autor: Krzysztof Sobiepan
GTA 5 zbliża się do 100 milionów kopii – wyniki finansowe Take-Two
Firma wydawnicza Take-Two podzieliła się wynikami finansowymi za 1 kwartał 2019 roku fiskalnego. Zaskoczeń jest niewiele, ale swoje wyniki ciągle poprawiają GTA V, GTA Online i NBA 2K18. Mimo ogólnego spadku przychodów w siłę rośnie dystrybucja cyfrowa, która zapewniła aż 81% przychodu firmy.
Wszystkie koncerny operujące na giełdzie muszą prędzej czy później wyspowiadać się ze swojej ostatniej działalności akcjonariuszom. Nie inaczej jest w przypadku wydawcy Take-Two, który właśnie podał do publicznej informacji wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2019, zakończony 30 czerwca. W zestawieniu królują GTA V i NBA 2K18, a firma intensywnie szykuje się do premiery Red Dead Redemption II.
Duma i chwała firmy to zarysowane wyżej „pewniaki” Take-Two. Wpis donosi, że gangsterskie Grand Theft Auto V sprzedało się już w blisko 100 milionach kopii (ang. shipped, czyli cyfrowo graczom i fizycznie do sklepowych magazynów). To dynamiczny wzrost z 90 mln raportowanych w grudniu 2017 roku. Wczoraj pisaliśmy zaś o rekordzie NBA 2K18 – najnowszą grę kupiło już 10 mln użytkowników, a cała seria przekroczyła próg 80 mln. Dodatkowo chętnych w dalszym ciągu znajduje WWE 2K18. Z innych wartych uwagi produkcji dobrze radziły sobie także propozycje mobilne: Dragon City, Monster Legends i WWE SuperCard.
W raporcie nie zabrakło paru imponujących „wielkich liczb”. Przychody wyniosły 388 milionów dolarów, co jest wynikiem nieco gorszym w porównaniu do 418 mln w tym samym okresie w zeszłym roku. Dużo ciekawsze są jednak statystyki dotyczące powracających klientów. Zakupy waluty, płatnych DLC i inne mikrotransakcje stanowiły bowiem 62% całkowitego przychodu (poprzednio 41%), co oznacza że inicjatywy podobne do Grand Theft Auto Online nadal są wysoko opłacalne. W siłę rośnie też dystrybucja cyfrowa (zarówno gry, jak i pozostałe zakupy), ze wzrostem z 286 mln do 315 mln i imponującym 81-procentowym udziale w ogóle przychodów firmy. Czysty zysk to zaś 71 mln dolarów.
Zarząd jest też pewny siebie, jeśli chodzi o najbliższą przyszłość. Kwartał oceniony został jako dobry start nowego okresu rozliczeniowego, a wyniki przekroczyły nieco pierwotne oczekiwania. Na jesieni zbliżają się premiery długo oczekiwanego Red Dead Redemption II oraz NBA 2K Playgrounds 2. Z kolei na Dalekim Wschodzie ma wystartować Kerbal Space Program. Debiut odbędzie się na należącej do Tencent platformie WeGame.