dystrybucja cyfrowa - newsy i ciekawostki (5)
Wiemy, ile EGS wydało na darmowe gry przez 9 miesięcy; sama Subnautica to 5,3 miliona złotych
Miłosz Szubert, 4 maja 2021, 18:20
W dokumentach, które wyciekły przy okazji procesu sądowego pomiędzy firmami Epic Games i Apple, pojawiły się informacje, ile ta pierwsza zapłaciła za produkcje rozdawane za darmo na jej platformie przez pierwsze dziewięć miesięcy tej akcji. Łącznie kwota, którą musiała wydać przez ten okres, jest bliska 12 milionom dolarów.
Steam a monopolistyczne praktyki Valve - jest nowy pozew
Jakub Błażewicz, 30 kwietnia 2021, 14:51
Valve stało się celem kolejnego pozwu. Dokument złożony przez studio Wolfire Games oskarża firmę o antykonkurencyjne regulacje, w tym zawyżanie cen na Steamie oraz marżę 30%.
Microsoft idzie w ślady Epic Games Store i zmniejsza „daninę” od twórców gier
Przemysław Dygas, 29 kwietnia 2021, 17:20
Microsoft Store idzie w ślady Epic Games Store i zaoferuje większe wynagrodzenie twórcom gier. Od 1 sierpnia marża sklepu zmniejszy się do 12%. Dotyczy to jedynie produkcji na PC.
Użytkownicy GOG-a preferują gry single player i RPG. Zobacz statystyki platformy
Karol Laska, 27 kwietnia 2021, 18:48
Firma CD Projekt przedstawiła statystyki dotyczące GOG-a na podstawie raportu za rok 2020. Na ich podstawie można stwierdzić, że platforma poradziła sobie w tym okresie naprawdę przyzwoicie.
Przywróć dawny wygląd PS Store na PC za pomocą prostej sztuczki
Hubert Śledziewski, 25 kwietnia 2021, 15:00
Fani PlayStation, którym nie przypadł do gustu nowy wygląd PS Store, znaleźli prosty sposób na przywrócenie poprzedniej wersji sklepu Sony.
Nowości w sklepie Steam ułatwią wyszukiwanie gier
Jakub Błażewicz, 22 kwietnia 2021, 12:00
Firma Valve wprowadziła kolejne zmiany na Steamie. Tym razem platforma otrzymała nowe funkcje związane z wyszukiwaniem gier.
Sony ulega graczom - PlayStation Store nie zniknie z PS3 i PSV
Jakub Błażewicz, 19 kwietnia 2021, 20:24
Sony wycofało się z planów zamknięcia PS Store na konsolach PlayStation 3 oraz PlayStation Vita. Prezes Jim Ryan potwierdził, że decyzja ta wynika z wysłuchania opinii graczy.
Epic zabezpieczył miliard dolarów na rozwój, w tym 200 mln od Sony
Karol Laska, 13 kwietnia 2021, 16:52
Firma Epic Games otrzymała od swoich inwestorów naprawdę pokaźny zastrzyk gotówki w postaci 1 miliarda dolarów. Na tę kwotę złożyło się między innymi Sony.
Tim Sweeney zadowolony z Epic Games Store. Straty to inwestycja
Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2021, 10:56
Prezes Epic Games – Tim Sweeney - skomentował na Twitterze kwestię tracenia pieniędzy przez platformę Epic Games Store. Jego zdaniem jest to inwestycja, dzięki której sklep rozwija się i dociera do graczy.
Epic Games Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa
Paweł Musiolik, 10 kwietnia 2021, 09:15
Dokumenty sądowe w sprawie Epic Games vs Apple przynoszą mnóstwo interesujących informacji. Okazuje się, że Epic Games Store przynosi jak na razie same straty i nieprędko to się zmieni.
Sony podaje daty i szczegóły zamknięcia PS Store na PS3, PS Vita i PSP
Jakub Błażewicz, 29 marca 2021, 21:32
Firma Sony potwierdziła plany zamknięcia PlayStation Store na starszych urządzeniach. Za kilka miesięcy sklep będzie niedostępny na PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita.
Epic Games Store doda nowe funkcje społecznościowe
Jakub Błażewicz, 18 marca 2021, 09:30
Epic Games Store doczeka się usprawnień. Pierwsze nowości (w tym karty graczy) pojawią się jeszcze w tym miesiącu.
Google Play obniża prowizję, twórcy zarobią więcej. Tim Sweeney krytykuje
Filip Węgrzyn, 17 marca 2021, 12:36
Google, idąc ścieżką Apple, obniża o połowę prowizję dla twórców zamieszczających aplikacje w ich sklepie Google Play. Tim Sweeney, prezes Epic Games, nie jest zadowolony z tej decyzji.
