Średnio prawie 60 tys. wniosków o zwrot na Steam dziennie
Firma Valve opublikowała raport dotyczący zapytań kierowanych do działu wsparcia technicznego Steam. Jak się okazuje, najwięcej próśb dotyczy zwrotu zakupionych gier - każdego dnia pojawia się średnio prawie 60 tysięcy tego typu wniosków.
- możliwość zwrotu towaru zakupionego w sklepie Steam w ciągu 14 dni od transakcji, o ile był uruchomiony przez mniej niż dwie godziny;
- zwrot DLC możliwy tylko w przypadku nieprzekroczenia dwóch godzin spędzonych z podstawową wersją gry;
- zwrot gier zakupionych w przedsprzedaży w dowolnym czasie przed premierą;
- zwrot za transakcje w grach wydanych przez Valve w ciągu 48 godzin od zakupu, o ile nabyty przedmiot nie został użyty, wymieniony bądź zmodyfikowany.
Od połowy 2015 roku gracze mogą żądać zwrotu za tytuły zakupione poprzez Steam. Niedługo później narzekania poniektórych producentów wyraźnie pokazały, że użytkownicy platformy firmy Valve ochoczo korzystają z nowej funkcji. Potwierdza to najnowszy raport Pomocy technicznej Steam, według którego każdego dnia pojawia się średnio prawie 60 tysięcy próśb o zwrot pieniędzy za gry. Dla porównania – w tym samym czasie napływa około 16 tysięcy zapytań dotyczących wsparcia technicznego, bezpieczeństwa i obsługi transakcji. Nie podano, ile z tego typu wniosków spotyka się z pozytywną decyzją, aczkolwiek w raporcie znalazła się informacja, że ponad 90% tych zgłoszeń zostaje rozpatrzonych w ciągu kilku godzin (od 48 minut do niecałych dwóch godzin według danych dostępnych w chwili pisania tego tekstu). Statystyki możecie śledzić na bieżąco na oficjalnej stronie Wsparcia technicznego Steam.
Popularność tej funkcji nie powinna dziwić, bo mimo pewnych ograniczeń (na przykład braku opcji zwrotu DLC, jeśli graliśmy w podstawową wersję gry dłużej niż dwie godziny) pozwala na przetestowanie praktycznie dowolnej produkcji dostępnej w ogromnej bibliotece Steama. Ponadto samo zgłoszenie jest banalnie proste, a wnioski – jak widać po udostępnionych statystkach – rozpatrywane są w krótkim czasie. Oczywiście można by się kłócić ze stwierdzeniem prezesa Arkane Studios, który brak pecetowego dema Prey uzasadniał właśnie tą opcją, stanowiącą swoisty odpowiednik wersji demo. Niemniej nie dziwi, że możliwość zwrotu ma pojawić się w niemal identycznej formie na platformach Microsoftu, o czym donosiliśmy w połowie zeszłego miesiąca.