19. System Shock 2. Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Spis treści
19. System Shock 2
Gdy dziś patrzę na serię BioShock, bogatszy o doświadczenie z omawianą tu grą, ogarnia mnie żal. Żałuję, że Ken Levine tak bardzo spłycił swój dorobek, dochowując wierności jedynie szeroko pojętej konwencji duchowego przodka swojej ostatniej hitowej serii, a porzucając jego gatunek na rzecz strzelaniny – pogłębionego o sporo nietypowych elementów rozgrywki, ale jednak strzelaniny. Tym samym System Shock 2, wyprodukowany przez Looking Glass Studios ze wsparciem Irrational Games w 1999 roku, pozostaje po dziś dzień zjawiskiem unikatowym. Co prawda, pierwszoosobowych gier cRPG z silnym pierwiastkiem akcji nie brakuje, jak chociażby opisany dwie strony temu Deus Ex, lecz raczej nie zdarza się, by taka produkcja starała się być zarazem survival horrorem... Ech, wielka szkoda, że Bethesda skasowała Preya 2, biorąc pod uwagę, że z gry tej na pewnym etapie jej planowania chciano uczynić nieformalnie System Shock 3. Ale wierzę, że jeszcze kiedyś doczekamy się godnego kontynuatora tego wczesnego dorobku Kena Levine’a.