Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Newsy i ciekawostki na temat Baldur's Gate 3

Popularność Baldur's Gate 3 nie spada, a wręcz rośnie. Jeden z najlepszych RPG-ów w historii zdobywa kolejnych fanów nawet w Watykanie

Jakub Błażewicz, 19 listopada 2024, 12:22

Baldur's Gate 3 nie traci na popularności. RPG Larian Studios nadal przyciąga tłumy graczy i nowych nabywców.

Twórcy Baldur’s Gate 3 nie widzą sensu w masowym zatrudnianiu deweloperów, twierdzą pracownicy Larian Warsaw

Jakub Błażewicz, 15 listopada 2024, 15:35

Larian Studios nie zamierza masowo zatrudniać nowych pracowników, mimo założenia nowego oddziału w Warszawie.

Gracze Baldur’s Gate 3 instalują nawet po 100 modów na konsolach. Larian musiał zareagować

Zuzanna Domeradzka, 14 listopada 2024, 18:29

Larian Studios szykuje hotfix do Baldur’s Gate 3 na konsole, skierowany do miłośników modyfikacji. Twórcy zalecają ograniczenie się w ich instalacji do czasu wypuszczenia stosownej łatki.

Baldur's Gate 3 w 4K i 60 klatkach na PlayStaton 5 Pro. Larian chwali się aktualizacją, ale jest tu jeden haczyk

Marcin Bukowski, 7 listopada 2024, 18:16

Baldur’s Gate 3 otrzymało aktualizację ulepszającą grę pod kątem PlayStation 5 Pro. Posiadacze nowej konsoli Sony zagrają w 4K w 30 lub 60 fps-ach.

Podczas gdy twórcy Baldur's Gate 3 chwalą się popularnością modów, serwis NexusMods aktualizuje politykę dotyczącą płatnych kreacji graczy

Adrian Werner, 31 października 2024, 14:31

Oficjalne wsparcie dla modów do Baldur's Gate 3 okazało się strzałem w dziesiątkę. Natomiast serwis NexusMods postanowił rozwiać wątpliwości związane z płatnymi modyfikacjami.

Wydawca Baldur's Gate 3 przekazał kilka miłych słów na temat Dragon Age: The Veilguard i pokusił się o porównanie z zeszłorocznym hitem RPG

Adrian Werner, 29 października 2024, 09:44

Michael Douse ze studia Larian gra już w Dragon Age: The Veilguard i produkcja wyraźnie przypadła mu do gustu.

Baldur’s Gate 3 i This War of Mine nagrodzone przez Amnesty International jako gry mające „moc zmieniania świata”. Polska strategia „urośnie o coś” na 10. rocznicę premiery

Marcin Bukowski, 27 października 2024, 11:42

W konkursie Code the Rights przyznaje się nagrody grom, które w innowacyjny sposób podejmują tematy związane z prawami człowieka. Laureatami pierwszej edycji są Baldur's Gate 3 oraz This War of Mine.

Ci muzycy z gier mogliby przyciągnąć tłumy na prawdziwych koncertach - muzyczny cykl Adama

Adam Adamczyk, 24 października 2024, 16:49

Być może na myśl przychodzi Wam teraz Johnny Silverhand, ale to nie jedyny taki przykład - oto sylwetki kilku najlepszych moim zdaniem muzyków z gier, na których koncert z pewnością kupiłbym bilet w prawdziwym życiu.

The Elder Scrolls 6 nie pójdzie drogą Baldur’s Gate 3, zapewnia główny projektant Skyrima. Bethesda woli „znikający interfejs” niż „skomplikowane karty postaci”

Kamil Kleszyk, 19 października 2024, 10:34

Były pracownik Bethesdy, Bruce Nesmith, twierdzi, że sukces Baldur’s Gate 3 nie zmieni podejścia studia do minimalistycznego interfejsu w kolejnych grach RPG. Jego zdaniem Todd Howard jest wielkim zwolennikiem takiego rozwiązania.

Twórcy Baldur's Gate dalej łatają mody i pacyfikują „nieprzyjaznego” Wylla

Jakub Błażewicz, 16 października 2024, 14:30

Hotfix #28 do Baldur's Gate 3 jest już dostępny i naprawia garść błędów, w tym te związane z fanowskimi modami.

