Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Miasta | Podstawy Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika poradnik Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Miasto to najważniejsze miejsce na mapie. Przede wszystkim, to jedyne miejsce w którym gracz może rekrutować wciąż nowe oddziały, ponadto miasto zapewnia stały dochód złota a w momencie gdy wybuduje się mury obronne, to nawet najmniejsza osada może stać się ufortyfikowanym punktem obrony.

Podstawowe statystyki miasta to ilość złota, jakie przynosi, wielkość produkcji, jaką może wykonać w czasie jednej tury, ilość many, którą dostarcza oraz przyrost naturalny, określający szybkość rozbudowy miasta.

W grze występują cztery rozmiary miejscowości. Od wielkości danej osady zależą wszystkie jej podstawowe wskaźniki:

Wielkość miasta

Typ

Złoto*

Produkcja*

Przyrost nat.*

Populacja

Posterunek (Outpost)

10

10

7

0 - 99

Wioska (Village)

20

20

10

100 - 299

Miasteczko (Town)

30

30

16

300 - 699

Miasto (City)

40

40

25

700 - 1499

* wielkości bazowe (bez modyfikatorów)

Każde miasto zamieszkuje tylko jedna rasa. Budowle, które gracz może wznieść w mieście są identyczne dla każdej rasy. Rasa ma jednak wpływ na rodzaje jednostek dostępnych do rekrutacji. (patrz "Spis jednostek") .

Wskazując i klikając myszką na wybrane miasto otwierają się okna służące zarządzaniu miastem.

Okno po lewej stronie służy zarządzaniu produkcją miasta - Miasta | Podstawy Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika - Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Okno po lewej stronie służy zarządzaniu produkcją miasta. Są tam ikony i opisy wszystkich budowli i jednostek, które można wybudować w tym mieście. Podzielone są one na trzy sekcje (wybór sekcji odbywa się poprzez kliknięcie odpowiedniej ikony u góry okna):

  • rekrutacja wojska (patrz "Spis jednostek") ,
  • wznoszenie budowli (patrz "Spis budowli") ,
  • opcje dotyczące miasta, czyli:
 

- spalenie miasta - ostatecznie niszczy miasto; stosunki z rasą, która zamieszkiwała miasto, ulegną znacznemu pogorszeniu,

- ograbienie miasta - trwa 2 tury, przynosi sporo złota ale całkowicie niszczy miasto; stosunki z daną rasą również się pogorszą,

- handel - rezygnując z produkcji miasto przyniesie więcej dochodu w złocie; w praktyce wybór "handlu" oznacza tylko i wyłącznie to, że miasto w tej turze nic nie produkuje,

- budowa domów - rezygnacja z produkcji na rzecz szybszego rozrostu miasta - ilość tur koniecznych do zwiększenia rangi miasta zmniejsza się o połowę (patrz "Strategie produkcji") ,

- migracja do innej rasy - zmiana rasy zamieszkującej miasto przydaje się w momencie, gdy rasa pierwotnie tam mieszkająca ma z graczem złe stosunki i jest skłonna do buntu; przez czas migracji (3-5 tur) nastroje w mieście się pogarszają ale w dłuższym okresie czasu taka zmiana może być bardzo opłacalna (patrz "Strategie produkcji") .

Okno na dole po środku ekranu pokazuje:

  • nazwę miasta,
  • 5 kolejnych, wybranych do produkcji budowli lub jednostek,
  • ilość tur do ukończenia pierwszej produkcji,
  • symbole młotków i złotych monet; młotki pokazują jaka część produkcji jest już wykonana, a każda z monet oznacza 10 sztuk złota, które trzeba wydać by przyspieszyć produkcję; na obrazku widzimy 15 złotych monet, czyli aby sanktuarium powstało już w następnej turze trzeba zapłacić 150 sztuk złota,
  • przycisk "przyspieszenia" produkcji; gdy wybierzemy przyspieszenie pojawi się tam opcja "rezygnacja z przyspieszenia",
  • przycisk zrezygnowania z produkcji,
  • okno informacji o dochodach miasta przedstawiające:
 

- rasę populacji miasta,

- nastroje panujące w mieście - gdy są złe miasto może się zbuntować - wówczas staje się ono niezależne i mieszkańcy wystawiają kilku obrońców; nastroje w mieście można poprawić wznosząc świątynię lub Kaplicę Porządku, rebelię można też powstrzymać utrzymując w mieście silny garnizon,

- wielkość produkcji - wpływa ona na szybkość tworzenia nowych jednostek lub budowli, oraz na koszt "przyspieszania" produkcji,

- przychody złota dostarczane przez miasto w każdej turze,

- ilość many tworzonej przez miasto w każdej turze,

- liczbę punktów odkryć dostarczanych przez miasto w każdej turze,

- przyrost naturalny mieszkańców miasta.

Okno po lewej stronie ekranu zawiera informacje o mieście. U góry okna pokazany jest portret reprezentujący rasę zamieszkującą miasto, nazwa miasta oraz ilość tur potrzebnych do osiągnięcia przez miasto kolejnego poziomu wielkości. Poniżej znajdują się ikony służące do wyboru jednej z dwóch list informacji wyświetlanych w największej części tego okna:

  • lista wzniesionych w mieście budowli wraz z premiami, które te budynki przynoszą - na dole znajduje się przycisk ich sprzedaży (dostaje się za nie tylko połowę ich wartości; sprzedawać opłaca się tylko, gdy zdecydujemy się na spalenie miasta),
  • lista przychodów miasta zawierająca podstawowe wielkości produkcji i złota oraz modyfikatory wynikające ze: specyfiki rasy (tabelka poniżej) , pól uprawnych otaczających miasto, zdolności maga posiadającego to miasto i stosunku rasy do terenu na którym miasto jest wzniesione (patrz "Rasy 2 - suplement") .

Każda rasa posiada specjalne zdolności dające premię do jednego ze współczynników miasta. Wielkość premii zależy od rozmiarów osady, odpowiednio 5 dla posterunku, 10 dla wioski, 15 dla miasteczka i 20 dla miasta.

Rasa

Rodzaj premii

Ludzie

Produkcja

Halflingi

Złoto

Elfy

Mana

Krasnoludy

Produkcja

Frostlingowie

Mana

Archoni

Punkty odkryć

Tigranie

Złoto

Gobliny

Przyrost naturalny

Orki

Produkcja

Nieumarli

Punkty odkryć

Mroczne elfy

Mana

Drakoni

Punkty odkryć