Misja 4 - Kolyma Castle (cz.6) | Conflict Denied Ops poradnik Conflict: Denied Ops
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Kiedy już pozbyłeś się większości przeciwników możesz przywołać do siebie Gravesa (z doktorkiem). Ten agent powinien natychmiast przystąpić do wykonywania nowego zadania, czyli zniszczenia (dwóch) wyrzutni pocisków plot. (Destroy the SAM Sites) umieszczonych wokół strefy ewakuacji i uniemożliwiających sojuszniczemu śmigłowcowi lądowanie. Pierwsze stanowisko takich rakiet jest tuż obok, po lewej [#61]. Podbiegnij Gravesem do czerwonego kółka nieopodal wyrzutni i podłóż tam ładunek wybuchowy wciskając spację gdy u dołu ekranu pojawia się odpowiedni monit. Czynność tę możesz wykonać osobiście kierując Gravesem, albo też rozkazać mu jej wykonanie gdy sterujesz Langiem. Zakładając ładunek wybuchowy Graves pozostaje zupełnie bezbronnym przez kilka sekund - osłaniaj go wówczas drugim z agentów. Spiesz się z minowaniem by zdążyć przed przylotem... wrogiego śmigłowca.
# 61
| # 62
|
Kilka chwil za Gravesem powinien się też zjawić dr. Pessich, który - nie pomny zupełnie, że wokół świszczą kule! - ruszy do baszty po lewej. Dobrze byłoby więc aby nie było już w niej żadnych wrogów! [#62]. Natychmiast ruszaj za naukowcem, przywołując do siebie także drugiego z operatorów. Wszyscy razem skryjcie się w wieży przed nadlatującym wrażym helikopterem.
Doktorek przykucnie gdzieś w kącie. W środku znajdziesz skrzynię z amunicją - zabierz z niej kilka granatów do swojego granatnika podwieszanego, a potem wdrap się po drabince widocznej obok jajogłowego na górne piętro baszty [#63].
# 63
| # 64
|
Jeśli któryś z agentów FSB utrzymał się przy życiu to pewnie teraz obsadzi karabin maszynowy zamontowany w jednym z okien. Alternatywnie możesz nakazać uczynienie tego drugiemu operatorowi CIA, lub ustawić go w sąsiednim oknie albo przy drzwiach [#64].
Lang powinien spróbować zestrzelić krążący nad waszą pozycją śmigłowiec. W suficie jest sporej wielkości dziura, przez którą widać wrażliwy brzuch przelatującego helikoptera - można w niego wówczas przywalić z granatnika podwieszanego [#65].
# 65
| # 66
|
Helikopter systematycznie robi ci nad głową kółka. Ostrzeliwuj go z okiennic, przez które akurat go zobaczysz. Proponuję strzelać z granatnika podwieszanego, z którego znacznie łatwiej jest trafić niż z granatnika ppanc. (rakiety wykazują przedziwne tendencje do zmieniania trajektorii swojego lotu tuż przed... trafieniem w cel) [#66]. Kilka bezpośrednich trafień z granatnika podlufowego i wraży śmigłowiec spadnie na ziemię w częściach i w miłej dla oka eksplozji. Gdyby jednak jeszcze fruwał choć już wystrzelałeś się z granatów, dobij przeciwnika długachną serią z karabinka, albo zeskocz/zejdź na dół i pogrzeb w skrzyni w poszukiwaniu amunicji do granatnika.
Kiedy już uporałeś się z latającym przeciwnikiem pora zniszczyć drugie (i ostatnie) stanowisko rakiet plot. Proponuję wyruszyć do niego tym razem Gravesem (tylko on zna się na saperce, Lang jest w tej materii głupi jak kilo gwoździ), drugiego z agentów zostawiając w baszcie przy oknie wychodzącym na mur otaczający ten zamkowy dziedziniec. Uważnie wypatrując wrogów zmierzaj Gravesem do stanowiska rakiet [#67].
# 67
| # 68
|
Zapewne natkniesz się na kilku w pobliżu wyrzutni [#68]. Rozpraw się z nimi grzejąc do nich z podwieszanej strzelby, możesz też obrzucić nieprzyjaciół granatami ręcznymi. Jakiś gagatek może spróbować dostać się do wieży, którą będziesz miał z lewej - postaraj się go odstrzelić choćby i na schodach prowadzących do środka baszty. Gdy okolica zostanie oczyszczona z niedobruchów zbiegnij do wyrzutni.