Wydawca Baldur's Gate 3 nie zostawił suchej nitki na scalperach. „Jeśli kupujesz tę kolekcjonerkę na handel, to jedyne, co robisz, to sprawiasz, że kogoś ogarnia smutek”

Marcin Bukowski, 14 października 2024, 11:23

Ceny edycji kolekcjonerskiej Baldur’s Gate 3 w serwisach aukcyjnych sięgają niebotycznych poziomów. Zirytowało to jednego z twórców gry.

Baldur's Gate 3 wyświadczył Dragon Age: The Veilguard wielką przysługę, twierdzi jeden z deweloperów

Jakub Błażewicz, 8 października 2024, 11:33

Baldur's Gate 3 nie zmieniło wiele w produkcji Dragon Age: Straży Zasłony, ale było dla studia BioWare dowodem, że dobrze zrobili stawiając na gatunek RPG.

Baldur's Gate 3 okazuje się zbyt małym RPG dla niektórych graczy. Fan próbuje przywrócić fragmenty gry usunięte przez Larian Studios

Zuzanna Domeradzka, 7 października 2024, 21:10

Fan Baldur’s Gate 3 przywrócił część poziomu gry, która nie trafiła do pełnej wersji. W planach są kolejne modyfikacje dodające zawartość usuniętą z hitu Lariana.

Mody do Baldur’s Gate 3 okazały się wielkim sukcesem. Pobrano je ponad 22 miliony razy

Kamil Kleszyk, 4 października 2024, 20:32

Larian Studios pochwaliło się niezwykłą popularnością modyfikacji do Baldur’s Gate 3. Jednocześnie deweloperzy opublikowali w sieci podziękowania dla wszystkich graczy, którzy zrobili użytek z oficjalnych narzędzi moderskich do hitowego RPG.

Swen Vincke przypadkiem podał, kiedy możemy spodziewać się premiery nowej gry twórców Baldur’s Gate 3. „Nie przywiązujcie się za bardzo do tej daty”

Kamil Kleszyk, 2 października 2024, 19:31

Podczas swojego niedawnego występu na ceremonii wręczenia nagród w Malezji szef Larian Studios, Swen Vincke, zdradził przybliżony termin premiery nowej gry twórców Baldur’s Gate 3.

12 modów do Baldur's Gate 3, z którymi warto rozpocząć swoją przygodę z bestsellerowym RPG. Listę stworzył sam Larian

Adrian Werner, 2 października 2024, 10:30

Studio Larian pochwaliło się popularnością modów do Baldur's Gate 3 i przygotowało listę projektów, od których warto zacząć modyfikowanie tej gry.

Jedna z najbardziej emocjonujących scen z Baldur’s Gate 3 przypomina „piorun złapany w butelkę”, choć nie była planowana. Aktor spontanicznie poszedł za głosem serca

Maciej Gaffke, 21 września 2024, 11:06

Jedna ze scen z Astarionem w Baldur’s Gate 3 w ogóle nie była planowana. Reżyser produkcji potwierdził, że aktor Neil Newbon poszedł za głosem serca.

Twórcy Baldur's Gate 3 wciąż czują pokusę, by wskrzesić kultową serię RPG. „Nigdy nie mów nigdy”, twierdzi szef Larian

Maciej Gaffke, 18 września 2024, 22:00

Być może w przyszłości Larian Studios opracuje grę RPG opartą na kultowej marce, którą uwielbia wielu pracujących w firmie deweloperów. Sam CEO, Swen Vincke, wcale nie wyklucza takiej możliwości.

Twórcy Baldur's Gate 3 przygotowali dla fanów miły prezencik

Maciej Gaffke, 16 września 2024, 18:32

Larian Studios dalej świętuje pierwszą rocznicę premiery Baldur’s Gate 3. Twórcy uwielbianego przez wielu RPG przygotowali mały prezencik dla fanów.

Larian nie dał graczom edytora map i przygód do Baldur’s Gate 3, więc ci sami go sobie odblokowali

Adrian Werner, 9 września 2024, 15:08

Gracze wykombinowali, jak usunąć blokady w oficjalnych narzędziach moderskich do Baldur's Gate 3. Dzięki temu uzyskali dostęp do edytora map i przygód.

