Misja 1 - Santa Cecilia Monastery (cz.5) | Conflict Denied Ops poradnik Conflict: Denied Ops
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Zobaczysz okno, z którego rozciąga się piękny widok na przyklasztorny teren [#49].W oddali i trochę bardziej na prawo stoi bojowy wóz piechoty BWP-1, który obaj agenci muszą "zwinąć" (Steal the BMP-1) , by w nim wydostać się z klasztoru przez silnie strzeżoną główną bramę. Również na prawo, ale bliżej i poniżej wyjścia/okna, w którym klęczy Graves, dostrzeżesz zapewne stanowisko nieobsadzonego wielkokalibrowego karabinu maszynowego (wkmu). Możesz od razu spróbować się do niego dostać by zrobić z wkmu użytek, ale na razie proponuję zamiast tego zacząć zdejmować wrogów tradycyjnie, zabijając ich z karabinu wyborowego.
# 49
| # 50
|
Postaraj się najpierw unieszkodliwić operatorów (strzelców) wkmów [#50]. Niektóre stanowiska znajdują się przy eksplodujących beczkach więc możesz urządzić sobie fajerwerki. Rozglądaj się po placu poniżej i zdejmuj po kolei wszystkich niedobruchów, których dojrzysz w okularze celownika optycznego.
Uważaj jednak, bo gdy twoja pozycja zostanie wykryta, jakiś delikwent może spróbować się do ciebie dostać wbiegając po schodach znajdujących się po lewej [#51].
# 51
| # 52
|
Można oczywiście w końcu zeskoczyć na dół i dostać się do wspomnianego wkmu [#52]. Operowanie nim jest jednak deko utrudnione ze względu na sknocone sterowanie więc może być trudno trafić z niego w cokolwiek.
W tym samym czasie gdy Graves toczy boje z nieprzyjaciółmi, Lang również nie powinien siedzieć bezczynnie przy bramie z obrazka #46, lecz ruszyć kumplowi z pomocą. Najpierw szybko zdejmij zawodnika, który zajął pozycję na prawo i powyżej, na tej zrujnowanej ścianie [#53]. Kiedy już razem z Gravesem uporacie się z nieprzyjaciółmi na placu pora ruszać do transportera BWP-1, który widać przy jednym z bunkrów (pojazd wskazywany jest na ekranie niebieskim znacznikiem).
# 53
| # 54
|
Przełącz się na Gravesa i każ Langowi zasiąść na miejscu kierowcy wskazując celownikiem BWP-1 i klikając PPM [#54]. Sam zajmij miejsce celowniczego armaty i sprzężonego z nią karabinu maszynowego, podchodząc do pojazdu i wciskając odpowiedni klawisz.
Następnie ruszaj w kierunku głównej bramy wyjazdowej z klasztoru - BWP-1 prowadzisz klawiszami WSAD, armatę naprowadzasz na cel poruszając myszką. Oczywiście gdy obaj agenci siedzą w transporterze można wykonywać te dwie czynności naraz i nie ma potrzeby przełączać się Altem pomiędzy stanowiskami kierowcy i celowniczego. Jadąc w kierunku głównego wyjścia obróć wieżę BWP-1 w lewo by szybko rozwalić chłoptasia z granatnikiem ppanc., który pojawi się na ścianie po lewej [#55]. Następnie przełącz się na armatę i zniszcz samochód rozkraczony w głównym wyjściu by utorować sobie drogę.
# 55
| # 56
|
Opuszczając przez główną bramę teren klasztoru uważaj na kilku niedobruchów, którzy najpewniej wyskoczą z prawej - szybko ich rozstrzelaj [#56].
Przystań w tej bramie i zacznij eliminować po kolei innych wrogów, których dostrzeżesz także przed sobą. Po chwili powinien zjawić się amerykański śmigłowiec szturmowy Apache AH-64 i pomóc ci odrobinę [#57]. Ruszaj za nim skręcając w lewo.
# 57
| # 58
|
Czasami łatwiej jest rozjeżdżać Wenezuelczyków zamiast do nich strzelać, klnąc przy tym na skiepszczone naprowadzanie armaty [#58]. Staraj się likwidować w pierwszej kolejności piechurów, u których widzisz na plecach czerwone głowice rakiet przeciwpancernych (do granatników RPG-7) - oni stanowią przecież największe zagrożenie dla twojego dosyć słabo opancerzonego pojazdu. Pamiętaj też by od czasu do czasu, gdy akurat nikt cię nie niepokoi, zapisywać sobie grę.
Jedź za śmigłowcem likwidując za górką stanowisko jakiegoś wkmu i kolejnego za drugim wzniesieniem po lewej - najlepiej ogniem armaty BWP-1 [#59]. Wkmy te prują amunicją ppanc. więc staraj się je dosyć szybko uciszać.
# 59
| # 60
|
Za kolejną górką czeka cię trochę trudniejsza walka. Zjawi się mianowicie wenezuelski śmigłowiec szturmowy, którym jednak powinien zająć się amerykański Apacz. Ty jednak możesz się teraz zrewanżować amerykańskiemu pilotowi za jego wcześniejszą pomoc ostrzeliwując wenezuelskiego Mi-24 z kaemu lub armaty [#60]. Przede wszystkim jednak powinieneś skupić swoją uwagę na wrogim BWP-1, który nadjedzie doliną z naprzeciwka. Możesz wyjeżdżać na niego zza swojej górki by oddać do niego strzał z armaty i cofać się na czas załadowania kolejnego pocisku - i tak aż do skutku, czyli do chwili gdy trafisz nieprzyjaciela niszcząc go. Ale możesz też po prostu poczekać za swoją górką zdając się znowu na sojuszniczego Apache'a - ten powinien zająć się wenezuelskim transporterem gdy skończy z Mi-24. Po rozprawieniu się z przeciwnikami ruszaj przed siebie, ostrzeliwując z armaty wukaem lub dwa przy jakiejś chatce z kamienia w oddali.