Etap 03 - Ogien C | Solucja Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika poradnik Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Etap 3 - Ogień - Faza Specjalna
Miasta:
1. Yakala 2. Dud 3. Infernus 4. Srok 5. Frord 6. Cramsun 7. Rishue 8. Urkak 9. Gombok 10. Smokston 11. Huuuu 12. Darh 13. Licovar 14. Tril 15. Kalalak 16. Tagalr 17. Rusuk 18. Carceri |
Magowie:
Merlin - sfera ognia, rasa początkowa Ludzie
Yaka - sfera ognia, rasa początkowa Tigranie
Nekron - sfera śmierci, rasa początkowa Nieumarli
Startujesz w Smokston [10] . W pobliżu znajdują się jeszcze dwa duże miasta Orków, które można kupić. Niestety sporo one kosztują, dlatego radzę odkładać każdy grosz i przez pewien czas nie tworzyć nowych jednostek, tylko rozbudowywać miasto. Wykupywanie nieruchomości zacznij od Gombok [9] , to na NW od Smokston . Poślij tam Kawalerię. Gdy zdecydujesz się na kupno Orków w Wieży na NW od Gombok [9] , odczekaj tam jedną turę całym oddziałem. Zaatakuje Cię Glutton, którego zdecydowanie łatwiej jest ubić pod murami niż w polu.
Jednego Bohatera wyślij na S, by zdobył miasteczko Huuuu [11] . Następnie, niech pędzi drogą na E. Gdy zajmie Wieżę , niech odbije na NW - znajduje się tam 6 Katalizatorów - warto przeznaczyć punkty nauki na umiejętności Merlina , których wynalezienie normalnie zajęłoby kilkadziesiąt tur.
Głównymi siłami rusz na NE w okolice Urkak [8] . (Merlin oczywiście zostaje w Smokston ). Zdobądź Rishue [7] i pozajmuj okoliczne włości. Gdy tylko uzbierasz odpowiednią kasę wykup Urkak . Gdy zdobędziesz leżący dalej na N Frord [5] , najlepiej od razu zarządź tam migrację do Orków - w przeciwnym wypadku Krasnoludy, nie uznające dominacji Orków, będą się często buntować.
Na pustyni, na NE od wspomnianych wcześniej Katalizatorów , znajduje się kolejne miasto warte kupna - goblińskie Darh [12] . Dalsza droga na NE prowadzi do nekropolii Licovar [13] - jednak nim tam się wybierzesz uzbieraj silną armię i sprawdź, czy ktoś z przeciwników nie rzucił czaru Domena Ognia - jeśli tak, to warto poświęcić parę tur na rzucenie Przeciwzaklęcia (Disjunction).
Silnym oddziałem z okolic Urkak zdobądź ładnie rozbudowane krasnoludzkie Cramsun [6] - dostać się tam można Tunelem [6] na NE od Frord [5] . Tak jak z poprzednią osadą Krasnoludów, nie wahaj się długo z przebudową miasta na fortecę Orków. Gdy to uczynisz skoncentruj siły we wspomnianym Tunelu . Na powierzchni przy środkowym Wyjściu [5] czyhają na ciebie Feniksy - pamiętaj, że ani Warlord ani Kawaleria nie mogą atakować stworzeń latających. Na powierzchni kieruj się na NW i zajmij Yakalę [1] - tym samym przejmiesz kontrolę nad jedynym Portalem prowadzącym do stolicy Yaki . To ten Teleport na NE od miasta - wszystkie piesze jednostki Yaki , nim rozejdą się po całej mapie, muszą przez niego przejść. Utrzymując silny garnizon w Yakali praktycznie uniemożliwisz ekspansję jednego z przeciwników.
Na pustyni, na SW od Darh [12] znajduje się Jaskinia [9] , w której ukrywają się Uchodźcy. Porozmawiaj z nimi a do Ciebie dołączą. Pionierami (z obstawą) udaj się na E i odbuduj Gaz - to największe ruiny w okolicy.
Nekron będzie atakował Cię wysyłając armie poprzez Teleport w okolice Frordu . Gdy złamiesz jego ofensywę szybko wyślij kontrę - albo przez Teleport na N od Frordu albo poprzez pustynię z Darh [12] i Licovaru [ 13] na SE. Droga w SE rogu mapy, zakręcając na N doprowadzi Cię do Kalalak [15] - stolicy Nekrona . Wykończ go i z rozpędu zajmij leżące dalej na N Tril [14] .
Teraz zostaje Ci już tylko przygotowanie ostatecznego szturmu na Yakę chowającego się w Infernus [3] . Dotrzesz do niego wchodząc w Teleport przy Yakali [1] . Po drugiej stronie musisz przejść jeszcze kawałek Tunelem na S . Tak jak w pierwszym etapie i tu Yaka stawi silny opór ale mając nad nim olbrzymią przewagę ekonomiczną musisz sobie poradzić.