Patch 7 do Baldur’s Gate 3 rozpoczął modę na mody. Wystarczyły 24 godziny, by pobrano je 3 miliony razy

Agnieszka Adamus, 8 września 2024, 13:02

Mody do Baldur's Gate 3 wzbudziły ogromne zainteresowanie graczy. W dobę pobrano je ponad trzy miliony razy.

Larian wyciął z Patcha 7 do Baldur's Gate 3 dwa wyjątkowo niesatysfakcjonujące złe zakończenia. Pojawił się za to motyw rodem z Kopciuszka

Marcin Bukowski, 6 września 2024, 20:56

W plikach Baldur’s Gate 3 odkryto nowe, niewykorzystane w grze zakończenie. Ponadto Patch 7 wprowadził dodatkową towarzyszkę dla Mrocznej Żądzy, choć jest w niej pewien haczyk.

Olbrzymi Patch 7 do Baldur's Gate 3 już dostępny na wszystkich platformach. Larian wypuściło też mniejsze aktualizacje do hitowego RPG

Maciej Gaffke, 1 października 2024, 18:44

Zadebiutował Patch 7 do Baldur’s Gate 3 na konsolach i komputerach z systemem MacOS (na PC z Windowsem trafił prawie miesiąc temu). Larian Studios wprowadziło do rozgrywki zapowiadane wsparcie dla modów i wiele innych nowości oraz zmian.

Po prezentacji Baldur’s Gate 3 gracze tak mocno wkurzyli się na Larian, że Swen Vincke dostał telefon od matki. „Co zrobiłeś? Ludzie są na ciebie bardzo źli”

Maciej Gaffke, 2 września 2024, 18:49

Przed premierą niektórzy fani nazywali Baldur’s Gate 3 podróbką Divinity: Original Sin 2. Swen Vincke, szef Larian Studios, dowiedział się o tym od… swojej mamy.

Larian porwało się z motyką na słońce, chcąc nadać Baldur’s Gate 3 filmowości. „Nie mieliśmy pojęcia, co robimy”

Kamil Kleszyk, 1 września 2024, 10:38

Podczas trwających targów PAX West twórcy z Larian Studios zdradzili, że początkowo wahali się, czy zrealizować dialogi w Baldur’s Gate 3 w formie przerywników filmowych.

Wielki Patch 7 do Baldur’s Gate 3 już w przyszłym tygodniu, ale nie dla wszystkich. Larian da nam doskonały pretekst, by wrócić do hitowego RPG

Kamil Kleszyk, 31 sierpnia 2024, 11:23

Twórca Baldur’s Gate 3, Swen Vincke, ujawnił, że już w przyszłym tygodniu pecetowa wersja gry otrzyma wyczekiwany Patch 7.

Ceny Baldur’s Gate 3 i Divinity Original Sin 2 zostały zaniżone. Dobre gry za 60-80 dolarów są lepsze niż „przepakowane gów******* skórkami zepsute śmieci za 120 dolarów”

Marcin Bukowski, 30 sierpnia 2024, 18:15

Divinity: Original Sin 2 oraz Baldur’s Gate 3 zostały wycenione poniżej ich wartości. Larian Studios zdecydowało się na taki krok, ponieważ „wierzyło w zysk”.

Szef Larian nie uważa Baldur's Gate 3 za swoją najważniejszą grę. Przełomem okazało się inne RPG

Krzysztof Kałuziński, 18 sierpnia 2024, 13:28

Baldur's Gate 3 może bić rekordy popularności i zgarniać kolejne nagrody, ale według szefa Larian Studios to inna produkcja otworzyła zespołowi drogę do sukcesu. Zdaniem Swena Vinckego przełomem okazała się gra z cyklu Divinity.

Swen Vincke obawiał się, że Baldur’s Gate 3, którego przejście zajmuje ok. 100 godzin, będzie zbyt krótką grą

Kamil Kleszyk, 17 sierpnia 2024, 10:46

CEO Larian Studios, Swen Vincke, zdradził, że początkowo uważał, iż Baldur's Gate 3 będzie zbyt krótką grą. Finalnie jednak twórcy musieli okroić produkcję z dużej części zawartości.

