Spis atrybutow cz.1 | Spis atrybutów w Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika poradnik Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Atak błyskawicą (Lightning Strike) - jednostka ma szansę (atak 8) zadać obrażenia od błyskawicy. (AB)
Atak magią śmierci (Death Strike) - jednostka, gdy atakuje ma szansę (atak 8) wzmocnić obrażenia magią śmierci. (AŚ)
Atak magiczny (Magic Strike) - jednostka ma szansę (atak 8) zadać obrażenia od magii. (AM)
Atak mrozem (Cold Strike) - jednostka, gdy atakuje ma szansę (atak 8) wzmocnić obrażenia uderzeniem mrozu. (AMr)
Atak obrotowy (Round Attack) - jednostka wykonuje obrót atakując wszystko dookoła (uwaga na własne wojska!). Plusem jest to, że trafieni przeciwnicy nie wykonują rewanżowego uderzenia.
Atak ogniem (Fire Strike) - jednostka ma szansę (atak 8) zadać obrażenia od ognia. (AO)
Atak świętą energią (Holy Strike) - jednostka ma szansę (atak 8) zadać obrażenia świętą energią. (AS)
Atak trucizną (Poison Strike) - jednostka ma szansę (atak 8) zadać obrażenia trucizną. (AT)
Autodestrukcja (Self Destruct) - atak 15, obrażenia 12 (ogień, fizyczne, również mury), próba 1 :). Gobliński bomber wysadza się w powietrze raniąc wszystko dookoła.
Bard (Bard's Skills) - znacznie poprawia morale w całym oddziale. Dokładnie o 30 punktów każdej jednostce.
Blok (Block) - daje jednostce premię 3 punkty odporności (Defense) przy każdym fizycznym ataku z odległości (np. z łuku) lub pierwszym uderzeniu z bliska.
Błogosławiony (Blessed) - daje jednostce premię 2 punkty do obrony (Defense) i 2 punkty do odporności na magię (Resisiance) oraz Ochronę przed Magią Śmierci (Death Protection).
Budowa drogi (Build Roads) - jednostka buduje drogę.
Budowa posterunku (Build Outpost) - pionierzy mogą założyć nowe miasto (w odległości nie bliższej niż 10 heksów od innej osady). Przy budowie posterunku jednostka się "zużywa".
Celność w strzelaniu (Marksmanship) - zwiększa umiejętności strzeleckie jednostki, na każdym kolejnym poziomie dodaje +1 do ataku i +1 do obrażeń zadawanych bronią pociskową. (C1)
Chodzenie po górach (Mountaineering) - pozwala jednostce na chodzenie po górach.
Chodzenie po wietrze (Wind Walking) - pozwala na unoszenie się nad każdym rodzajem terenu.
Chodzenie po wodzie (Water Walking) - pozwala na chodzenie po wodzie.
Chodzenie po ziemi (Walking) - pozwala na poruszanie się po ziemi.
Czarne pociski (Black Bolts) - atak 8, obrażenia 4 (śmierci), strzały 3. Jednostka wystrzeliwuje promienie magii śmierci. (CzP)
Czarodziej specjalista (Casting Specialist) - daje premię +10 do punktów rzucania czarów (odnawianych co turę).
Dalekie widzenie (Vision) - zwiększa pole widzenia jednostki o 2 heksy na poziom atrybutu. (W1, W2)
Domena ognia (Fire Domain) - jednostka na terytorium wrogiej domeny ognia jest narażona na obrażenia od ognia na początku każdej tury.
Domena trucizny (Poison Domain) - jednostka znajdująca się we wrogiej domenie trucizny ma obniżone współczynniki atak, obrażenia, obrona i odporność o -2 punkty.
Domena życia (Life Domain) - oddział jest w przyjaznej domenie i jest leczony na początku każdej tury.
