Misja 4 - Kolyma Castle (cz.2) | Conflict Denied Ops poradnik Conflict: Denied Ops
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Teraz możesz zza niej (z boku lub ponad nią) wystawić tylko swój karabin wyborowy i zacząć wysyłać do lepszego świata nieprzyjaciół pilnujących bramy prowadzącej do dalszej części zamku, których dojrzysz w panujących ciemnościach (dlatego by ułatwić sobie to zadanie włącz noktowizor) [#13]. Najpierw proponuję zdjąć gościa, którego z trudem wypatrzysz na prawo od głównej bramy, w tym większym, ciemnym oknie z balkonikiem. Potem połóż delikwenta kręcącego się przy wrotach. Następnie kolej na wartownika na murze na lewo od bramy (stoi niedaleko stanowiska karabinu maszynowego). Na koniec najprawdopodobniej będziesz musiał wyeliminować jeszcze jednego zawodnika, przechadzającego się już całkiem na dole, w wyschniętej fosie pod murem zamczyska. Zauważ wejście do kanału skrajnie po lewej.
# 13
| # 14
|
W tym samym czasie Lang, który znajduje się poziom niżej, może podkraść się do jakiś skrzynek porzuconych na wprost głównej bramy zamkowej i w sporej od niej odległości [#14], by na wszelki wypadek ubezpieczać zza nich Gravesa bawiącego się na górze w Wilhelma Tella. To tak na okoliczność gdyby coś poszło źle i któryś ze strażników wszczął alarm. Jeśli jednak będąc w skórze Gravesa strzelasz celnie, to po wyeliminowaniu wszystkich nieprzyjaciół przy bramie bezczynny do tej pory Lang może pobiec na lewo.
Zbiegnij tym agentem w prawo mijając po drodze ognisko w beczce - za nim znajdziesz wspomniany wcześniej kanał prowadzący pod zamek [#15].
# 15
| # 16
|
Graves może w tym czasie zeskoczyć na dół i podbiec do głównej bramy by ją zniszczyć, podkładając pod wrota ładunek wybuchowy [#16]. Nie po to jednak bawiliśmy się w cichą eliminację niedobruchów aby teraz robić larum wysadzając bramę w powietrze - zamiast tego proponuję więc wysłać Gravesa śladami Langa (czyli do kanału).
W tunelu być może zaistnieje konieczność pozbycia się dwóch wartowników tutaj się szwendających [#17]. Gdy to zrobisz idź w prawo, jak prowadzi jedyna droga.
# 17
| # 18
|
Dotrzesz do drabinki prowadzącej na górę, na zamek. Jest całkiem możliwe, że zbliżając się do niej usłyszysz dochodzące z góry pogwizdywanie [#18].
Szybko wespnij się po drabince i zaczekaj obok niej z wytłumionym pistoletem w dłoni na delikwenta, który załatwia pilną potrzebę w znajdującej się nieopodal toalecie [#19]. Po wykończeniu go (gdy będzie wychodził) ruszaj w prawo.
# 19
| # 20
|
Dotrzesz do pary drzwi (checkpoint): te po lewej prowadzą na zamkowy dziedziniec (na razie może stanąć przy nich tylko Lang), zaś te z prawej prowadzą do głównej bramy (pilnujących jej strażników już wykończyłeś) [#20]. Do głównych wrót zamkowych proponuję wysłać Gravesa (Lang cały czas czeka tutaj). Twoje zadanie polega teraz na zbadaniu bazy Morczenki (Investigate Morchenko's Base) i jego działalności na tym zamku, oraz "wyniuchaniu" co łączy tego niedobrucha z gen. Ramirezem.
Przy głównej bramie Graves znajdzie małe drzwi - przejdź przez nie, likwidując ewentualnie delikwenta, który może nadbiec [#21]. Idź tak, jak prowadzi korytarz.
# 21
| # 22
|
Dotrzesz do kolejnych drzwi prowadzących, podobnie jak te, przy których stoi Lang, na zamkowy dziedziniec [#22]. Otwórz je ostrożnie i zacznij zdejmować (korzystając na przemian z karabinu wyborowego i pistoletu) zawodników, którzy wejdą pod lufę. Jeden (zaalarmowany) może zbiec pobliskimi schodami (znajduje się przy nich przycisk alarmu), by sprawdzić kto otworzył drzwi. Kolejnego powinieneś dostrzec w okiennicy w oddali i powyżej. Następny może stać na drugim planie, gdzieś przy zamontowanym na ścianie drugim włączniku alarmu - jeśli facet się kapnie co się dzieje staraj się go szybko zdjąć zanim narobi rabanu. Przy drugich drzwiach (na lewo od pozycji Gravesa) powinien czyhać Lang.
Staraj się by on także dostał się jednocześnie z Gravesem na dziedziniec (chowając się za jakimiś skrzyniami) i pomógł koledze zlikwidować wrogów pałętających się przy ciężarówce zaparkowanej pośrodku placu [#23]. Lang ma stąd dobry podgląd na przycisk alarmu zamontowany na ścianie pod oknem na wprost, nad schodami. Po strzelaninie, gdy położyłeś już wszystkich włóczących się tutaj wrogów, ruszaj tymi schodami na górę.
# 23
| # 24
|
Na górze skręć w prawo i wejdź na zamek, likwidując ewentualnie wchodzących ci w paradę żołdaków [#24].