dystrybucja cyfrowa - newsy i ciekawostki (6)
Xbox z nowym Microsoft Store - szybszym, łatwiejszym, bezpieczniejszym
Jakub Błażewicz, 25 września 2020, 14:15
Odświeżony Microsoft Store wreszcie trafił na konsolę Xbox One. Nowy interfejs przyśpiesza i usprawnia działanie sklepu, a także wprowadza garść funkcji (w tym powiązanych z Xboksem Series X i S).
Fall Guys to największy cyfrowy debiut na PC od czasu Overwatch
Jakub Błażewicz, 23 września 2020, 21:04
Grupa analityczna SuperData podsumowała światową dystrybucję cyfrową w sierpniu. Rynek ma za sobą bardzo udany miesiąc, ale największym zwycięzcą było debiutujące Fall Guys, które zdeklasowało konkurencję na PC.
EA Desktop - zapisy do beta testów następcy Origina
Miłosz Szubert, 16 września 2020, 16:05
Wystartowały beta-testy EA Desktop, czyli aplikacji mającej być następcą Origina. Obecnie wziąć w nich udział mogą wszyscy posiadający konta EA.
EA kończy z nazwą Origin
Arkadiusz Strzała, 15 września 2020, 12:35
Electronic Arts zmienia nazwę swojej platformy, która stanowiła konkurencję dla Steama. Już nie będzie się nazywać Origin, zamiast tego zobaczymy po prostu aplikację EA.
Ile kosztują wszystkie pozycje na Steamie? Poznaj kwotę
Miłosz Szubert, 14 września 2020, 11:50
Istnieje strona, która pozwala sprawdzić, ile trzeba wydać, by kupić wszystkie gry dostępne na Steamie. Obecnie kwota ta wynosi nieco ponad 537 tysięcy dolarów (blisko 522 tysiące, jeśli uwzględnimy przeceny).
Zmiany cen i ostrzeżenia o DRM, Augmented Steam poprawia sklep Valve
Jakub Błażewicz, 10 września 2020, 13:25
Sklep Steama z zaawansowanymi filtrami i informacjami o zmianach cen, aktywności graczy, zabezpieczeniach DRM etc.? Nie, to nie nowa aktualizacja od Valve, lecz wtyczka Augmented Steam. Rozszerzenie Chrome'a i Firefoxa znacząco usprawnia przeglądanie gier w ofercie Steama.
Apple pozywa Epic Games - batalii ciąg dalszy
Miłosz Szubert, 9 września 2020, 14:20
W odpowiedzi na oskarżenia Epic Games firma Apple wystosowała własny pozew, w którym oskarża ekipę Tima Sweeneya o naruszenie umowy. Korporacja spod znaku nadgryzionego jabłka domaga się odszkodowania.
Straty Fortnite na iOS. Epic Games żąda powrotu gry do sklepu Apple
Jakub Błażewicz, 6 września 2020, 15:55
Sprawa usunięcia Fortnite z App Store oraz Google Play pozostaje nierozstrzygnięta. Jednakże firma Epic Games wystosowała do sądu wniosek o wywarcie nacisku na Apple w celu przywrócenia dostępu do popularnego battle royale na urządzeniach z systemem iOS. Powód: „niepowetowane starty” Epic Games oraz znaczny spadek liczby graczy.
Steam: teraz możesz zobaczyć cenę gry sugerowaną przez Valve
Arkadiusz Strzała, 24 sierpnia 2020, 15:50
Korzystając z serwisu SteamDB, od niedawna można zapoznać się z sugerowanymi cenami Valve. Jest to nowa funkcja, mająca w założeniu dawać pewne spojrzenie na to, jaki poziom cen stosuje deweloper danej gry.
Fortnite usunięty ze sklepów Apple i Google. Epic idzie na wojnę
Bartosz Świątek, 14 sierpnia 2020, 09:51
Koncerny Apple i Google usunęły strzelankę Fortnite ze swoich sklepów App Store i Google Play. Epic Games odpowiedziało pozwami przeciwko obydwu podmiotom. Przyczyną całego zamieszania jest wysoka, trzydziestoprocentowa marża na wspomnianych platformach dystrybucji cyfrowej, której firma Tima Sweeneya nie akceptuje.
