dystrybucja cyfrowa - newsy i ciekawostki (10)
2017 był rekordowym rokiem platformy Steam
Karol Ryka, 23 marca 2018, 16:00
Serwis SteamSpy podzielił się na GDC zebranymi danymi nt. Steama w 2017 r. Za wygenerowanie 50% łącznego przychodu platformy w ubiegłym roku odpowiada zaledwie 0,5% oferowanych na niej gier. Był to zarazem najbardziej zyskowny rok w całej historii sklepu - łączny przychód wyniósł 4,3 miliarda dolarów. Zobaczyliśmy też listę najlepiej zarabiających gier - PUBG zdeklasował konkurencję, w tym Wiedźmina 3, który wylądował pięć lokat niżej.
Policja zabiera się za sprzedających szemrane klucze na Allegro?
Bartosz Świątek, 12 marca 2018, 13:48
W wyniku szeroko zakrojonego śledztwa, którego celem jest jeden z internetowych handlarzy, policja może przesłuchać nawet 47 tys. osób będących jego klientami. Sprawa może uderzyć rykoszetem w ludzi sprzedających w serwisach aukcyjnych klucze wątpliwego pochodzenia.
Dystrybucja cyfrowa w styczniu - duży sukces Dragon Ball FighterZ
Kamil Zwijacz, 27 lutego 2018, 18:24
Firma analityczna SuperData opublikowała nowy raport, tym razem skupiający się na rynku cyfrowej dystrybucji w styczniu. Wśród największych wygranych znajduje się bijatyka Dragon Ball FighterZ.
Wydawcy zarabiają niemal 30% więcej na dystrybucji cyfrowej niż na pudełkowej
Bartosz Świątek, 14 lutego 2018, 14:15
Wczorajszy raport finansowy Ubisoftu, poza szeregiem interesujących informacji, rzucił światło na różnicę pomiędzy przychodami generowanymi dla wydawcy przez tradycyjną i cyfrową dystrybucję.
W 2017 roku 2,5 miliarda ludzi zagrało w produkcje F2P
Kamil Zwijacz, 30 stycznia 2018, 19:59
W najnowszym raporcie firmy SuperData opisano rynek cyfrowej dystrybucji w grach wideo w 2017 roku. Można go podsumować krótko - produkcje free-to-play rządzą, a królem wśród nich jest League of Legends. Z kolei w segmencie płatnych produkcji (premium) prym wiedzie Playerunknown's Battlegrounds.
Dystrybucja cyfrowa w grudniu - PC i platformy mobilne na czele
Jakub Błażewicz, 24 stycznia 2018, 20:30
Firma SuperData podzieliła się kolejnym raportem dotyczącym rynku dystrybucji cyfrowej na świecie, która w grudniu 2017 roku przyniosła prawie 10 miliardów dolarów przychodu. Analitycy przypisują to przede wszystkim dobrej kondycji gier na PC oraz urządzenia mobilne.
Robot Cache - nowy konkurent Steama umożliwi odsprzedawanie gier
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2018, 09:48
Brian Fargo, szef studia inXile Entertainment, pracuje wraz z innymi osobami nad nową platformą cyfrowej dystrybucji gier wideo. Robot Cache umożliwi m.in. kopanie kryptowaluty i odsprzedawanie zakupionych produkcji.
W 2017 roku na Steamie wydano 7672 gry
Kamil Zwijacz, 11 stycznia 2018, 10:14
Serwis Steam Spy policzył, ile gier wydano w 2017 roku na Steamie. Łącznie do oferty trafiło ponad 7600 produkcji.
Cyfrowe bestsellery 2017 roku na PlayStation 4 - Call of Duty: WWII na szczycie
Adrian Werner, 6 stycznia 2018, 14:05
Firma Sony ujawniła najlepiej sprzedające gry i dodatki w dystrybucji cyfrowej w 2017 roku. Listy objęły tytuły na PlayStation 4, PlayStation VR oraz PlayStation Vita. Najlepiej poradziło sobie Call of Duty: WWII, poza tym warto wspomnieć o sukcesie polskiego SUPERHOT VR.
Dystrybucja cyfrowa w październiku - sukces gier singleplayer
Kamil Zwijacz, 2 grudnia 2017, 10:10
Analitycy z firmy SuperData udostępnili raport dotyczący rynku gier cyfrowej dystrybucji w październiku bieżącego roku. Wynika z niego, że gry singleplayer dalej cieszą się sporym zainteresowaniem. Do hitów sprzedaży zaliczają się Śródziemie: Cień wojny, Assassin's Creed Origins, a także Destiny 2.
Pudełkowe wersje gier znikną w przeciągu dwudziestu lat? Tak uważa prezes Take-Two
Jakub Mirowski, 30 listopada 2017, 10:17
Karl Slatoff, prezes firmy Take-Two Interactive, stwierdził, że postępująca cyfryzacja branży doprowadzi w ciągu najwyżej dwudziestu lat do sytuacji, w której pudełkowe wersje gier wideo będą już przeszłością.
Złotówki już dostępne na Steamie
Kamil Zwijacz, 14 listopada 2017, 08:42
Stało się! Wczoraj w nocy na Steamie pojawiła się polska waluta. Od teraz kupujemy gry w złotówkach. W rozwinięciu wiadomości sprawdzamy, jak przełożyło się to na ceny poszczególnych tytułów.
Złotówki na Steamie już za kilka dni
Kamil Zwijacz, 9 listopada 2017, 19:53
Poznaliśmy dokładny termin udostępnienia polskiej waluty na Steamie. Złotówki pojawią się już za kilka dni, a dokładniej pisząc 13 listopada.
Ubisoft - mikropłatności i DLC przebiły cyfrową sprzedaż gier
Adrian Werner, 8 listopada 2017, 11:19
Rola modelu „gier jako usług” na rynku nie przestaje rosnąć. Zakończony niedawno kwartał rozliczeniowy był dla firmy Ubisoft pierwszym, w którym mikropłatności, DLC i subskrypcje dały więcej przychodów niż sprzedaż cyfrowa pełnych wersji gier.
Dystrybucja cyfrowa we wrześniu - duży sukces Divinity: Original Sin II i Destiny 2
Kamil Zwijacz, 26 października 2017, 11:10
Poznaliśmy szczegóły dotyczące rynku cyfrowej dystrybucji we wrześniu bieżącego roku. Duży sukces zanotowały RPG Divinity: Original Sin II oraz strzelanka Destiny 2. Ponadto dalej świetnie radzi sobie Playerunknown's Battlegrounds.
GOG.com debiutuje w polskiej wersji - niższe ceny i darmowe gry
Kamil Zwijacz, 24 października 2017, 14:48
Ze sklepu GOG.com mogliśmy korzystać od dawna, ale dopiero dziś oficjalnie wkracza on na rodzimy rynek. Oznacza to m.in. niższe ceny, polską wersję witryny, a także kilka darmowych gier.
Dystrybucja cyfrowa w sierpniu - znaczny wzrost rynku darmowych gier MMO
Kamil Zwijacz, 30 września 2017, 12:02
W najnowszym raporcie firmy analitycznej SuperData możemy wyczytać, że rynek darmowych gier MMO urósł w porównaniu do sierpnia 2016 roku aż o 28%. Natomiast przychody generowane w cyfrowej dystrybucji sięgnęły w zeszłym miesiącu blisko 8 miliardów dolarów. Pierwsze miejsca na listach hitów okupują League of Legends, GTA V i Arena of Valor.
Idą zmiany na lepsze? Valve usunęło ze Steama blisko 200 gier
Kamil Zwijacz, 27 września 2017, 11:17
Valve usunęło w ostatnim czasie blisko 200 śmieciowych produkcji, które okazały się bublami stworzonymi, by generować zyski z kart kolekcjonerskich. Czy oznacza to, że firma wreszcie zabrała się za tzw. crapy?
Złotówki na Steamie już wkrótce [news uaktualniony]
Grzegorz Chmielewski, 22 września 2017, 11:38
Jak donosi portal lowcygier.pl, do końca roku w niepamięć ma odejść pospieszne przeliczanie cen na Steamie z euro na złotówki - na największej platformie cyfrowej dystrybucji gier pojawi się polska waluta. Znamy już szczegóły i przelicznik.
Dystrybucja cyfrowa w lipcu - League of Legends, GTA V i Arena of Valor ponownie bezkonkurencyjne
Adrian Werner, 25 sierpnia 2017, 13:55
Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za lipiec tego roku. Na PC wygrało League of Legends, na konsolach Grand Theft Auto V, a rynek mobilny zdominowało Arena of Valor (znane też jako Honour of Kings lub, do niedawna, Strike of Kings).
Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - League of Legends, GTA V oraz Honour of Kings na szczycie
Miłosz Szubert, 25 lipca 2017, 12:10
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący dystrybucji cyfrowej gier w czerwcu bieżącego roku. Według danych, tytułem przynoszącym największe zyski na PC kolejny miesiąc z rzędu zostało League of Legends. Na konsolach pozycję lidera zajęło GTA V. Na rynku mobilnym natomiast króluje Honor of Kings.
Platforma G2A zmienia zasady transakcji - sprzedający będą musieli podać swoje dane kupującym
Miłosz Szubert, 29 czerwca 2017, 11:00
Serwis G2A, umożliwiający sprzedawanie kluczy do gier, wprowadzi kilka zmian mających na celu ułatwienie walki z oszustami. Chodzi między innymi o konieczność udostępnienia przez sprzedających swoich danych personalnych wszystkim kupującym. Zmiany wejdą w życie 1 lipca.
Sprawdzanie gier w ramach Steam Direct nie działa zbyt dobrze
Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2017, 14:45
Niedawno na Steamie wprowadzono w życie system Steam Direct, mający ułatwić sprzedaż deweloperom, a jednocześnie wyeliminować część śmieciowych gier. Youtuber SidAlpha udowodnił jednak, że sprawdzanie przez Valve Software produkcji dopuszczanych do sprzedaży to nieporozumienie.
Cyfrowa dystrybucja w maju - League of Legends, FIFA 17 i Clash Royale grami z największymi przychodami
Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2017, 11:05
Firma SuperData opublikowała raport za maj bieżącego roku, dotyczący rynku cyfrowej dystrybucji. Największe przychody generowały gry League of Legends na PC, FIFA 17 na konsolach i Clash Royale na urządzeniach mobilnych.
Program Steam Direct oficjalnie wszedł w życie
Miłosz Szubert, 14 czerwca 2017, 10:15
Zgodnie z ubiegłotygodniowym ogłoszeniem, wczoraj w życie wszedł program Steam Direct, czyli następca Steam Greenlight. Od teraz niezależni twórcy będą mogli wydawać gry po weryfikacji ze strony Valve Software, a nie dzięki głosowaniom graczy.
Steam Greenlight oficjalnie przechodzi do historii; Steam Direct startuje 13 czerwca
Miłosz Szubert, 7 czerwca 2017, 08:55
Zgodnie z zapowiedziami z początku tego roku, firma Valve oficjalnie zakończyła program Steam Greenlight, który dzięki głosom społeczności umożliwiał wydawanie mniejszych gier niezależnych na platformie giganta z Bellevue. Jego następca, Steam Direct, wystartuje 13 czerwca.
Ustalono opłaty w Steam Direct - 100 dolarów za wydanie gry
Kamil Zwijacz, 3 czerwca 2017, 11:18
Valve ustaliło opłaty, jakie będą ponosić deweloperzy chcący sprzedawać swoje gry na Steamie. Wystarczy będzie wypełnić prosty wniosek i wpłacić sto dolarów. W ten sposób system Steam Direct zastąpi obecny Greenlight.
Zarzuty za nielegalne rozpowszechnianie gier na konsole PlayStation [AKTUALIZACJA]
Krystian Pieniążek, 18 maja 2017, 15:18
W dzisiejszych czasach piraci i osoby zajmujące się nielegalnym rozpowszechnianiem cyfrowych wersji gier nie mają łatwego życia. Przekonał się o tym 41-latek, który trafił w ręce lubelskiej policji - za popełnione przestępstwo grozi mu do pięciu lat pozbawienia wolności.
Średnio prawie 60 tys. wniosków o zwrot na Steam dziennie
Jakub Błażewicz, 8 maja 2017, 12:25
Firma Valve opublikowała raport dotyczący zapytań kierowanych do działu wsparcia technicznego Steam. Jak się okazuje, najwięcej próśb dotyczy zwrotu zakupionych gier - każdego dnia pojawia się średnio prawie 60 tysięcy tego typu wniosków.
Steam - duże zmiany w systemie prezentów
Kamil Zwijacz, 4 maja 2017, 18:03
Valve Software postanowiło mocno odświeżyć system prezentów na Steamie, wprowadzając kilka ważnych zmian. Od teraz np. nie można wysyłać giftów mailem i nie da się przechowywać gier w ekwipunku.
