12. Gothic II. Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Spis treści
12. Gothic II
Gothika II najprościej byłoby opisać jako „jedynkę do kwadratu” – ale nie godzi się zbywać wielką grę tak zdawkowym frazesem. Drugie dzieło studia Piranha Bytes, wydane w 2002 roku, jest w ogólnych założeniach bardzo podobne do poprzedniczki. To wciąż trzecioosobowy cRPG, w którym bohater już po pierwszym starciu z byle jakim wrogiem okazuje się mało bohaterski, świat i jego mieszkańcy budzą szacunek swoim autentyzmem, fabuła jest w dużym stopniu elastyczna i nieliniowa, a sterowanie potrafi doprowadzić do szewskiej pasji, zanim się je ogarnie. Największa zmiana zaszła w rozmiarze udostępnionego obszaru – ponownie odwiedzimy Górniczą Dolinę, jednak tym razem stanowi ona zaledwie ćwiartkę dostępnego terenu. Niemcy pokusili się też o lekkie podszlifowanie grafiki. Końcowy rezultat? Więcej tego samego, ale podanego ze znacznie większym rozmachem. Niestety, 2002 to przedostatni rok, w którym Gothic święci triumfy – rok później seria osiągnie szczyt potęgi wraz z premierą Nocy Kruka, a potem... Potem zacznie się powolny regres, zakończony upadkiem cyklu w rękach Spellbound.