Hity z Xbox 360 pojawiły się w Microsoft Store
Paweł Woźniak, 4 sierpnia 2020, 13:56
Do Microsoft Store wróciły hity oryginalnie wydane na Xboksa 360. Dzięki temu posiadacze konsol Xbox One mogą zakupić i ograć m.in. Battlefield 2: Modern Combat, Silent Hill: Downpour, DiRT 3 czy też Tom Clancy’s H.A.W.X. Na razie nie wiadomo, czy owe produkcje za pośrednictwem sklepu Microsoft trafią również na komputery osobiste.
Xbox dostanie nowy Microsoft Store - są pierwsze screeny
Adrian Werner, 4 sierpnia 2020, 09:19
Pokazano, jak będzie wyglądała nowa wersja sklepu Microsoft Store dla konsol Xbox. Ma być ona zarówno ładniejsza, jak i szybsza oraz bardziej funkcjonalna.
Steam i tanie zakupy przez VPN - będą utrudnienia
Arkadiusz Strzała, 30 lipca 2020, 13:21
Steam dokonał zmian w systemie transakcji. Od teraz zakupy muszą być finalizowane lokalną metodą płatności. To może być element walki z procederem zakupów tańszych gier z innych regionów poprzez VPN.
Epic Games Store wprowadza pierwsze osiągnięcia
Jakub Błażewicz, 30 lipca 2020, 10:00
Firma Epic Games poinformowała o wprowadzeniu osiągnięć z gier do Epic Games Store. Dotyczy to tylko niektórych produkcji, a sam system będzie jeszcze usprawniany.
Steam wprowadza funkcję zapisu do testów
Jakub Błażewicz, 27 lipca 2020, 22:14
Firma Valve po cichu dodała możliwość rejestracji do testów gier z poziomu platformy Steam. Funkcja najwyraźniej nie jest jeszcze powszechnie dostępna.
Premiery The Last of Us 2 i Valorant pobiły rekordy
Adrian Werner, 23 lipca 2020, 12:33
Nowy raport SuperData zdradza, że czerwiec na rynku cyfrowym należał do gier The Last of Us 2 oraz Valorant. Pierwsza osiągnęła rekordowe wyniki dla exclusive’a na PS4, a druga zaliczyła najlepszy pecetowy debiut w kategorii free-to-play.
Szef Epic Games - własność cyfrowa powinna być pojęciem uniwersalnym
Damian Stróżek, 22 lipca 2020, 12:11
Tim Sweeney, właściciel firmy Epic Games, podzielił się na Twitterze przemyśleniami dotyczącymi własności dóbr cyfrowych. Według niego powinny być one uniwersalne oraz dostępne dla wszystkich platform i sklepów.
Capcom sprzedaje cyfrowo już 80% gier
Adrian Werner, 10 lipca 2020, 12:51
Już 80% gier z logo firmy Capcom kupowane jest cyfrowo, w czym duża zasługa Monster Hunter: World - Iceborne. Wydawca chce jeszcze poprawić ten wynik, ale nie zamierza porzucać pudełek.
Satisfactory – wyniki sprzedaży na Steamie i w Epic Games Store
Bartosz Krawcewicz, 4 lipca 2020, 13:48
Przedstawiciel firmy Coffee Stain Studios ujawnił, ile dokładnie osób kupiło grę Satisfactory na Steamie, a ile w sklepie Epic Games (gdzie była czasowym exclusive'em).
Mass Effect, Battlefield, Sims i inne - jak radzi sobie EA na Steamie
Miłosz Szubert, 24 czerwca 2020, 15:55
Niektóre gry z katalogu EA pojawiły się ostatnio na platformie Steam i część z nich radzi sobie całkiem nieźle. Bardzo dobrymi statystykami jeśli chodzi o liczbę osób bawiących się jednocześnie mogą pochwalić się takie tytuły, jak Star Wars: Battlefront II, Battlefield V, Dragon Age: Inkwizycja oraz The Sims 4.