Kupcy tanich kluczy do Windows 10 wzywani przez policję
Witold Ciemierz, 13 marca 2021, 10:43
W ostatnich dniach pojawiły się informacje, że niemiecka policja prowadzi zakrojoną na szeroką skalę walkę ze sprzedawcami tanich, nielegalnych kluczy do Windows 10. Nawet tysiące osób mogły zostać wezwane na przesłuchania.
Red Dead Redemption 2 na PC dwukrotnie popularniejsze niż na konsolach
Adrian Werner, 24 lutego 2021, 12:13
Dzięki styczniowemu raportowi SuperData dowiedzieliśmy się, że w zeszłym miesiącu w Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online grało dwukrotnie więcej osób na PC niż na konsolach.
Oszustwa w gamedevie; oto jak manipuluje się listą życzeń na Steam
Łukasz Stefaniak, 23 lutego 2021, 14:30
CEO DrawDistance – Michał Mielcarek – opublikował tweet, który prezentuje ofertę pozyskiwania wishlist na Steamie za pieniądze. Okazuje się, że lista życzeń stała się źródłem zarobku dla niektórych firm.
Valve odmawia Apple podania danych Steam w walce z Epic Games
Jakub Błażewicz, 19 lutego 2021, 18:05
Valve odrzuciło wezwanie ze strony Apple do podania danych Steama. Miałyby one pomóc w walce kalifornijskiej spółki z Epic Games. Jednakże właściciel platformy uważa, że żądania Apple bynajmniej nie są tak skromne, jak przedstawia to firma.
Premiera chińskiej wersji Steam, czyli 53 gry i brak forum
Przemysław Dygas, 10 lutego 2021, 11:51
Chiny w końcu otrzymały własną wersję serwisu Steam. Ze względu na restrykcje oraz cenzurę jest ona bardzo okrojona.
FIFA króluje w Polsce i Europie. Rośnie znaczenie sprzedaży cyfrowej
Jakub Błażewicz, 8 lutego 2021, 19:01
W 2020 roku wzrósł udział sprzedaży cyfrowej w europejskim rynku gier. FIFA 21 była najpopularniejszą produkcją, dominując w niemal wszystkich krajach w regionie.
Steam z nowym rekordem aktywności. O milion wyższym niż poprzedni
Adrian Werner, 8 lutego 2021, 08:34
Padł kolejny rekord aktywności serwisu Steam. Wczoraj zalogowanych było ponad 26,4 mln użytkowników jednocześnie.
Do Epic Games Store zmierza ponad 100 niezapowiedzianych gier na wyłączność
Paweł Musiolik, 6 lutego 2021, 12:55
Epic Games nie rezygnuje z płacenia za wyłączność gier w swoim sklepie. Przedstawiciel firmy zdradził, że w przygotowaniu jest więcej tytułów ekskluzywnych, niż do tej pory się w nim pojawiło.
Epic Games Store idzie na rekord. Statystyki za 2020 rok nieźle rokują na przyszłość
Karol Laska, 28 stycznia 2021, 19:17
Wiemy, ile wydaliśmy na gry w Epic Games Store w 2020 roku, a także jak wiele kont zostało już założonych na platformie. Wszystko dzięki najnowszemu raportowi.
Cyberpunk 2077 z najlepszą premierową sprzedażą cyfrową w historii
Agnieszka Adamus, 22 stycznia 2021, 22:16
Grupa analityczna SuperData zaprezentowała podsumowanie rynku cyfrowej dystrybucji w grudniu. Wynika z niego, że był to rekordowy miesiąc dla tego segmentu. Swój udział ma w tym między innymi Cyberpunk 2077, który okazał się największym premierowym sukcesem sprzedażowym w historii.
„Gry mogą podrożeć” - Valve odpowiada na zarzuty Komisji Europejskiej
Jakub Błażewicz, 21 stycznia 2021, 09:55
Firma Valve wystosowała oświadczenie w sprawie grzywny nałożonej przez Komisję Europejską w związku z tzw. geoblokadami. Właściciel Steama nie tylko nie zgadza się z wnioskami KE, ale też zwraca uwagę na możliwy wzrost cen gier w mniej zamożnych krajach Unii Europejskiej.
Komisja Europejska nakłada kary na Valve, Capcom i innych wydawców za geoblokady
Jakub Błażewicz, 20 stycznia 2021, 17:21
Komisja Europejska nałożyła karę na firmy Valve, Bandai Namco, Capcom, Focus Home Interactive, Koch Media oraz ZeniMax. Spółki muszą zapłacić łącznie 7,8 mln euro w związku z praktyką stosowania blokad regionalnych na Steamie.
Denuvo Anti-Cheat może stać się standardem na Steam
Bartosz Świątek, 19 stycznia 2021, 10:38
Rozwiązanie do walki z cheaterami firmy Irdeto – Denuvo Anti-Cheat – zostało zintegrowane z narzędziami Steamworks, dzięki czemu deweloperom będzie łatwiej wykorzystać system w swoich grach.