CDP.pl - tylko do końca miesiąca masz czas na pobranie zakupionych towarów [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 22 kwietnia 2017, 08:13
Sklep CDP.pl poinformował w mailu rozsyłanym swoim klientom, że tylko do końca kwietnia można pobierać gry i filmy z cyfrowej półki. Jeżeli tego nie zrobicie, zakupiony przez Was towar przepadnie. [Aktualizacja: sprostowano wczorajsze oświadczenie, zapewniając, że wkradł się w nie błąd, a wirtualne półki wcale nie przestaną działać]
Spotkanie deweloperów z przedstawicielem G2A, czyli ciąg dalszy kryzysu wizerunkowego platformy
Krystian Pieniążek, 20 kwietnia 2017, 20:17
Jeszcze nie opadł pył po tym, jak współpracę z G2A zerwał Gearbox Publishing, a na platformę spadły kolejne gromy. Tym razem ze strony deweloperów zgromadzonych na konferencji Reboot w Chorwacji.
Cyfrowa dystrybucja zdominowała amerykański rynek gier
Kamil Zwijacz, 20 kwietnia 2017, 11:55
Według raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, w 2016 roku 74% przychodów z gier w USA zostało wygenerowanych w ramach cyfrowej dystrybucji (sprzedaż pełnych wersji, dodatków, subskrypcji itd.). Podano również wiele innych danych statystycznych na temat amerykańskich graczy, związanych np. z popularnością pecetów i konsol.
Firma Microsoft pozwoli na zwroty gier zakupionych w sklepach Windows 10 i Xbox
Krzysztof Sobiepan, 13 kwietnia 2017, 09:11
Informacje z programu beta-testowego platformy Xbox One sugerują, że firma Microsoft zacznie bardziej liberalnie podchodzić do kwestii zwrotu gier zakupionych w dystrybucji cyfrowej. Użytkownik będzie miał na to 2 tygodnie, jeśli nie testował produkcji zbyt długo.
Oświadczenie platformy G2A w sprawie afery z Gearbox Publishing
Miłosz Szubert, 11 kwietnia 2017, 10:45
W ubiegłym tygodniu firma Gearbox Publishing zerwała współpracę przy sprzedaży gry Bulletstorm: Full Clip Edition z platformą G2A. Powodem tego było niedostosowanie się strony do ultimatum wydawcy. Włodarze G2A ustosunkowali się do wszystkich zarzutów.
Klient GOG Galaxy wychodzi z fazy beta – zapisywanie w chmurze i inne nowości
Krzysztof Mysiak, 22 marca 2017, 15:01
Po długich beta-testach włodarze platformy dystrybucji cyfrowej GOG.com (CD Projekt) zapowiedzieli finalną wersję klienta GOG Galaxy (1.2). Przy tej okazji program doczeka się kolejnych ważnych funkcji, które staną się dostępne dla ogółu użytkowników w kwietniu (np. zapisywanie w chmurze).
Twitch z możliwością kupowania gier na wiosnę
Jakub Błażewicz, 28 lutego 2017, 10:35
Platforma Twitch zapowiedziała program Twitch Games Commerce, który umożliwi zakup oglądanych gier bezpośrednio z serwisu. Funkcja pozwoli streamerom na otrzymanie części zysku ze sprzedaży i wystartuje wiosną.
Orange umożliwia płacenie za zakupy w Xbox Games metodą "Dolicz do rachunku w Orange"
Kamil Zwijacz, 20 lutego 2017, 10:43
"Dolicz do rachunku w Orange" to znana od dłuższego czasu metoda płatności dla abonentów sieci Orange, umożliwiająca dokonywanie zakupów w sklepach Google Play i Windows Phone. Od niedawna można jednak także kupować gry w Xbox Games (Xbox One i Windows 10).
Steam Direct zastąpi Greenlight - koniec z głosowaniem na gry
Kamil Zwijacz, 10 lutego 2017, 20:34
Firma Valve poinformowała, że wiosną bieżącego roku Steam Greenlight zostanie zastąpione przez Steam Direct. Wraz z nowym systemem pożegnamy się z głosowaniem na ciekawie zapowiadające się produkcje.