Darmowe gry działają - Epic Games Store staje się coraz popularniejszy
Damian Stróżek, 24 czerwca 2020, 11:17
Twórcy Epic Games Store pochwalili się statystykami, z których dowiedzieliśmy się, że ostatni okres był dla sklepu rekordowy pod względem zainteresowania. Jak to jednak wypada w porównaniu z jego największym konkurentem, czyli platformą Steam?
Minecraft Dungeons największym debiutem maja
Adrian Werner, 23 czerwca 2020, 09:54
Minecraft Dungeons okazało się najlepszym cyfrowym debiutem maja. Ponadto wielkimi sukcesami okazały się promocje w Epic Games Store pozwalające za darmo zdobyć pełne wersje GTA 5 oraz Civilization 6. Obie gry zanotowały duży wzrost nie tylko liczby użytkowników, ale również przychodów.
Microsoft rezygnuje z kodów do gier sprzedawanych w zestawach Xbox
Miłosz Szubert, 8 czerwca 2020, 15:35
Microsoft wprowadził zmiany dotyczące aktywacji cyfrowych wersji gier dodawanych w zestawie do konsol. Nie będą one obecne w formie kodu do wykorzystania, lecz automatycznie zostaną przypisane do profilu, na który po raz pierwszy zalogujemy się na nowo zakupionym urządzeniu.
NFS Heat i inne gry Electronic Arts trafiły na Steam. EA Access wkrótce
Paweł Woźniak, 4 czerwca 2020, 18:45
Kolejne produkcje firmy EA dostępne są od dzisiaj na Steamie. Gracze mogą zakupić na platformie Valve m.in. Need for Speed: Heat czy też Crysis 3. Subskrypcja EA Access dla użytkowników Steama ma zostać udostępniona już wkrótce.
Rośnie udział Epic Games Store w rynku gier pecetowych
Bartosz Świątek, 2 czerwca 2020, 09:41
Epic Games Store – cyfrowa platforma dystrybucji uruchomiona przez twórców Fortnite – radzi sobie coraz lepiej. Według Tima Sweeneya, EGS kontroluje już około 15% pecetowego rynku gier. Szef firmy przekonuje też, że rozdawanie darmowych gier przynosi wymierne korzyści nie tylko graczom, ale i producentom.
Steam - Valve testuje ocenzurowaną, chińską wersję
Bartosz Świątek, 25 maja 2020, 14:39
Firma Valve Software pracuje nad chińską wersją Steama – program został zapowiedziany w 2018 roku i niedawno otrzymał wersję alfa. Aplikacja pod paroma względami różni się od wariantu znanego z innych regionów świata.
Kwiecień był rekordowy dla dystrybucji cyfrowej i GTA Online
Adrian Werner, 24 maja 2020, 08:36
Miniony miesiąc okazał się rekordowy dla mikropłatności w Grand Theft Auto Online oraz dla całego rynku cyfrowego. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży takich gier jak Animal Crossing: New Horizons, Final Fantasy VII Remake, Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered czy Resident Evil 3 w dystrybucji elektronicznej.
G2A wypłaci twórcom Factorio rekompensatę
Damian Stróżek, 21 maja 2020, 12:28
Platforma sprzedażowa G2A zobowiązała się wypłacić twórcom Factorio rekompensatę w wysokości prawie 40 tys. dolarów za nielegalnie uzyskane klucze do gry. Jest to skutek działań, jakie prawie rok temu podjęły firmy G2A oraz Wube Software.
Steam nagrodzi nas rabatami? Plotki o programie lojalnościowym Valve
Jakub Błażewicz, 11 maja 2020, 21:05
Pavel Djundik z serwisu Steam Steam Database doniósł o planach odnośnie wprowadzenia programu lojalnościowego na Steamie. Miałoby się to przełożyć na możliwość wymiany punktów w celu uzyskania wirtualnych przedmiotów, ale też zniżek w sklepie platformy Valve.
Świetny kwartał dla EA i Activision - gotówka płynęła strumieniami
Adrian Werner, 6 maja 2020, 11:51
Ukazały się raporty finansowe firm Activision i Electronic Arts. Obie zarabiają doskonale, głównie na dystrybucji cyfrowej, która odpowiada za zdecydowaną większość przychodów obu wydawców.
