Premiery The Last of Us 2 i Valorant pobiły rekordy
Nowy raport SuperData zdradza, że czerwiec na rynku cyfrowym należał do gier The Last of Us 2 oraz Valorant. Pierwsza osiągnęła rekordowe wyniki dla exclusive’a na PS4, a druga zaliczyła najlepszy pecetowy debiut w kategorii free-to-play.
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki rynku gier za ubiegły miesiąc. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że pod względem przychodów największą cyfrową premierą w tym okresie było The Last of Us: Part II. W czerwcu w dystrybucji elektronicznej zakupiono 2,8 mln egzemplarzy najnowszej produkcji studia Naughty Dog.
To najlepszy wynik dla produkcji ekskluzywnej na PlayStation 4. Poprzednimi rekordzistkami były gry Spider-Man oraz Final Fantasy VII Remake – oba tytuły w miesiącu swoich premier znalazły 2,2 mln nabywców w dystrybucji cyfrowej.
Co ciekawe, aż 2/3 z czerwcowych wyników sprzedaży cyfrowej wersji The Last of Us: Part 2 przypadło na pre-ordery. Tak duży udział przedsprzedaży widywany jest rzadko, nawet w przypadku gier AAA, ale w tym wypadku najpewniej jest skutkiem tego, że w tym roku produkcja studia Naughty Dog zaliczyła kilka opóźnień.
- Recenzja The Last of Us 2 – gry, która podpali świat
- Oficjalna strona internetowa studia Naughty Dog
- Oficjalna strona internetowa gry The Last of Us: Part II
- Wszystko o The Last of Us: Part 2
- Oficjalna strona gry
Valorant najlepszym pecetowym debiutem free-to-play w historii
W raporcie Superdata znalazło się również wiele innych ciekawych informacji o wynikach dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za ubiegły miesiąc. Valorant, czyli sieciowy FPS studia Riot Games, okazał się najlepszą pecetową premierą free-to-play w historii. Bez ograniczenia do PC liderem nadal jest Apex Legends, które równocześnie zadebiutowało także na konsolach Xbox One i PlayStation 4, ale komputerowa wersja tej produkcji poradziła sobie w miesiącu premiery gorzej niż Valorant.
Największym rywalem gry na PC jest Counter-Strike: Global Offensive. Valorant w czerwcu osiągnął wyższe przychody, ale w CS: GO bawiło się więcej osób. Strzelanka studia Valve zanotowała jednak drugi miesiąc z rzędu spadki aktywności oraz przychodów, co według analityków jest wynikiem debiutu konkurencji ze strony Riot Games.
Start nowego sezonu Destiny 2 oraz zapowiedź dodatku Beyond Light spowodowały duży wzrost w liczbie graczy oraz wydawanych przez nich kwotach. Wraz z pre-orderami tego rozszerzenia przychody z gry wzrosły o 221% w porównaniu z majem. Czerwiec był najlepszym miesiącem dla tej produkcji od października ubiegłego roku. Miliony starych graczy powróciło do D2 i w tytuł bawiło się więcej osób niż kiedykolwiek.
Z kolei o 33% spadły przychody Grand Theft Auto V. Brak nowych dużych aktualizacji (ostatnia, czyli The Diamond Casino Heist, zadebiutowała w grudniu 2019 r.) zaczyna dawać się GTA Online we znaki i niweluje zwiększoną aktywność spowodowaną przez epidemię koronawirusa. Wyjątkiem jest wersja pecetowa, która nadal notuje trend wzrostowy. W jej przypadku wciąż procentuje majowa promocja, która umożliwiła wielu osob zdobycie za darmo pełnej wersji w Epic Games Store.
- Recenzja gry Valorant – świetny zlepek sprawdzonych pomysłów
- Valorant - poradnik do gry
- Oficjalna strona gry Valorant
Najlepiej zarabiające gry cyfrowe w czerwcu 2020 r.
Gry pecetowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry konsolowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry mobilne
# | Gra: |
1. | Peacekeeper Elite (specjalna chińska wersja PUBG Mobile, znana również jako Game for Peace) |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |