Xbox i Call of Duty zużywają rekordową ilość zasobów sieci w Wielkiej Brytanii
W dniu, w którym zadebiutowały Xbox Series X/S, w Wielkiej Brytanii odnotowano rekordowe zużycie danych. Na ów wynik złożyło się jednak znacznie więcej czynników, na czele z aktualizacjami do gier z serii Call of Duty oraz pre-loadem Call of Duty: Black Ops - Cold War.
- 10 listopada w Wielkiej Brytanii odnotowano rekordowe zużycie danych internetowych;
- wśród powodów takiego stanu rzeczy wymienia się debiut Xboksów Series X/S, obszerne aktualizacje do gier z serii Call of Duty, a także udostępnienie nierzadko ważących sporo łatek do wielu innych produkcji;
- brytyjscy dostawcy Internetu przygotowują się na podobny scenariusz w dniu premiery PS5.
W zeszły wtorek brytyjska sieć telekomunikacyjna przeszła prawdziwy chrzest bojowy. Jak informuje serwis BBC, 10 listopada wielu tamtejszych dostawców Internetu odnotowało rekordowe zużycie danych przez użytkowników. Co było powodem takiego stanu rzeczy?
Przede wszystkim premiera Xboksów Series X/S, które to urządzenia na „dzień dobry” wymagają pobrania aktualizacji oprogramowania. Podobnie mają się sprawy z wieloma produkcjami przygotowanymi na start konsol nowej generacji Microsoftu; nawet jeśli ktoś zaopatrzy się w ich wersje pudełkowe, nierzadko i tak musi pobrać co najmniej kilka gigabajtów danych (jak ma to miejsce choćby w przypadku gry Assassin’s Creed: Valhalla).
Na tym jednak nie koniec, gdyż tego samego dnia firma Activision udostępniła obszerne patche do gier Call of Duty: Modern Warfare oraz Call of Duty: Warzone, a także umożliwiła tak zwany pre-load Call of Duty: Black Ops - Cold War (które może ważyć nawet 130 GB); jej śladem poszło studio Bungie, publikując sporą, bo zajmującą na dyskach 65 GB łatkę dla Destiny 2. Nie należy też zapominać, że w chwili, w której są pisane te słowa, w Wielkiej Brytanii trwa „lockdown”, co również nie pozostaje bez wpływu na aktywność Brytyjczyków w Internecie.
Liczby, o których mówią dostawcy Internetu, w istocie robią wrażenie. Firma BT odnotowała na przykład szczytowy ruch na poziomie 18 terabitów na sekundę (poprzedni rekord wynosił 17,5 Tb/s), z kolei Virgin Media informuje o wykorzystaniu przez internautów 108 petabajtów danych (108 milionów gigabajtów); mowa o wyniku wyższym o 30 procent od październikowej średniej, a zarazem najwyższym od czerwcowego startu czwartego sezonu w Call of Duty: Warzone.
Co ciekawe, według firmy Openreach wtorkowy ruch w jej sieci w istocie był spory, jednak wciąż było mu daleko do rekordu; mowa bowiem o 174 petabajtach danych, podczas gdy 5 sierpnia, kiedy to debiutował piąty sezon w Call of Duty: Warzone i Call of Duty: Modern Warfare, zużycie danych wyniosło aż 193 petabajty.
Firma City Fibre przekonuje natomiast, że nie tylko wtorek, lecz także środa była bardzo pracowita dla jej sieci; wielu graczy zwyczajnie nie ukończyło jeszcze ściągania wszystkiego, co mieli w swoich kolejkach pobierania. Inna sprawa, że w przyszłym tygodniu w Wielkiej Brytanii ma zadebiutować PlayStation 5 – prezes firmy Zen Internet wierzy, że również wówczas ruch w sieci drastycznie wzrośnie. Czy tak będzie w istocie? Tego dowiemy się 19 listopada; warto przypomnieć, że i u nas pojawi się wtedy nowa konsola Sony.
- BBC – oficjalna strona internetowa
- Xbox Series X – oficjalna strona internetowa
- PlayStation 5 – oficjalna strona internetowa