Capcom sprzedaje cyfrowo już 80% gier
Już 80% gier z logo firmy Capcom kupowane jest cyfrowo, w czym duża zasługa Monster Hunter: World - Iceborne. Wydawca chce jeszcze poprawić ten wynik, ale nie zamierza porzucać pudełek.
Firma Capcom ujawniła, że cyfrowa dystrybucja odpowiada już za sprzedaż 80% egzemplarzy gier z jej logo. Informację tę przekazano podczas spotkania z akcjonariuszami, zwołanego w celu omówienia wyników finansowych.
Co ciekawe, Capcom liczy na więcej. Celem wydawcy jest doprowadzenie do tego, aby 90% sprzedaży odbywało się drogą cyfrową. Firma wie, że pełne przejście na dystrybucję elektroniczną nie jest realistyczne, gdyż część graczy preferuje fizyczne wydania, więc te nie zostaną porzucone.
Capcom podkreśla, że ten trend jest korzystny dla firmy. Dystrybucja cyfrowa pomaga dłużej utrzymać wyniki sprzedaży na wysokim poziomie oraz ułatwia dostarczanie gier do klientów w każdym zakątku świata.
Firma jest mimo wszystko lekko zaskoczona tempem zmian. W zeszłym roku egzemplarze cyfrowe stanowiły 53,3% sprzedanych przez Capcom gier. Wydawca prognozował wzrost do 75,4% w 2020 roku, w czym główną rolę miał odegrać dodatek Monster Hunter: World - Iceborne. To rozszerzenie okazało się spodziewanym sukcesem, a w przebiciu planowanych wyników pomogła pandemia koronawirusa, z powodu której gracze więcej czasu spędzali w domach.
Rosnące znaczenie dystrybucji cyfrowej jest stałym trendem dla całej branży, ale w tej kwestii Capcom mocno wyprzedził peleton. W minionym roku rozliczeniowym (okresie od 1 kwietnia 2019 r. do 31 marca 2020 r). 51% własnych gier Sony na PlayStation 5 sprzedano elektronicznie. W przypadku Take-Two Interactive było to 55%, a Electronic Arts – 49%.
- Oficjalna strona firmy Capcom
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Monster Hunter World - poradnik do gry