Wysyp Chamstwa | Misje w The Sims Średniowiecze poradnik The Sims: Średniowiecze
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Wysyp Chamstwa
Koszt: 3 PM
Podejścia:
- Dyscyplinuj - 20 PZ, 1400 $, 2080 PD, +2 Kultura. Postacie: Bard lub Kapłan Jakubiński.
- Edukuj - 20 PZ, 1400 $, 2080 PD, +2 Kultura. Postacie: Kapłan Piotreański lub Bart.
Dyscyplinuj - Bard
W tym zadaniu spokój Barda zostanie zakłócony przez wieśniaków. Bohater postara się zmienić ich przyzwyczajenia.
W zadaniu czeka nas kilka wyborów, które prowadzą do podobnych rezultatów. W każdej z wersji będziemy musieli wykonać kilka identycznych czynności. Na początku ćwiczymy grę na lutni - klikamy na nią w ekwipunku. [1] Pierwszy wybór:
- "Spróbuję szczęścia przy studni życzeń" - będziemy mogli zażyczyć sobie, aby wieśniacy zniknęli z miasta lub umarli. Życzenie zostanie spełnione. Obie wersje zaprowadzą do tych samych wydarzeń. [2]
- "Po prostu rozmówię się z wieśniakami" - w tym podejściu od razu zabierzemy się za naprawę relacji z wieśniakami. Wersja różni się minimalnie od poprzedniej.
Żeby wypowiedzieć życzenie klikamy na studnię, która znajduje się na rynku - musimy mieć odpowiednio wysokie skupienie, aby prośba została wysłuchana. [1] Wybór dotyczący splunięcia w twarz lub przepędzenia niesfornych chłopów jest dowolny. [2]
Obmycie się wymaga posiadania miednicy - w Karczmie jej nie ma, więc musimy ją kupić. [1] Żeby się napić korzystamy z beczułki. W razie braku napoju warzymy najprostszy z nich. [2]
Studia nad sztukami Szeksburego przeprowadzimy w Archiwum na piętrze Karczmy. Tutaj też napiszemy wiersz (potrzeba do niego inspiracji - znajdziemy je w każdym miejscu lub pytając o nią Simów). [1] Aby opić ofiarę musimy zapamiętać jej imię, a następnie kliknąć na beczułkę i wybrać opcję "podaj napitek". Na liście wskazujemy odpowiedniego Sima. [2]
Dyscyplinuj - Kapłan Jakubiński
Kapłan będzie chciał nauczyć wieśniaków porządku.
W tym zadaniu dwa razy będziemy musieli wygłosić kazanie. Aby to zrobić ustalamy jego godzinę (z poziomu ołtarza), a później stawiamy się w kościele o tej porze i wygłaszamy mowę. [1] Po kazaniu możemy strofować wieśniaków lub powstrzymać emocje - nie ma to wielkiego wpływu na dalsze wydarzenia. [2]
Kolejny wybór pozwala ustalić, czy Kapłan straci cierpliwość, czy zabierze się za poprawianie zwyczajów wieśniaków. [2] Oba przypadki prowadzą do tego samego. Żeby spłukać grubiaństwo korzystamy z miednicy - jeśli jej nie mamy, to robimy zakupy. [2]
Aby przepędzić wieśniaków zaglądamy do menu interakcji "dom" ("przepędź" lub "wypędź"). [1] Po wyznaczeniu ofiary będziemy mogli przekląć lub zabić wybraną osobę. [2]
Edukuj - Bard
W tym Bard spróbuje nauczyć wieśniaków dobrych manier.
W pierwszej części zadanie przypomina wersję Dyscyplinuj - Bard. Niezależnie od pierwszego wyboru dotrzemy do punktu, w którym będzie trzeba zbadać sztuki Szaksburego (w Archiwum), [1] a następnie pofarbować ubrania (w dowolnym kociołku, potrzebujemy beli sukna i pospolitego Trawoziela, dostaniemy je w Kramie Wiejskim) i napisać sztukę (ponownie w Archiwum, potrzebujemy inspiracji, którą można znaleźć klikając w dowolny punkt na ziemi). [2]
Przebranie przywdziejemy z poziomu ekwipunku (klikając na nie). Na koniec będzie trzeba wykonać sztukę - klikamy na scenę w Karczmie. Później musimy wskazać jednego Sima na aktora.
Edukuj - Kapłan Piotreański
Kapłan spróbuje uporać się z wieśniakami po dobroci.
Na początku wygłaszamy kazanie - klikając na ołtarz i wybierając godzinę. Kazanie będzie można wygłosić właśnie o wskazanej porze. [1] Otrzymamy wybór, czy nasz Sim zachowa spokój, czy może będzie się złościł - obie wersje prowadzą do podobnych finałów. Spłukać grubiaństwo można w miednicy w siedzibie prywatnej Kapłana. [2]
Żeby przepędzić wieśniaków zaglądamy do zakładki "dom" ("przepędź" lub "wypędź"). Wskazane cele nawrócimy za pomocą interakcji z zakładki "kapłan" - aby operacja się udała musimy mieć wysokie skupienie. Przebranie dla wieśniaka wybierzemy za pomocą komody (opcja "przebierz wieśniaka w ładne odzienie").