autor: Kamil Zwijacz
Dystrybucja cyfrowa we wrześniu - duży sukces Divinity: Original Sin II i Destiny 2
Poznaliśmy szczegóły dotyczące rynku cyfrowej dystrybucji we wrześniu bieżącego roku. Duży sukces zanotowały RPG Divinity: Original Sin II oraz strzelanka Destiny 2. Ponadto dalej świetnie radzi sobie Playerunknown's Battlegrounds.
Doczekaliśmy się kolejnego raportu firmy analitycznej SuperData. Tym razem dotyczy on rynku cyfrowej dystrybucji we wrześniu bieżącego roku. Jak zwykle poznaliśmy kilka ciekawych faktów. Jednym z nich jest duży sukces gry RPG Divinity: Original Sin II, która zadebiutowała w połowie zeszłego miesiąca. W kilkanaście dni studiu Larian udało się sprzedać około 660 tysięcy egzemplarzy. Wynik ten pokazuje, że gracze chcą dobrych tytułów ukierunkowanych na singleplayer (choć akurat w tym przypadku dostępny jest też co-op) oraz wciągające historie. Według danych SuperData rezultat ten stawia projekt w jednym z szeregu z innymi tegorocznymi hitami nastawionymi na kampanię fabularną – Horizon Zero Dawn i Nier: Automata.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że Destiny 2 – strzelanka z elementami MMO od studia Bungie – stała się najszybciej sprzedającą się grą w cyfrowej dystrybucji na konsolach w pierwszym miesiącu oraz zanotowała najlepszy debiut. Nie podano dokładnych liczb, ale produkcja znacznie poprawiła wynik wypracowany w podobnym okresie przez część pierwszą i pobiła dotychczasowego rekordzistę – Call of Duty: Black Ops III. Sukcesem okazały się też dwie sportowe produkcje – FIFA 18 i NBA 2K18, które poradziły sobie lepiej niż zeszłoroczne odsłony.
Jeżeli chodzi o listę dziesięciu najpopularniejszych tytułów na komputerach, konsolach i urządzeniach mobilnych, to oczywiście zaszły spore przetasowania w porównaniu do wcześniejszego notowania i np. pierwsze trzy miejsca na konsolach zajmują wspomniane Destiny 2, FIFA 18 i NBA 2K18, które strąciły Grand Theft Auto V, FIFA 17 i Call of Duty: Black Ops III. Na PC-tach nie zaszły aż tak drastyczne zmiany, ale warto wspomnieć o Playerunknown's Battlegrounds. Popularne battle royale niedawno pobiło kultowe MMORPG World of Warcraft, a teraz udało mu się wskoczyć jeszcze wyżej – na czwarte miejsce, zastępując na nim strzelankę CrossFire.
Na koniec zostawiliśmy ogólne dane. Rynek cyfrowej dystrybucji urósł o 15% w stosunku do września 2016 roku – z 7,2 do 8,3 miliarda dolarów. Spory wpływ na ten rezultat miały konsole, na których zanotowano 25% wzrost przychodów i zwiększone zainteresowanie cyfrowymi wersjami debiutujących gier.