Battle.net czeka spory lifting - Blizzard ogłasza nowy update swojego launchera
Michał Ciężadlik, 15 stycznia 2021, 14:29
Blizzard pracuje nad nową wersją aplikacji Battle.net. Od 14 stycznia świeże funkcje launchera mogą testować użytkownicy z Ameryki Północnej w ramach beta-testów.
Steam: podsumowanie 2020, plany na 2021
Michał Ciężadlik, 14 stycznia 2021, 13:35
Steam opublikował kolejne podsumowanie ubiegłego roku. Tym razem bardziej skupiono się na wymiarze liczbowym - przedstawiono m.in. dane dotyczące graczy.
2020 rok należał do gier free-to-play i mobilnych
Adrian Werner, 7 stycznia 2021, 10:48
Firma SuperData opublikowała analizę wyników cyfrowego rynku gier w 2020 roku. Zdominowały go produkcje free-to-play oraz na urządzenia mobilne.
Steam z nowym rekordem aktywności
Adrian Werner, 3 stycznia 2021, 09:38
Wczoraj serwis Steam ustanowił nowy rekord aktywności. Po raz pierwszy udało się przekroczyć granicę 25 mln zalogowanych użytkowników.
Najchętniej kupowane gry na GRYOnline.pl w 2020 roku
Adrian Werner, 2 stycznia 2021, 09:54
W kolejnej części cyklu podsumowującego 2020 rok w serwisie GRYOnline.pl omawiamy produkcje najchętniej kupowane przez naszych czytelników z użyciem Growej Porównywarki Cenowej (GPC).
Epic Games Store - hotfix naprawia błąd z wysyłaniem ogromnej ilości danych
Jakub Błażewicz, 31 grudnia 2020, 10:52
Siergiej Galjonkin poinformował o wypuszczeniu hotfiksa 11.0.2 dla Epic Games Store, naprawiającego błąd odpowiedzialny za wysyłanie sporej ilości oraz znaczne obciążenie procesora. Nie jest to pełne rozwiązanie, ale wyraźnie poprawia sytuację.
Steam w trakcie Świąt blisko kolejnego rekordu
Paweł Musiolik, 28 grudnia 2020, 13:02
Wspaniały rok dla platformy Steam został zwieńczony kolejnym rekordem. Tegoroczne święta Bożego Narodzenia były najlepsze, gdy popatrzymy na liczbę aktywnych użytkowników.
Launcher Epic Games Store wysyła gdzieś duże ilości danych
Bartosz Świątek, 28 grudnia 2020, 11:24
Doniesienia, które pojawiły się w sieci, sugerują, że klient cyfrowego sklepu firmy Epic Games wysyła gdzieś bardzo duże ilości danych – nawet ponad 514 KB w ciągu godziny. Jeden z użytkowników twierdzi też, że zachowanie aplikacji wpływa negatywnie na temperaturę pracy procesora Ryzen 7 5800X.
Zamknięcie sklepu gry-online.pl
Krystian Orzechowski, 16 grudnia 2020, 15:00
31 grudnia 2020, po 12 latach istnienia, sklep Gry-OnLine kończy swoją działalność. Najważniejsze informacje związane z jego zamknięciem znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Allegro wprowadzi zakaz handlu kontami z grami
Bartosz Woldański, 16 grudnia 2020, 14:11
Allegro ogłosiło istotne zmiany w swoim regulaminie, które zostaną wprowadzone w życie na początku stycznia 2021 roku. Jedną z nich będzie zakaz sprzedaży kont z grami, takich jak Steam, Epic Games Store czy PlayStation Network.
W branży gier liczą się głównie mikropłatności
Adrian Werner, 3 grudnia 2020, 13:28
Najnowszy raport SuperData przyniósł ciekawe informacje. Okazuje się, że prawie 90% przychodów cyfrowego rynku gier przypada na mikropłatności.
Ghostrunner wśród największych premier Steam w październiku
Adrian Werner, 25 listopada 2020, 10:23
Miniony miesiąc był pełny udanych premier w serwisie Steam. Poza dużymi debiutami pokroju Baldur’s Gate 3 czy Star Wars: Squadrons, sukces osiągnęły także małe produkcje indie, takie jak Teardown czy Noita. Nie zabrakło również polskiego akcentu w postaci gry Ghostrunner.
Genshin Impact pokonał m.in. FIFA 21 i Watch Dogs: Legion - dystrybucja cyfrowa w październiku
Adrian Werner, 21 listopada 2020, 08:46
Dzięki raportowi SuperData wiemy, że najlepiej zarabiającą cyfrowo grą października było Genshin Impact. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży takich tytułów jak FIFA 21, Watch Dogs: Legion, Crash Bandicoot 4 czy Star Wars: Squadrons.