Call of Duty pokonane - nowy rekord sprzedaży cyfrowej dla konsol
Jakub Błażewicz, 23 kwietnia 2020, 10:30
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport na temat światowej dystrybucji cyfrowej w marcu. Miniony miesiąc okazał się wyjątkowo dobry dla rynku, ze świetnymi wynikami gier Doom Eternal, Half-Life: Alyx oraz Animal Crossing. Ta ostatnia produkcja pobiła rekord sprzedaży cyfrowej w pierwszym miesiącu dla tytułów na konsole, ustanowiony przez Call of Duty: Black Ops IIII.
Epic Games ustępuje. Premiera Fortnite na Google Play
Jakub Błażewicz, 22 kwietnia 2020, 11:15
Gra Fortnite w końcu zadebiutowała w sklepie Google Play, po półtora roku dystrybucji poza tą platformą. To ustępstwo Epic Games jest efektem polityki Google, które ma znacząco utrudniać niezależną dystrybucję.
Oto jak sprawdzić wartość swojego konta Steam
Oliwer Stanisławski, 14 kwietnia 2020, 15:06
Steam Calculator umożliwia orientacyjną wycenę konta Steam. Niektórym z Was to narzędzie może być znane, ale postanowiliśmy napisać krótki poradnik z myślą o osobach, które nigdy wcześniej o nim nie słyszały.
„Redzi” wieszczą koniec dystrybucji gier w pudełkach i wydaje się, że mają rację - felieton
Krystian Smoszna, 12 kwietnia 2020, 15:00
Jeszcze kilka lat temu wielu z Was nie wyobrażało sobie braku możliwości zakupu pudełkowych edycji gier, a już na pewno na konsolach. W ostatnim raporcie firma CD Projekt Red pokazała jednak, że taka forma dystrybucji odchodzi do lamusa, a jakby tego było mało, zaczęła twierdzić, że trwająca obecnie pandemia ten proces jedynie przyspieszy.
Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku
Jakub Błażewicz, 9 kwietnia 2020, 11:50
Firma CD Projekt pochwaliła się w niedawnym raporcie wynikami platformy GOG.com. Zdradzono też, że w minionym roku Cyberpunk 2077 był największą produkcją w sklepie pod względem sprzedaży.
Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2020, 18:55
Firma Valve podzieliła się wynikami analizy nowych gier na Steamie. Z danych spółki wynika, że w 2019 roku o wiele więcej gier zarobiło ponad 10 tysięcy dolarów. Jednak serwis Ars Technica wskazuje, że jest też druga strona medalu.
Dystrybucja cyfrowa w lutym - CS:GO z 24 mln graczy
Adrian Werner, 24 marca 2020, 09:19
Firma SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej za luty tego roku. Counter-Strike: Global Offensive ustanowiło nowy rekord miesięcznej aktywności, a The Sims 4 po raz pierwszy w historii cieszyło się większą popularnością na PlayStation 4 niż na PC.
Gabe Newell komentuje konkurencję z Epic Games Store
Jakub Błażewicz, 21 marca 2020, 10:15
Gabe „Gaben” Newell skomentował kwestię rywalizacji Steama z Epic Games Store. Stwierdził, że konkurencja na rynku platform cyfrowych jest potrzebna i korzystna dla wszystkich, ale skrytykował podejście w stylu firmy Apple i jej „bezimiennych biurokratów” zarządzających App Store.
Ruszyła pełna wersja interaktywnego doradcy Steam
Adrian Werner, 19 marca 2020, 13:59
Na Steamie wystartowała pełna wersja Interactive Recommender, czyli interaktywnego doradcy, który analizuje nasze preferencje i rekomenduje pasujące do nich gry. Przez ostatnie miesiące projekt był testowany w ramach Steam Labs.
Aż 30 dni na zwrot gry w GOG.com. Firma aktualizuje regulamin
Michał Kułakowski, 26 lutego 2020, 20:15
Serwis GOG.com zaktualizował swój regulamin. Od teraz klienci platformy będą mogli uzyskać zwrot pieniędzy za zakupioną grę do 30 dni od jej nabycia i to bez względu na czas spędzony na zabawie.
Ulepszono wyszukiwarkę Steam; filtrowanie cen jeszcze łatwiejsze
Paweł Woźniak, 26 lutego 2020, 13:11
Wyszukiwarka gier na Steamie doczekała się kilku ulepszeń, które były testowane w ramach programu Steam Labs. Od teraz gracze mogą m.in. w łatwiejszy sposób wybrać interesujący ich przedział cenowy, dodać lub usunąć odpowiednie tagi czy też szukać wśród gier zlokalizowanych na ojczysty język.
Dystrybucja cyfrowa w styczniu – Fortnite z najgorszym wynikiem od 2017 roku
Bartosz Krawcewicz, 22 lutego 2020, 12:58
Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za styczeń tego roku. League of Legends wciąż radzi sobie świetnie. Tego samego nie można powiedzieć o Fortnite, które z miesiąca na miesiąc zarabia coraz mniej.
Steam podpowie Ci, w jaką następną grę powinieneś zagrać
Oliwer Stanisławski, 14 lutego 2020, 10:52
Steam zaproponuje graczom gry, które mogą przypaść im do gustu. Nad wszystkim będzie czuwać sztuczna inteligencja, która na podstawie ukończonych gier dobierze podobne spośród tych znajdujących się w bibliotece.
W 2019 Steam 44 razy walczył z hejtem w recenzjach
Jakub Błażewicz, 7 lutego 2020, 13:13
Firma Valve opublikowała podsumowanie 2019 roku na Steamie. Oprócz danych odnośnie popularności platformy i nowych funkcji spółka zdradziła, ile razy była zmuszona interweniować w związku z tzw. bombardowaniem gier negatywnymi recenzjami.
24-latek usłyszał niemal 9 tys. zarzutów za handel kontami do gier
Miłosz Szubert, 5 lutego 2020, 16:35
24-letni mieszkaniec Piekar Śląskich otrzymał blisko 9 tysięcy zarzutów dotyczących nielegalnego rozpowszechniania gier. Chodzi o kupowanie ich elektronicznych wersji, a następnie odsprzedawanie dostępu do konta wielu osobom.
Epic Games Store obwiniane za spadek wydatków na gry PC
Adrian Werner, 27 stycznia 2020, 09:51
W zeszłym roku Amerykanie wydali mniej na gry pecetowe niż w 2018 r. Według analityków, jednym z powodów tego była zwiększona konkurencja na rynku serwisów dystrybucji cyfrowej spowodowana przez agresywną ekspansję Epic Games Store.
Potęga Steama w liczbach - analiza serwisu SteamDB
Paweł Woźniak, 25 stycznia 2020, 11:40
Twórcy serwisu SteamDB przeskanowali identyfikatory kont na platformie Steam, dzięki czemu możemy m.in. dowiedzieć się, ile obecnie jest w pełni zarejestrowanych użytkowników. Dane ukazują również liczbę obecnie aktywnych profili czy też założonych kont w konkretnym roku.
GTA 5 – ubiegły miesiąc był dla gry najlepszym od dwóch lat
Adrian Werner, 24 stycznia 2020, 09:59
Grupa analityczna SuperData udostępniła sprawozdanie z wynikami cyfrowego rynku gier za grudzień ubiegłego roku. Doskonale poradziły sobie takie produkcje jak Grand Theft Auto V, Call of Duty: Modern Warfare, Clash of Clans oraz Red Dead Redemption 2.
Największe premiery Steama w grudniu 2019 – Halo, RDR2 i polski akcent
Anna Salamonik, 23 stycznia 2020, 15:20
Valve zaprezentowało ostatnie zestawienie najistotniejszych premier na Steamie z 2019 roku. Jakie gry były najpopularniejsze w grudniu? Oczywiście na liście znalazło się miejsce dla takich tytułów jak Red Dead Redemption 2 czy Halo: The Master Chief Collection, ale mamy też parę pomniejszych niespodzianek.
Wyniki sprzedaży exclusive'ów Epic Games Store
Adrian Werner, 15 stycznia 2020, 09:53
Serwis PlayTracker opublikował szacunkowe wyniki sprzedaży najważniejszych exclusive’ów sklepu Epic Games Store, takich jak Borderlands 3, World War Z, Metro Exodus, Control czy The Outer Worlds.