Furia (Fury) - jednostka dostaje premię +2 do zadawanych obrażeń, +2 do odporności na magię (Resistance), silną wolę (Willpower) i karę -2 do obrony (Defense).
Kamienna skóra (Stone Skin) - premia +3 do obrony (Defense).
Kontrola zwierzęcia (Control Animal) - atak 15, próba 1, na dotyk. Jednostka oswaja dzikie zwierzę lub płoszy wrogiego wierzchowca. Zwierzę można zwerbować do swojej armii, natomiast spłoszony wierzchowiec przez 3 rundy traci połowę punktów ruchu.
Kopanie tuneli (Tunneling) - umożliwia przebijanie ścian w podziemiach.
Kruszenie murów (Wall Crushing) - jednostka może niszczyć mury obronne. (KM)
Latanie (Flying) - jednostka unosi się w powietrzu, porusza się po całej mapie a w walce nie może być atakowana przez jednostki naziemne (ale jest narażona na odpowiedź gdy sama zaatakuje). (L)
Leśnictwo (Forestry) - poruszanie się po lesie bez kar do szybkości.(Lś)
Lżenie (Taunt) - atak 15, próba 1. Swashbuckler może sprowokować wrogą jednostkę, by ta przez 3 kolejne rundy atakowała tylko jego.
Łucznictwo (Archery) - atak 8, obrażenia 4 (fizyczne), strzały 3. Jednostka strzela z łuku. (Ł)
Magiczne pociski (Magic Bolts) - atak 10, obrażenia 4 (magia), strzały 3. (MP)
Magiczny przekaźnik (Magic Relay) - znacznie rozszerza domenę magii czarodzieja wokół jednostki.
Magiczny wierzchowiec (Magical Mount) - jednostka jeździ na magicznym wierzchowcu, który nie ulega wrogim próbom przejęcia kontroli. (MW)
Mgiełka dymu (Smoky Haze) - jednostkę otacza dym, który zatruwa (atak 8) wrogów bezpośrednio ją atakujących.
Mroczny podarunek (Dark Gift) - premia +2 do obrażeń i atak magią śmierci (Death Strike)
Mroźny pocisk (Frost Bolts) - atak 10, obrażenia 7 (mróz), strzał 1. Trafiona jednostka ma szansę zostać zamrożona na 3 rundy. (MrP)
Naprawa maszyny (Repair Machine) - jednostka może naprawić 10 "punktów życia" maszyny.
Nieumarły (Undead) - jednostka jest niewrażliwa na obrażenia od magii śmierci, na obrażenia od trucizny, na sianie paniki (Cause Fear) i na uwiedzenie (Seduce) ale może ulec panice pod wpływem "Odpędzenia nieumarłych".
Niewidzialność (Invisibility). - na głównej mapie jednostka jest niewidzialna dla wrogów.
Obleziony przez robale (Swarmed) - jednostka traci 2 punkty życia na rundę. Owady mogą przenieść się na sąsiadującą jednostkę.
Ochrona przed błyskawicami (Lightning Protection) - redukcja 50% obrażeń od błyskawicy. (OB)
Ochrona przed magią (Magic Protection) - redukcja 50% obrażeń od magii. (OM)
Ochrona przed magią śmierci (Death Protection) - redukuje o 50% zadawane jednostce obrażenia od magii śmierci. (OŚ)
Ochrona przed mrozem (Cold Protection) - redukuje obrażenia od mrozu zadawane jednostce o 50%. (OMr)
Ochrona przed obrażeniami fizycznymi (Physical Protection) - redukcja 50% obrażeń fizycznych.
Ochrona przed ogniem (Fire Protection) - obrażenia od ognia przyjmowane przez jednostkę są redukowane o 50%. (OO)
Ochrona przed świętymi obrażeniami (Holy Protection) - redukcja 50% obrażeń od świętej energii. (OS)
Ochrona przed trucizną (Poison Protection) - redukcja 50% obrażeń od trucizny. (OT)