Apple idzie na rękę małym studiom. Efekt wojny z Epic Games
Filip Węgrzyn, 19 listopada 2020, 13:57
Wydaje się, że w sporze pomiędzy Apple i Epic Games nastąpił interesujący zwrot. Amerykański kolos technologiczny obciął o połowę podatek w swoim sklepie z aplikacjami, ale tylko niektórym deweloperom. Co ciekawe, Epic Games nie spełnia ustalonych warunków.
Xbox i Call of Duty zużywają rekordową ilość zasobów sieci w Wielkiej Brytanii
Krystian Pieniążek, 12 listopada 2020, 17:21
W dniu, w którym zadebiutowały Xbox Series X/S, w Wielkiej Brytanii odnotowano rekordowe zużycie danych. Na ów wynik złożyło się jednak znacznie więcej czynników, na czele z aktualizacjami do gier z serii Call of Duty oraz pre-loadem Call of Duty: Black Ops - Cold War.
Problemy z Ubisoft Store - AC Valhalla może pojawić się na koncie ze sporym opóźnieniem
Miłosz Szubert, 10 listopada 2020, 11:50
Firma Ubisoft poinformowała o problemie związanym z Ubisoft Store. Otóż cyfrowe fanty zakupione w tym internetowym sklepie, w tym Assassin's Creed: Valhalla, mogą pojawić się na kontach klientów na platformie Ubisoft Connect nawet 24 godziny po dokonaniu transakcji.
Prezes Take-Two nie wierzy w subskrypcję Game Pass
Jakub Błażewicz, 6 listopada 2020, 12:12
Prezes firmy Take-Two Interactive ponownie wypowiedział się na temat usług pokroju Xbox Game Pass. Strauss Zelnick nie wierzy w rozpowszechnienie tego typu subskrypcji, ale – jak twierdzi – ostateczną decyzję podejmą gracze.
Apel graczy do Steam - oznaczajcie gry DRM Free
Jakub Błażewicz, 2 listopada 2020, 18:20
Gracze ponownie dają upust swojej niechęci do zabezpieczeń w grach. Wszystko za sprawą użytkownika serwisu Reddit, który zaproponował, by Steam oznaczał produkcje pozbawione DRM-ów.
Kasując konto na Facebooku, pozbywamy się gier kupionych na Oculus
Bartosz Świątek, 26 października 2020, 14:47
Po integracji kont Facebook i Oculus, decydując się na tymczasowe wyłączenie lub całkowite usunięcie pierwszego z nich, tracimy również dostęp do gier kupionych w przeszłości na drugim.
Crusader Kings 3 z rekordową sprzedażą. Among Us prawie jak Pokemon GO
Adrian Werner, 24 października 2020, 09:57
Analitycy z SuperData podsumowali wyniki cyfrowego rynku gier za wrzesień tego roku. Crusader Kings 3 sprzedawało się szybciej niż jakakolwiek inna pecetowa strategia. NBA 2K21 radzi sobie doskonale pomimo słabych recenzji, a Among Us ma prawie tyle samo użytkowników co Pokemon GO w okresie swojej największej popularności.
Ceny cyfrowych gier na PS5 wyczyszczą nam portfele
Paweł Musiolik, 23 października 2020, 14:36
Cyfrowe wersje gier na PlayStation 5 są drogie. Jeśli ktoś liczył, że uda mu się nie wydać zbyt dużo, to musi wybrać pudełkowe wydania. Choć i w tym wypadku zbyt wielu możliwości nie ma.
130 zarzutów za handel kontami z grami dla mieszkańca Gliwic
Bartosz Świątek, 16 października 2020, 16:31
32-latek z Gliwic jest podejrzany o nielegalne rozpowszechnianie gier w wersji cyfrowej – „sprzedawanie ich wraz z dostępem do konta na portalu aukcyjnym". Funkcjonariusze z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach zebrali materiał dowodowy umożliwiający postawienie mężczyźnie 130 zarzutów.
Epic Games zainspirował Microsoft - sklep Windowsa z nowymi zasadami
Jakub Błażewicz, 9 października 2020, 14:03
Firma Microsoft wprowadziła nowe zasady dla swojego sklepu. Reguły mają zapewnić twórcom swobodę wyboru oraz promować uczciwość i innowację. Zmiany nie dotyczą Xbox Store.
Epic Games, Spotify i inni łączą siły w walce z Apple
Jakub Błażewicz, 26 września 2020, 14:55
Firmy Epic Games, Spotify, Tile i inne utworzyły Coalition of App Fairness do walki z Apple. Organizacja ma promować zdrową konkurencję na rynku dystrybucji cyfrowej i zniesienie marży 30%.