Baldur's Gate 3 z wielkim wyróżnieniem. Do tej pory zdobyła je tylko jedna gra wideo

Maciej Gaffke, 15 sierpnia 2024, 10:34

Baldur’s Gate 3 otrzymało kolejną nagrodę. Tym razem RPG od Larian Studios zostało wyróżnione podczas Hugo Awards 2024 – jako druga gra w historii.

Oto „jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3”

Marcin Bukowski, 12 sierpnia 2024, 17:46

Studio Larian opublikowało materiał wideo poświęcony procesowi tworzenia animacji walki w Baldur’s Gate 3.

Ekspert od immersive simów zestawił Skyrima z Baldur's Gate 3, określając ich przynależność do gatunku. Podał argumenty

Marcin Bukowski, 12 sierpnia 2024, 16:25

Założyciel Arkane Studios twierdzi, iż zarówno Skyrima, jak i Baldur’s Gate 3 zaliczyć można do gier typu immersive sim. Jego zdaniem definicja tego gatunku jest bardzo otwarta.

Gusta i guściki graczy Baldur’s Gate 3. Larian podzielił się toną ciekawostek, ujawniając, ile osób skusiło się na romans z Shadowheart, a ile preferuje niedźwiedzie i macki

Marcin Przała, 7 sierpnia 2024, 19:16

Beligjskie studio Larian świętuje pierwszą rocznicę premiery Baldur's Gate 3, dostarczając graczom masę interesujących statystyk na temat swojego opus magnum.

„46 sekund, które zmieniły moje życie”. Odtwórczyni Lae’zel z Baldur’s Gate 3 chwali się swoim jedynym przesłuchaniem. To jemu zawdzięcza rolę w wybitnym RPG

Marcin Bukowski, 5 sierpnia 2024, 21:25

Aktorka podkładająca głos Lae’zel w Baldur’s Gate 3 opublikowała w sieci nagranie z przesłuchania, dzięki któremu zdobyła swoją rolę.

Rozmach Baldur's Gate 3 ciąży Larian Studios przy nowych projektach. „To jeden z naszych największych problemów”

Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2024, 11:28

Baldur's Gate 3 to ogromne RPG, co jednak daje się we znaki studiu Larian, gdy twórcy próbują wymyśleć coś nowego na potrzeby przyszłych gier.

Rok po premierze Baldur’s Gate 3 wciąż pozostaje „anomalią”, codziennie przyciągając tysiące graczy na Steam. Z okazji urodzin gry Larian ogłosił miłą niespodziankę dla fanów

Marcin Bukowski, 4 sierpnia 2024, 12:30

„Anomalia”, jaką okazało się Baldur’s Gate 3, zadebiutowała już ponad rok temu. Z tej okazji twórcy otworzyli nowy kanał na YouTube, a my sprawdzamy, jak gra radzi sobie po tym czasie.

Baldur’s Gate 3 jakie znamy, nie mogłoby powstać, gdyby Larian należał do wielkiej korporacji. „Przerazisz się, gdy to zobaczysz”, powiedział Swen Vincke o stylu pracy swojego zespołu

Maciej Gaffke, 3 sierpnia 2024, 12:14

Szef Larian Studios, Swen Vincke, powiedział w ostatnim wywiadzie, że styl pracy jego zespołu mógłby przerazić udziałowców i ewentualnego wydawcę.

Twórcy Baldur's Gate 3 nie chcą nikomu psuć zabawy. Luki w grach to dla nich zmora, ale na pierwszym miejscu stawiają graczy

Jakub Błażewicz, 23 lipca 2024, 12:01

Projektant skryptów w Baldur's Gate 3 opisał, jak trudno jest powstrzymać graczy przed znajdywaniem luk w grach wideo, aczkolwiek nie wszystkie takie „exploity” muszą zostać usunięte.

Wstępna lista zmian i nowości Patcha 7 do Baldur’s Gate 3 jest przytłaczająca. Larian rozpoczął testy nadchodzącej wielkiej aktualizacji

Maciej Gaffke, 25 lipca 2024, 16:45

Larian Studios rozpoczęło testy Patcha 7 do Baldur’s Gate 3. Deweloperzy opublikowali również wstępną listę nowości i zmian, które on przyniesie.

