Wędrowny Prorok | Misje w The Sims Średniowiecze poradnik The Sims: Średniowiecze
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Wędrowny Prorok
Koszt: 4 PM
Podejścia:
- Uciszyć Bezbożnika! - 30 PZ, 1125 $, 1600 PD, +2 Ochrona, +2 Kultura, -1 Wiedza. Postacie: Kapłan Jakubiński + Rycerz lub Szpieg, Monarcha + Bard.
- Jedyna Prawdziwa Wiara - 20 PZ, 900 S, 1600 PD, +2 Kultura, +2 Wiedza. Postacie: Kapłan Piotreański + Monarcha.
Uciszyć Bezbożnika - Kapłan Jakubiński + Szpieg
W tej wersji misji Kapłan skonfrontuje się z pewnym prorokiem i obali go we współpracy ze Szpiegiem. Szpieg zajmie się sfabrykowaniem dowodów przeciwko bluźniercy. Pod koniec zadania Kapłan otrzyma też dwie opcje do wyboru - otrucia proroka lub wybaczenia mu i przyłączenia do kościoła.
Na początku zadania Szpieg musi zebrać (lub kupić w Kramie Wiejskim) 2 Nocne cienie i 2 Wilcze Jagody. Nocne cienie znajdziemy zwykle za Kuźnią pod murem lub koło Jaskinii, [1] a Wilcze Jagody w ogrodzie koło Wieży maga. Kapłan: Aby wygłosić kazanie ustalamy jego termin klikając na ambonę i wracamy do niej o wyznaczonej godzinie. [2]
Szpieg: Żeby podsłuchać proroka musimy poczekać, aż wda się z kimś w dyskusję. [1] Szpieg: Kości znalezione przez Kapłana przeanalizujemy w Kwaterach Szpiegów, korzystając z Kącika Wytwórczego. Do analizy potrzeba składników: 3 x Krwawy Mech, 2 x Mądralica, 1 x Wilcza Jagoda. Kupimy je w Kramie Wiejskim. [2]
Szpieg: Zanim okradniemy Proroka (gdy będzie to konieczne) upewniamy się, że nasz bohater ma wysokie skupienie. Porażka może oznaczać, że zostanie on zakuty w dyby lub wtrącony do Padołu (co może skończyć się śmiercią). Innym sposobem jest zapisanie stanu gry przed próbą kradzieży i wczytanie go w razie niepowodzenia. [1] Pod koniec zadania staniemy przed wyborem - otrucia lub rozgrzeszenia proroka. W tym pierwszym przypadku Szpieg musi wykonać Zgubę Proroka (3 x Krwawy Mech). [2]
Gdy zdobędziemy przedmiot udajemy się na polanę i warzymy dowolny syrop w beczułce. Teraz doprawiamy go Zgubą Proroka i podajemy prorokowi. Orędzie Kapłana można ogłosić na tablicy przed jego Katedrą.
Uciszyć Bezbożnika - Kapłan Jakubiński + Rycerz
W tej wersji zadania również zmierzymy się z prorokiem - to zupełnie inna ścieżka fabularna, chociaż powtarzają się w niej pewne motywy. Pod koniec misji Kapłan będzie mógł wybrać, czy zgładzić proroka, czy może włączyć go do kościoła. To jednak okaże się nieskuteczne.
Rola Rycerza jest tutaj dość mała - zajmie się on głównie egzekwowaniem prawa.
Uciszyć Bezbożnika - Monarcha + Bard
Bard: Na początku zadania Bard otrzyma wybór odnośnie źródła inspiracji, ale nie ma on wielkiego znaczenia dla przebiegu zadania. Szukanie inspiracji jest proste - klikamy w dowolnymi miejscu na ziemi lub prosi o nią innych Simów. Poemat napiszemy siadając przy Archiwum Barda (Tawerna). Dobieramy w niej dowolne motywy. [1] Król: Na polanie musimy uwarzyć dowolny napitek i podać go któremuś z uczniów. [2]
Bard: Belę sukna i 3 garści Trawoziela kupimy w Kramie Wiejskim. Sukno farbujemy w dowolnym kociołku. [1] Król: Aby podsłuchać proroka przywdziewamy ubranie przygotowane przez Barda. [2]
Król: Prawo przeciw naturze napiszemy na Stole Skryby. [1] Bard: Muzyk będzie mógł napisać dwie sztuki - wybór nie ma wielkiego wpływu na fabułę zadania, ale wiąże się z koniecznością zestawienia innych inspiracji w komedii. To, jakie motywy trzeba połączyć, wypisano w zadaniu misji. Jeśli brakuje nam, któregoś z nich po prostu szukamy inspiracji (klikając na ziemię w różnych lokacjach). [2]
W ostatniej scenie trzeba wystawić sztukę - żeby to zrobić werbujemy dowolnego Sima na aktora (opcja jest w zakładce Bard).
Jedyna Prawdziwa Wiara - Kapłan Piotreański
Aby ogłosić prawdy wiary korzystamy z podestu, na którym swoje nauki wykładał także prorok. [1] Nijaki bochen chleba można upiec w Sali Przyjęć (w bocznym pomieszczeniu). Po wytworzeniu pieczywa chowamy je do ekwipunku. [2]
W pewnym momencie misji musimy poprosić o audiencję u Króla - trzeba zaprzyjaźnić się z jego doradcą, a potem opłacić 100 Simoli w Szkatule Pocztowej. [1] Żeby wyzwać proroka na pojedynek wiary musimy dla odmiany pogorszyć z nim relacje. [2]
Kiedy dostaniemy zadanie podniesienia popularności Piotrean, po prostu skupiamy się na innych celach - zaliczenie ich jest równoznaczne z rozreklamowaniem kościoła. Pod koniec zadania wejdziemy w posiadanie magicznych soczewek - zakładamy je, aby wymodlić cud.