13. Wiedźmin. Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Spis treści
13. Wiedźmin
Domyślam się, co wielu z Was powie – że to tylko ten nasz niewyżyty patriotyzm, że Wiedźmin „obiektywnie” wcale nie zasługuje na tak wysoką lokatę. Owszem, patriotyzm też tu odegrał niemałą rolę - bo niech każdy sam się zastanowi, w ilu cRPG-ach mogliśmy cieszyć się tak wspaniałym słowiańskim klimatem? Po wieloletnich perypetiach CD Projekt RED w 2007 roku wypuścił jedną z pierwszych (obok chociażby Painkillera) nowożytnych gier, której nie tylko nie musieliśmy wstydzić się na Zachodzie, ale wręcz przeciwnie – którą mogliśmy chwalić się wszem i wobec i bić się w pierś, że to nasze, prosto znad Wisły. Ba, nawet Andrzej Sapkowski, który nie słynie ani z wyjątkowo sympatycznego usposobienia, ani ze szczodrości w sypaniu pochwałami, wydaje się zadowolony z jakości gry powstałej na podstawie jego prozy – no, a przynajmniej z tych jej kawałeczków, jakie zostały mu pokazane, bo „AS” polskiej fantastyki niestety nie przejawia wielkiego zainteresowania grami wideo (by nie rzec, iż ma je w poważaniu). Tak czy inaczej, Wiedźmin wielkim sukcesem jest i basta.