Cyberpunk 2077 z najlepszą premierową sprzedażą cyfrową w historii
Grupa analityczna SuperData zaprezentowała podsumowanie rynku cyfrowej dystrybucji w grudniu. Wynika z niego, że był to rekordowy miesiąc dla tego segmentu. Swój udział ma w tym między innymi Cyberpunk 2077, który okazał się największym premierowym sukcesem sprzedażowym w historii.

Grupa analityczna SuperData opublikowała zestawienie podsumowujące rynek cyfrowej dystrybucji w grudniu. Dane te obejmują nie tylko samą sprzedaż gier, ale także wpływy z mikropłatności. Wynika z nich, że w ubiegłym miesiącu łączne przychody z tej gałęzi branży wyniosły 12 miliardów dolarów, co stanowi rekord w historii notowań. Dużą zasługę w tym wszystkim mają produkcje takie jak Cyberpunk 2077 czy GTA Online.
Największe wzrosty zanotował segment PC. W stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku dział ten rozrósł się o 40%. Do takiego stanu rzeczy przyczyniła się w dużym stopniu premiera rodzimego Cyberpunka 2077. W sklepach digital produkcja rozeszła się szacunkowo w 10,2 miliona kopii (zwroty nie zostały odliczone), będąc tym samym najlepszym cyfrowym debiutem w historii. Co ważne, 80% sprzedanych egzemplarzy było właśnie wersjami przeznaczonymi na komputery osobiste.
Oprócz samych informacji na temat poszczególnych produkcji i łącznych przychodów, opublikowana została lista najpopularniejszych tytułów. Przedstawiona jest ona na grafice poniżej.

Jak widać, mimo kontrowersji związanych ze stanem technicznym, Cyberpunk 2077 zdominował rynek branży w grudniu. Nawet w segmencie konsolowym, w którym problemy okazały się największe, osiągnął on wysoką trzecią lokatę.
Co ciekawe, również Rockstar ma powody do zadowolenia. Opublikowana w grudniu aktualizacja do GTA Online – Cayo Perico Heist – pomimo narzekań części graczy, okazała się ogromnym sukcesem. Dzięki niej produkcja zanotowała najwyższe w historii przychody z mikrotransakcji, a liczba graczy wzrosła o 46% w stosunku do listopada.