Rewolucja w Destiny 2 w szczegółach. Zmiany w dystrybucji zawartości mają przywrócić grze tajemniczość i zapewnić graczom więcej wyzwań
Bungie zaprezentowało swoją wizję przyszłości Destiny 2. Pożegnamy wielkie dodatki z filmowymi historiami. Zamiast tego będziemy dostawali mniejsze rozszerzenia z nieliniowymi kampaniami, ale za to częściej.
Czerwcowa premiera dodatku Destiny 2: The Final Shape stanowiła koniec pewnego etapu w historii tej gry. Studio Bungie zapowiedziało wtedy, że strategia rozwoju tego projektu ulegnie dużym zmianom – m.in. porzucone zostaną wielkie dodatki. Teraz autorzy ujawnili więcej konkretów. Planuje się, aby każdego roku ukazywały się dwa mniejsze rozszerzenia i cztery wielkie aktualizacje dla wszystkich graczy.
Dodatki
Do tej pory rozwój Destiny 2 był kształtowany przez potężne dodatki, wydawane co kilkanaście miesięcy. Ten model odchodzi do lamusa. Zamiast tego będziemy co roku otrzymywali dwa rozszerzenia średniej wielkości.
- Pierwszy z takich dodatków na razie funkcjonuje pod nazwą kodową Apollo i ukaże się latem przyszłego roku. Z kolei zimą 2025 r. otrzymamy drugie z takich rozszerzeń w postaci Behemoth.
- Te dodatki będą się różniły od dotychczasowych nie tylko rozmiarem. Pożegnamy filmowe kampanie przypominające FPS-y dla pojedynczego gracza. Były one świetne, ale ich opracowanie zajmowało zbyt dużo czasu, co uniemożliwiało twórcom eksperymentowanie z formułą gry.
- Nie znaczy to, że nie dostaniemy żadnych kampanii. Po prostu będą one miały inny, bardziej nieliniowy charakter. Częściej zaoferują również nowe dla Destiny 2 rozwiązania. Jako przykład podano kampanie zaprojektowane w stylu metroidvania czy roguelike.
- Zmiana formatu kampanii nie odbędzie się kosztem fabuły, która nadal będzie kluczowym elementem gry. Autorzy mają w planach nowe historie, które rozwijane będą przez całe lata. Pojawią się świeże postacie, lokacje i frakcje. Ponadto twórcy chcą przywrócić Destiny 2 tajemniczość, która charakteryzowała markę na początku.
Aktualizacje
Duże zmiany zajdą w aktualizacjach. Dotychczasowe trzy Epizody zostaną zastąpione przez cztery duże aktualizacje, wypuszczane co trzy miesiące dla wszystkich graczy.
- Wszystkie one będą oferowały nowe wyzwania, aktywności, bronie i przedmioty.
- Nie zabraknie także zmian balansu.
- Ponadto w planach są regularnie zmieniające się tygodniowe venty.
Filozofia rozwoju gry
Twórcy opowiedzieli także ogólnie o swoich celach w kwestii dalszego rozwoju gry. Wiele aspektów ma zostać odświeżonych, tak aby łatwiej było się z nich połapać żółtodziobom. Nie tylko interfejs stanie się bardziej czytelny, ale rozszerzone zostaną opcje modyfikowania wyzwań, tak aby możliwe było ich dopasowanie do słabszych postaci. Autorzy chcą także, aby nagrody za aktywności były bardziej sowite.