Crusader Kings 3 z rekordową sprzedażą. Among Us prawie jak Pokemon GO
Analitycy z SuperData podsumowali wyniki cyfrowego rynku gier za wrzesień tego roku. Crusader Kings 3 sprzedawało się szybciej niż jakakolwiek inna pecetowa strategia. NBA 2K21 radzi sobie doskonale pomimo słabych recenzji, a Among Us ma prawie tyle samo użytkowników co Pokemon GO w okresie swojej największej popularności.
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że Crusader Kings III pobiło rekord tempa sprzedaży w kategorii pecetowych strategii, znajdując 1,1 mln nabywców. To lepszy wynik niż wcześniejsze cyfrowe rekordy Total War: Three Kingdoms oraz Sid Meier's Civilization VI osiągnięte w miesiącach premier tych produkcji. Oba tytuły wygenerowały jednak trochę większe przychody niż CK3, gdyż startowały w cenach 59,99 dolara, podczas gdy Crusader Kings III można było kupić za 49,99 dolara.
Najlepiej zarabiającym debiutem września okazało się NBA 2K21, które w dystrybucji cyfrowej rozeszło się w 1,9 mln egzemplarzy. Na konsolach sprzedaż była o 19% wyższa niż w przypadku NBA 2K20, a wpływy z mikropłatności wzrosły o 8% w porównaniu z ubiegłoroczną odsłoną cyklu. Jak widać, grze nie zaszkodziły słabe recenzje – wersja na PS4 posiada średnią ocen na poziomie 68% według serwisu Metacritic.
Udane cyfrowe debiuty zaliczyły również gry Marvel's Avengers (2,2 mln egzemplarzy sprzedanych we wrześniu) oraz Tony Hawk's Pro Skater 1+2 (2,8 mln egzemplarzy). Fakt, że pierwsza z tych produkcji nie zarobiła tyle co NBA 2K21, pokazuje, jak dużo gracze wydają na mikropłatności w koszykarskiej serii 2K Sports.
Z innych ciekawostek warto dodać, że mobilna wersja Among Us miała we wrześniu prawie tak wielu użytkowników jak Pokemon GO w momencie swojej największej popularności, czyli w lipcu 2018 r. Ponadto dużym sukcesem okazało się przejście Rocket League na model free-to-play. Liczba graczy wzrosła prawie trzykrotnie w porównaniu z sierpniem tego roku.
W sumie przychody dystrybucji cyfrowej we wrześniu 2020 roku wyniosły 10,7 mld dolarów, czyli o 14% więcej niż w analogicznym miesiącu 2019 r. Rynek mobilny zanotował wzrost o 9%, pecetowy o 8%, a konsolowy aż o 40%.
- SuperData – strona oficjalna
- Recenzja Crusader Kings 3 – ta gra nie ma konkurencji
- Crusaders Kings 3 w liczbach. Gracze zjedli 1,5 miliona więźniów
Najlepiej zarabiające gry cyfrowe we wrześniu 2020 r.
Gry pecetowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry konsolowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry mobilne
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | Peacekeeper Elite (specjalna chińska wersja PUBG Mobile, znana również jako Game for Peace) |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |