Misja 10 - Military Command Base (cz.3) | Conflict Denied Ops poradnik Conflict: Denied Ops
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Dotrzesz do wyjścia na zewnątrz, z którego widać sąsiedni budynek (to właśnie w nim znajduje się centrum łączności Ramireza) z szerokim wejściem doń [#25]. Piorunem rozwal gościa nad wejściem, a chwilę potem jednego lub kilku delikwentów pchających się z prawej. Gdy tylko wbiegniesz do tego sąsiedniego budynku powinien zjawić się amerykański śmigłowiec szturmowy z zamiarem ostrzelania go rakietami.
# 25
| # 26
|
Szybo uciekaj więc z powrotem na zewnątrz i przyjrzyj się pięknej eksplozji [#26]. Nie stój jednak zbyt długo jak kołek bo za chwilę nastąpi kontratak żołnierzy wroga!
Wybiegną oni z prawej, z małego wejścia do sąsiedniego budynku. Szybko zlikwiduj ich razem z Gravesem [#27]. Jeśli wycofujesz się w poszukiwaniu osłony przed kulami nieprzyjaciół uważaj gdzie pakujesz tyłek, bowiem w budynku, w który wcześniej trafiła rakieta śmigłowca, konkretnie w korytarzach, pojawi się dwóch gagatków, którzy przeżyli eksplozję! Rozwal więc najpierw ich, ukryj się wewnątrz i dopiero zajmij się kolesiami na zewnątrz.
# 27
| # 28
|
Możesz też nie wycofywać się do budynku, w którym było centrum łączności lecz wejść na niego po schodach, które na obrazku #26 są po lewej (najlepiej zrobić to jeszcze wtedy gdy sojuszniczy śmigłowiec przymierza się do odpalenia rakiety). Po eksplozji szybko wejdź do środka, pod zniszczoną antenę i poszukaj stanowiska karabinu maszynowego. Chwyć się za niego i... jesteś gotowy odeprzeć późniejszy kontratak wroga [#28]. Po jego odparciu otrzymasz nowe zadanie - spotkania się z oddziałem Rangersów (Randezvous with 75th Rangers) , którzy pomogą ci dobrać się w końcu do skóry szalonego gen. Ramireza bronionego przez fanatycznie mu oddanych komandosów z jednostki specjalnej "El Jaguar". Jeśli potrzebujesz uzupełnić amunicję to skrzynię znajdziesz w... centrum łączności pod sobą. Zbiegnij na dół, wydostań się na zewnątrz i wespół z drugim agentem ruszajcie w lewo, do małego wejścia do sąsiedniego budynku (z którego wybiegali przed chwilą Wenezuelczycy).
Korytarzem i schodami w dół dotrzesz - po drodze włączając noktowizor) do pomieszczenia, z którego rozchodzi się kilka dróg [#29]. Przez megafon odezwie się Ramirez, który już całkiem ześwirował i ma zamiar potraktować was chemią. Twoim następnym zadaniem jest rozbroić bombę chemiczną (Disarm the Chemical Weapon) , którą facet uzbroił. Masz na to 15 minut, zegar zaczął już tykać. Może więc od teraz wklejając obrazki skupię się tylko na opisaniu najkrótszej drogi prowadzącej do miejsca składowania tejże broni chemicznej by zachować jaką taką czytelność tej solucji. Zaczynajmy. Nie zawracaj sobie głowy schodami po lewej prowadzącymi na górę - to ślepa uliczka. Zamiast tego biegnij w prawo - za skrzyniami znajdziesz kilka stopni prowadzących na dół, do korytarza.
# 29
| # 30
|
W korytarzu zastrzel kilku wrogów, którzy się na nim pojawią. Lang dysponujący większą siłą ognia bo uzbrojony w kbkm idzie przodem [#30]. Korytarz kończy się sporym pomieszczeniem, w którym zabarykadowało się za przewróconym stołem kilku kolejnych przeciwników. To najkrótsza droga. Zanim jednak pobiegniesz na wprost warto zostawić jednego z agentów na tym korytarzu, tak by miał na oku odnogę prowadzącą w lewo (na obrazku za Langiem jest skrzyżowanie) - w niej również może ktoś się pojawić zachodząc was od tyłu.
Drugim agentem wtargnij do wspomnianego wcześniej pomieszczenia [#31]. Za przewrócony stół, pod kolumny, możesz np. rzucić granat ręczny, szybko obróć się też w prawo i zastrzel faceta poniżej. Upewnij się, że ci po lewej, za barykadą nie żyją. Następnie przeskocz przez stół po lewej i zbiegnij po schodach na dół (albo dostań się tam przeskakując przez barierkę).
# 31
| # 32
|
Biegnij do żołnierza, którego zobaczysz w wyjściu po lewej - to amerykański Ranger [#32]. Przywołaj do siebie Langa - gdybyś go wysłał inną drogą a ten pechowo dostał gdzieś w baniak musiałbyś go teraz szukać i aplikować zastrzyk - a to wszystko strata czasu.
Zamiast więc zwiedzać bazę zasuwajcie prosto do Rangera [#33]. Ów po krótkiej wymianie zdań ruszy schodami na górę, wybiegając po chwili na zewnątrz (a wy za nim).
# 33
| # 34
|
Tu już pozostali Rangersi walczą z wrogiem, który broni się w sąsiednim budynku. Po kilku sekundach powinien się jednak po raz kolejny zjawić amerykański Apache i dać ostro popalić wenezuelskim obrońcom [#34]. Gravesem doskocz za głaz po lewej, wystaw w bok rękę ze spluwą i zdejmuj tych przeciwników, którzy przetrwali nalot, przede wszystkim gościa za karabinem maszynowym w oknie na piętrze budynku. Lang może wówczas - ubezpieczany przez Gravesa - ruszyć pod budynek (trzymając się lewej strony i ewentualnie rzucając wcześniej granat dymne by ukryć swój ruch).
Wtargnij do środka budynku słabiej bronionym lewym wejściem i zajdź obrońców przy sąsiednim wyjściu z boku [#35]. Chwilę później zlikwiduj kolesia, który pokaże się z lewej. Kiedy ich zastrzelisz zawołaj towarzysza broni, przybiegną też Rangersi. Wszyscy ruszajcie w lewo, do schodów/korytarza biegnącego w dół.
# 35
| # 36
|
Lang zasuwa przodem - zbiegaj nie marnując czasu i nie oglądając się za siebie. No może nie tak dosłownie - nie wypróbowałem tutaj tego patentu ale może warto byłoby jednak od czasu do czasu rzucić za siebie minę przeciwpiechotną, skoro wybraliśmy wcześniej najkrótszą drogę, z pewnością zostawiając za sobą kilku żywych przeciwników. Być może połamią sobie oni nogi na minach próbując nas dogonić. Na dół zbiegaj nie zatrzymując się i prując cały czas z karabinka maszynowego Langa (z biodra) (checkpoint). Wykańczaj kolejnych nieprzyjaciół (będzie ich najprawdopodobniej trzech) wyskakujących ci pod lufę [#36]: nie warto chyba bawić się w rzucanie granatów czy puszczać przodem Rangersów - zegar cały czas tyka.