T] - przenosi w odległe miejsca. Na mapach drogę przerzutu oznaczyłem strzałkami, ewentualne uwagi znajdują się w opisach konkretnych etapów.
Punkt docelowy teleportacji [x] - miejsce w które przenosi jednokierunkowy teleport.
Jednostki - na mapie kolor CZERWONY:
Pozycje wszystkich wrogów nie są oznaczone, tylko niektóre oddziały ważne przy przechodzeniu danego etapu kampanii.
Uchodźcy [U] - niektóre oddziały z chęcią dołączą do Twojej armii; czasem za niewielką opłatą, czasem "za darmo".
Strażnicy [g] - są to oddziały pilnujące małego terytorium - zaatakują każdego, kto się do niego zbliży. Ich siłę zaznaczyłem gwiazdkami [*] - im więcej gwiazdek tym są groźniejsze.
Inne miejsca - na mapie kolor RÓŻOWY:
Lecznica [L] - (House of Healing) natychmiast całkowicie leczy wszystkie jednostki w oddziale, który do niego trafi. Można się tam leczyć wielokrotnie nawet podczas tej samej tury.
Drzewko przyspieszenia [P] - (Haste Berry Tree) po zjedzeniu owoców tego drzewka cały oddział natychmiast odnawia wszystkie punkty ruchu i na 3 tury dostaje atrybut Przyspieszenie (Haste) - przez co o wiele szybciej się porusza zarówno na mapie jak i podczas bitwy. Owoce na drzewku odradzają się dopiero po 3 turach. "Dojrzałe" drzewko poznać można po czerwonych owocach.
Zwierciadło wody [M] - (Reflecting Pool) pokazuje odległe miejsca na mapie.