G2A - klęska sesji AMA w serwisie Reddit
Jakub Błażewicz, 3 lutego 2017, 12:32
G2A, popularny dystrybutor kluczy gier, zorganizował sesję AMA (pytań i odpowiedzi) w serwisie Reddit. Jednak próba ocieplenia wizerunku kontrowersyjnej firmy i wyjaśnienia problematycznych kwestii zakończyła się fiaskiem.
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32
Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.
Wyniki cyfrowego rynku gier w 2016 r. - dominacja produkcji mobilnych i pecetowych
Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 11:50
Firma SuperData Research opublikowała podsumowanie wyników cyfrowej części rynku gier za jedenaście pierwszych miesięcy tego roku. Największe przychody dały produkcje mobilne, a tuż za nimi znalazły się tytuły pecetowe. Poznaliśmy również dane o sprzedaży urządzeń do wirtualnej rzeczywistości.
Sklep Games Republic zostanie zamknięty
Łukasz Szliselman, 9 grudnia 2016, 11:03
Sklep dystrybucji cyfrowej Games Republic zostanie zamknięty jeszcze w tym roku – poinformował zarząd polskiej firmy 11 bit studios. Mimo ciekawego pomysłu i pozornego rozwoju, platforma nie przynosi właścicielom wymiernych zysków.
Czarny piątek w sklepach cyfrowej dystrybucji (promocje ze Steama, Muve.pl, PlayStation Store itd.)
Kamil Zwijacz, 26 listopada 2016, 09:42
W ostatnich dniach zostaliśmy zalani rozmaitymi wyprzedażami w sklepach cyfrowej dystrybucji. Obecnie trwają wielkie wyprzedaże na Steamie, Origin, Muve.pl, PlayStation Store, Xbox Games i wielu innych. By ułatwić Wam nieco wydawanie pieniędzy, postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu najciekawsze promocje.
Nowe oblicze platformy Steam
Krzysztof Sobiepan, 8 listopada 2016, 11:20
Dziś firma Valve przeprowadziła wieloaspektową aktualizację swojej platformy sprzedażowej. Wraz ze Steam Discovery Update 2.0 m.in. ulepszono funkcjonalność sklepu, zwiększono poziom personalizacji oferty oraz poprawiono prezentacje opinii kuratorów.
Raport SuperData za wrzesień - League of Legends, Destiny oraz Pokemon GO rządzą i dzielą
Adrian Werner, 28 października 2016, 13:00
Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za wrzesień tego roku. Na pecetach wygrało League of Legends, na konsolach Destiny, a rynek mobilny zdominowało Pokemon GO.
Wieści ze świata (Steam, Civilization VI, Battlefield 1) 13/10/2016
Krzysztof Mysiak, 13 października 2016, 14:43
Dziś piszemy o przekroczeniu bariery 10 tys. gier do kupienia na Steamie, możliwości wyboru przywódcy nacji w Sid Meier’s Civilization VI oraz o pięciu krótkich trailerach trybu singleplayer Battlefielda 1. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Zmiany w sklepie Games Republic - polskie ceny, darmowy Spacecom i nie tylko
Kamil Zwijacz, 27 września 2016, 20:16
Firma 11 bit studios uruchomiła polską wersję sklepu Games Republic. Na dobry początek przygotowano sporą wyprzedaż gier, a dodatkowo jedna z nich, Spacecom, rozdawana jest za darmo.
Raport SuperData za lipiec - udany miesiąc dla Activision Blizzard oraz Pokemonów
Jakub Błażewicz, 25 sierpnia 2016, 15:35
Grupa analityczna SuperData opublikowała najnowszy raport dotyczący dystrybucji cyfrowej gier wideo. Wysokie pozycje ponownie zajęły Overwatch oraz Call of Duty: Black Ops III, jednak największym zwycięzcą okazało się Pokemon GO. Na tronach w poszczególnych kategoriach nie zabrakło także, jak zwykle, World of Warcraft i League of Legends.
Dystrybucja cyfrowa na weekend (m.in. Stronghold: Crusader II, Ray Giant, Shadwen)
Adrian Werner, 13 sierpnia 2016, 07:42
W ten weekend przeceniono takie gry jak Expeditions: Conquistador, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Shadwen, Stronghold: Crusader II, Ray Giant, 7 Mages czy The Marvellous Miss Take oraz serie Wiedźmin, Overlord i Tropico.