14. Betrayal at Krondor. Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Spis treści
14. Betrayal at Krondor
Jeszcze jeden arcyklasyk, którego po prostu nie mogło zabraknąć w tym rankingu. Na pierwszy rzut oka Betrayal at Krondor to kolejna gra, której cała charakterystyka może zawrzeć się w sformułowaniu „pierwszoosobowe cRPG w realiach fantasy z turowym systemem walki”. Jednak ta produkcja studia Dynamix z 1993 roku wyróżnia się na tle konkurentów wieloma cechami. Po pierwsze, gdy dochodzi do starcia, kamera „wyskakuje z oczu bohaterów na zewnątrz, a gracz przesuwa postacie po polu walki, wydając im rozkazy. Po drugie, rozgrywka toczy się w całkowicie trójwymiarowym środowisku, a ruch jest swobodny, podobnie jak opisanym parę stron wcześniej Might and Magic VI. Wreszcie po trzecie, narracja w grze toczy się w sposób przypominający do złudzenia książkę – każdej sytuacji, czy to przeszukiwanie zwłok, czy rozmowa z karczmarzem, towarzyszy opis wyglądający jakby wyrwano go z powieści fantasy... Co nie jest wcale takie zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę, że akcja Betrayal at Krondor toczy się w świecie znanym z Sagi o wojnie światów autorstwa Raymonda E. Feista. Krótko mówiąc, rodzynek. Szkoda, że nie doczekał się godnego spadkobiercy.