Grając w Baldur’s Gate 3 w nieszablonowy sposób, fan znalazł niezwykle ukryte zadanie. Jest ono dowodem na to, że Larian Studios przewidziało każdy ruch gracza

Agnieszka Adamus, 21 lipca 2024, 14:22

Pewien twórca treści postanowił sprawdzić, jak potoczy się akcja Baldur's Gate 3, gdy porzuci Kamienie Pustki w specyficznych miejscach. W ten sposób udało mu się odkryć nowe zadanie.

„To jest nie do opisania”. Oficjalne narzędzie moderskie do Baldur’s Gate 3 zbiera ogromne pochwały od testerów

Maciej Gaffke, 16 lipca 2024, 21:42

Moderzy chwalą oficjalne narzędzia moderskie od Larian Studios. Toolkit będzie częścią Patcha 7 do Baldur’s Gate 3, który pojawi się za kilka tygodni.

Larian nie kończy z rozwojem Baldur's Gate 3. „Wciąż mamy kilka asów w rękawie”

Jakub Błażewicz, 16 lipca 2024, 14:09

Baldur's Gate 3 wkrótce pozwoli przetestować ostatnią wielką aktualizację, ale nawet po premierze tej łatki zespół Larian Studios planuje rozwijać swojego RPG-a.

Baldur's Gate 3 otrzymuje tyle nagród, że zakłóca to pracę w Larian Studios

Jakub Błażewicz, 15 lipca 2024, 12:23

Baldur's Gate 3 otrzymuje aż za wiele nagród. Swen Vincke z Larian Studio zdradził, że utrudnia to pracę twórcom.

Swen Vincke wymienił marki, którymi mogłoby się zająć Larian, gdyby nie dostało zgody na Baldur's Gate 3. „Nie mieliśmy dużego wyboru”

Jakub Błażewicz, 12 lipca 2024, 11:05

Baldur's Gate to jedna z niewielu marek, które Swen Vincke rozważał jako szansę Larian Studios na przyciągnięcie do nowej gry zespołu szerszego grona odbiorców.

„Nie jesteśmy Waszymi prywatnymi pokojówkami”. Twórczynie moda Baldur’s Village do Stardew Valley zareagowały na ataki i omówiły postęp prac

Jakub Błażewicz, 9 lipca 2024, 13:10

Mod do Stardew Valley z bohaterami Baldur's Gate 3 wzbudził spore zainteresowanie, ale niektórzy fani chyba przesadzili z emocjami.

Przywódcy Lariana zebrali się, by kreślić przyszłość studia. Dwa lata temu na tej samej sali prowadzono ważne rozmowy o Baldur's Gate 3

Hubert Sosnowski, 8 lipca 2024, 15:09

Szampan z okazji tryumfu Baldur’s Gate 3 już wypity. Szef Larian Studios, Swen Vincke, ogłasza więc obrady o przymiarkach do nowych projektów. Odbywają się w miejscu dla twórców szczególnym.

Baldur's Gate 3 odciśnie swoje piętno na nowych zasadach Dungeons & Dragons

Jakub Błażewicz, 3 lipca 2024, 11:20

Projektant Jeremy Crawford podał dwa przykłady tego, jak jego przygody w Baldur's Gate 3 wpłyną na nowy podręcznik gracza do Dungeons & Dragons.

Fan przerobił Baldur’s Gate 3 tak, by działało na niemal 40-letnim komputerze. Efekt zdumiewa, a pierwszy akt gry sprawdzicie za darmo na własnym PC

Marcin Bukowski, 18 czerwca 2024, 21:14

Jeden z fanów Baldur’s Gate 3 opracował pierwszy akt gry w wersji na przenośny komputer z 1983 roku. Końcowy efekt jest bardzo interesujący.

Wydanie patcha 7 będzie ostatecznym momentem przekazania Baldur’s Gate 3 graczom

Kamil Kleszyk, 18 czerwca 2024, 11:11

Szef Larian Studios, Swen Vincke, ujawnił, że patch wprowadzający obsługę modów będzie ostatnią dużą aktualizacją do Baldur’s Gate 3.

Błędy w Baldur's Gate 3 mogły sprawić, że część graczy nadal nie odkryła sekretnych dialogów Shadowheart

Jakub Błażewicz, 17 czerwca 2024, 13:55

Gracze Baldur's Gate 3 nie do końca rozumieli, co decyduje o kluczowej edycji w jednym z wątków gry. Po części dlatego, że – jak się okazuje – ów quest jest nieco zbugowany.