Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 czerwca 2020, 09:54

autor: Adrian Werner

Minecraft Dungeons największym debiutem maja

Minecraft Dungeons okazało się najlepszym cyfrowym debiutem maja. Ponadto wielkimi sukcesami okazały się promocje w Epic Games Store pozwalające za darmo zdobyć pełne wersje GTA 5 oraz Civilization 6. Obie gry zanotowały duży wzrost nie tylko liczby użytkowników, ale również przychodów.

Minecraft Dungeons największym debiutem maja - ilustracja #1
Minecraft: Dungeons okazał się dużym sukcesem.

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki rynku gier za ubiegły miesiąc. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że największą cyfrową premierą maja był Minecraft: Dungeons, który przyciągnął 1,8 mln graczy. Jednak model biznesowy produkcji mocno ograniczył jej przychody, powodując, że nie znalazła się nawet w pierwszej dziesiątce najlepiej zarabiających tytułów na PC, a na konsolach zajęła raptem dziewiąte miejsce.

Powody stosunkowo skromnych przychodów ze sprzedaży Minecraft: Dungeons są dwa. Pierwszym jest niska cena (gra sprzedawana jest za 19,99 dolarów), a drugim fakt, że wielu użytkowników pecetów i Xboksa One otrzymało dostęp do tej produkcji w ramach abonamentu Xbox Game Pass. Ta usługa jest jednak jednym z priorytetów dla Microsoftu, więc firma raczej nie ma powodów do narzekań.

Przypomnijmy, że Minecraft: Dungeons zadebiutował 26 maja tego roku, równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch.

  1. Recenzja gry Minecraft: Dungeons – prawie jak Diablo, tylko dla dzieci
  2. Minecraft Dungeons - poradnik do gry
  3. Oficjalna strona gry

Sukcesy darmowych promocji GTA 5 i Civilization 6. Valorant podgryza CS:GO

W raporcie Superdata znalazło się również wiele innych ciekawych informacji o wynikach dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za ubiegły miesiąc. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 10,2 mld dolarów.

Promocja serwisu Epic Games Store pozwalająca za darmo zdobyć pełną wersję Grand Theft Auto 5 okazała się strzałem w dziesiątkę. Dzięki niej liczba grających na PC w GTA 5 i Grand Theft Auto Online w maju zwiększyła się o 245% w porównaniu z kwietniem, a przychody wzrosły ponad dwukrotnie, głównie w ramach mikropłatności. Co jednak ciekawe, mimo to w ubiegłym miesiącu gracze konsolowi zasilili konta twórców czterokrotnie większą kwotą niż pecetowi.

Podobnym sukcesem okazało się rozdawanie za darmo w Epic Games Store pełnej wersji Sid Meier's Civilization VI. Dzięki temu w maju liczba grających wzrosła o 477% w porównaniu z kwietniem. Z kolei przychody z wersji PC zwiększyły się o 52%, w czym pomogło wypuszczenie nowej płatnej zawartości, w tym przepustki New Frontier Pass, która okazała się dużym sukcesem sprzedażowym.

Warto także zwrócić uwagę na 9-procentowy spadek przychodów Counter-Strike: Global Offensive. Analitycy uważają, że głównym powodem tego były zakrojone na szeroką skalę testy wersji beta konkurencyjnego Valorant.

Najlepiej zarabiające gry cyfrowe w maju 2020 r.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

League of Legends

2.

Dungeon Fighter Online

3.

Crossfire

4.

Fantasy Westward Journey Online II

5.

Roblox

6.

World of Warcraft

7.

Counter-Strike: Global Offensive

8.

Fortnite

9.

Call of Duty: Modern Warfare

10.

World of Tanks

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

FIFA 20

2.

Grand Theft Auto V

3.

Animal Crossing: New Horizons

4.

NBA 2K20

5.

Fortnite

6.

Call of Duty: Modern Warfare

7.

Final Fantasy VII Remake

8.

Madden NFL 20

9.

Minecraft: Dungeons

10.

MLB: The Show 20

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Peacekeeper Elite (specjalna chińska wersja PUBG Mobile, znana również jako Game for Peace)

2.

Honour of Kings/Arena of Valor

3.

Roblox

4.

Pokemon GO

5.

Gardenscapes

6.

PUBG Mobile

7.

Candy Crush Saga

8.

Coin Master

9.

Last Shelter: Survival

10.

AFK Arena

  1. SuperData – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej